۰
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۱۲
معاون نخست وزیر سوریه:

پیشنهاد "کناره گیری بشار اسد از قدرت" دیگر شرط مذاکره نیست

قدری جمیل، معاون نخست وزیر سوریه اعلام کرد که پیشنهاد کناره‌گیری بشار اسد از قدرت در مذاکرات احتمالی میان مخالفان و دولت مطرح نخواهد شد.
به گزارش تسنیم به نقل از شبکه اسکای نیوز، معاون نخست وزیر سوریه اعلام کرد که پیشنهاد "کناره گیری بشار اسد از قدرت" که از سوی مخالفان مطرح شده بود، دیگر شرط مذاکره نیست.
بنا به این گزارش، قدری جمیل در ادامه افزود: همه طرف های مذاکره به آغاز گفتگوی ملی تمایل دارند و دیگر پیشنهاد کناره گیری بشار اسد از قدرت روی میز مذاکره وجود ندارد.
وی در ادامه در واکنش به اظهارات مخالفان درباره شلیک موشک از سوی ارتش سوریه به سمت گروه های مسلح گفت: ارتش تاکنون موشک اسکاد شلیک نکرده است.
معاون نخست‌وزیر سوریه روز گذشته نیز در نشستی خبری در دمشق اعلام کرد که با توجه به شرایط اقلیمی و بین‌المللی، سوریه در مقابله با بحران حتما پیروز خواهد شد و طرح آمریکا در مداخله نظامی مستقیم علیه سوریه با شکست روبرو شد به همین دلیل به حل دیپلماتیک بحران این کشور روی آورد.
بشار اسد دو روز گذشته در پیامی‌ به رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی از سران پنج کشور عضو 'بریکس' (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) خواستار میانجیگری برای 'توقف درگیری‌ها و آغاز گفتگوی ملی' در سوریه شد.
گفتنی است که نشست بریکس ۲۶ مارس(۶ فروردین) در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود.
کد مطلب: 26095
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *