۰
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۵

توهین جنجالی مدیر دولت رئیسی به اعضای مجمع تشخیص

وزیر دولت احمدی نژاد در واکنش به مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با واگذاری میادین نفتی به صندوق توسعه ملی گفت: کج فهمی، نگاه‌های کمونیستی، حسادت، نفهمی و همه مواردی که باعث می‌شود عمق یک پدیده را درک نکنیم، در مخالفت مجمع با این پیشنهاد وجود داشت.
توهین جنجالی مدیر دولت رئیسی به اعضای مجمع تشخیص
به گزارش مردم سالاری آنلاین، فیلمی در فضای رسانه ای و مجازی از اظهارات عضو دولت رئیسی منتشر شده است که انتقاداتی تند و تیز را متوجه مجمع تشخیص کرده است.

مهدی غضنفری، که از جمله مدیران دولت رئیسی است که هنوز در سمت خود در ریاست صندوق توسعه ملی حضور دارد و در دولت احمدی نژاد نیز وزارت صمت را برعهده داشت درباره علت مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با پیشنهاد او برای برنامه هفتم توسعه که به موجب آن میادین نفتی برای جبران طلب دولت، در اختیار صندوق توسعه ملی قرار بگیرد گفت: در مجمع تشخیص مصلحت نظام بنابر دلایل مختلفی با این پیشنهاد مخالفت شد. غیر از دلایل سیاسی که آشکار بود در آنجا وجود دارد. کج فهمی، نگاه‌های کمونیستی، حسادت، نفهمی و همه مواردی که باعث می‌شود عمق یک پدیده را درک نکنیم، وجود داشت.

وی افزود: به این بهانه که شما بنگاه دار می‌شوید با این پیشنهاد مخالفت شد یا رأی کافی نیاورد.در حالی که در آن مصوبه آمده بود که به شرط عدم بنگاه داری صندوق، یعنی این کار را با دست بخش خصوصی انجام می‌دهیم. ما به عنوان صندوق ۱۰۰،۱۵۰ نفر هستیم که نه می‌توانیم به میادین نفتی برویم و نه اینکه نفت کشف و استخراج کنیم بلکه با منابع مالی می‌توانیم بخش خصوصی راه حرکت وادار کنیم.

غضنفری در ادامه اظهار کرد: با خارج از کشور هم در تماس بودیم که آنها هم موانع خودشان را بیاورند که اهرم کنیم منابع بیشتری وارد کشور شود. آن بحث تاریخی است که باید در زمان خودش بررسی شود که آیا کاری که مجمع کرد خدمت بود یا خیانت که از نظر من به عنوان شهروند خیانت بود. 

کد مطلب: 225200
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *