۰
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۰

استاندار تهران: تعطیلی آخر هفته را به بحران ملی تبدیل نکنیم

استاندار تهران گفت: بازرگانان باید نظامی را تعریف کنند که در تمام هفته با جهان ارتباط داشته باشند و این مسأله را نباید به این اندازه بغرنج کنند، بسیاری از مشاغل مانند بخش درمان اصلا تعطیلی ندارند و در تمام هفته خدمت رسانی می کنند، ما هم می‌توانیم در تجارت بین الملل راهکارهایی را اتخاذ کنیم که تجارت را در تعطیلات جهانی نیز پیش ببریم و این مسأله را به بحران ملی تبدیل نکنیم.
استاندار تهران: تعطیلی آخر هفته را به بحران ملی تبدیل نکنیم

علیرضا فخاری، استاندار تهران در صد و شانزدهمین شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران در اتاق بازرگانی تهران گفت: رشد ۲۴ درصدی صادرات اقتضائات خود را دارد، برنامه‌ریزان آماری برنامه می‌چینند اما در اجرا موفق نیست و برنامه ریزی و اجرا باید با هم تطبیق داده شود، ما یک دیپلماسی آرمانی اقتصادی داریم اما در اجرای آن همچنان مشکل است. 

ایلنا به نقل از وی افزود: عدم ثبات سیاست‌ها که تضمین کننده نظامات است از چالش‌های ماست، نظام اداری کشور باید اصلاح شود و هر کس قانون را تفسیر به رای نکند پس ما نیاز به ثبات سیاست ها داریم و بخش صادرات هم از این جریان بی نصیب نیست. 

فخاری ادامه داد: همین بازگشت ارز حاصل از صادرات به قدری پیچیده است که صادرکننده از آن امتناع می‌کند. آنچه دیگران از اراده صادرات به ما تحمیل می کنند به واردات ما تعبیر می شود و ناترازی تجاری ما نشان می دهد که دیگران در واردات به ما غالب هستند اما قابل توجه است که حتی قدرت های اقتصادی هم با انواعی از تحریم ها در کشمکش هستند و در مبادلات محدودیت دارند.

وی یادآور شد: متأسفانه در کشور ما ثبات وجود ندارد و برای این بی ثباتی هم هیچ کس مواخذه نمی شود نمونه این بی ثباتی در عدم توفیق در توسعه مناطق آزاد محرز است. 

استاندار تهران در ادامه به موضوع تعطیلی پنج شنبه پرداخت و گفت: تعطیلات پایان هفته از نظر عموم مسأله مهمی نیست و بازرگانان هم باید نظامی را تعریف کنند که در تمام هفته با جهان ارتباط داشته باشند و این مسأله را نباید به این اندازه بغرنج کنند، بسیاری از مشاغل مانند بخش درمان اصلا تعطیلی ندارند و در تمام هفته خدمت رسانی می کنند، ما هم می‌توانیم در تجارت بین الملل راهکارهایی را اتخاذ کنیم که تجارت را در تعطیلات جهانی نیز پیش ببریم و این مسأله را به بحران ملی تبدیل نکنیم.

کد مطلب: 223122
برچسب ها: استاندار تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *