۰
جمعه ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۰

دارندگان کارت بانکی بخوانند/ سقف انتقال وجه با شماره شبا چقدر است؟ 

با گسترش استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک، سقف انتقال وجه با شبا نیز در سال‌های اخیر افزایش قابل‌توجهی یافته است.
دارندگان کارت بانکی بخوانند/ سقف انتقال وجه با شماره شبا چقدر است؟ 

به گزارش مردم سالاری آنلاین ، با گسترش روزافزون فناوری‌های نوین و نفوذ گوشی‌های هوشمند در زندگی روزمره، انجام بسیاری از امور ازجمله امور بانکی به‌صورت غیرحضوری امکان‌پذیر شده است. یکی از این خدمات پرکاربرد، انتقال وجه با استفاده از شماره شباست که از طریق اپلیکیشن‌های همراه بانک قابل انجام است. اما سؤالی که ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول کرده، سقف انتقال وجه با شماره شبا است. 

سقف انتقال وجه با شماره شبا

دیجیتال نوشت: بانک مرکزی ایران با هدف کنترل تراکنش‌های مالی و جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی، سقف مشخصی را برای انتقال وجه با استفاده از شماره شبای بانکی تعیین کرده است. این سقف به این معناست که شما در هر تراکنش نمی‌توانید مبلغ نامحدودی را به حساب دیگری واریز کنید.

درحال‌حاضر سقف کلی انتقال وجه از طریق همراه بانک‌ها در ایران، یک میلیارد ریال اعلام شده است. به عبارت دیگر، شما می‌توانید تا سقف این مبلغ را در هر تراکنش به حساب بانکی شخص دیگری منتقل کنید.

بااین‌حال، لازم به ذکر است که برخی بانک‌ها ممکن است سقف کمتری را برای این نوع تراکنش‌ها در نظر گرفته باشند. بنابراین، برای اطلاع دقیق از سقف مجاز انتقال وجه در بانک خود، بهتر است به سایت بانک مراجعه کرده یا با مرکز تماس آن تماس بگیرید.

سقف انتقال وجه با شماره شبا

با گسترش استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک، سقف انتقال وجه با شبا نیز در سال‌های اخیر افزایش قابل‌توجهی یافته است. در گذشته، این سقف بسیار کمتر از مبلغ کنونی بود. انتظار می‌رود که با ادامه روند دیجیتالی شدن خدمات بانکی، شاهد افزایش بیشتر این سقف نیز باشیم.

سقف انتقال با شبا از طریق همراه بانک

کاربران می‌توانند در هر تراکنش با شماره شبا، حداکثر تا سقف یک میلیارد ریال به حساب‌های بانکی دیگر واریز کنند. لازم به ذکر است که این سقف به‌صورت کلی برای تمامی بانک‌ها تعیین شده است، اما برخی از بانک‌ها ممکن است به دلایل مختلف، محدودیت‌های کمتری را برای مشتریان خود در نظر بگیرند. به همین دلیل، برای اطلاع دقیق از سقف مجاز انتقال با شماره شبا در هر بانک، توصیه می‌شود به وب‌سایت رسمی بانک مراجعه کرده و یا با شماره تلفن مرکز ارتباط با مشتریان تماس حاصل فرمایید.

جمع‌بندی

داشتن شماره شبا برای انجام هرگونه تراکنش بانکی، ازجمله انتقال وجه، ضروری است. خوشبختانه، امروزه دسترسی به شماره شبای بانکی بسیار آسان شده است. شما می‌توانید به سادگی با استفاده از شماره کارت خود، شماره شبا را در سامانه‌های مختلف بانکی پیدا کنید. آشنایی با سقف انتقال وجه با شماره شبا و دلایل تعیین آن، به شما کمک می‌کند تا تراکنش‌های مالی خود را با اطمینان بیشتری انجام دهید. همچنین، با استفاده از روش‌های آسان دسترسی به شماره شبا، می‌توانید به راحتی و سرعت، انتقال وجه مورد نظر خود را انجام دهید.

کد مطلب: 222933
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *