۰
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۵

عقب نشینی گروهک های تروریستی از مرزهای ایران

خبرگزاری تسنیم خبر داد که هم‌اکنون گروه‌های کردی مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران، همه مقرهای جدار مرز را تخلیه کرده‌ و به عمق کردستان رفته‌اند و با تدابیر صورت‌گرفته، در عمق کردستان هم خلع‌سلاح شده‌اند.
عقب نشینی گروهک های تروریستی از مرزهای ایران
به گزارش مردم سالاری آنلاین، دولت عراق به‌منظور اجرای بخش دیگری از توافقنامه امنیتی تهران و بغداد و در آستانه سفر رئیس‌جمهور کشورمان به عراق، برخی گروهک‌های تروریستی را مجبور به تخلیه مقرهای فعلی و عقب‌نشینی از نزدیکی مرز به عمق اقلیم شمال عراق کرده است.

بنابر روایت تسنیم، گروهک تروریستی کومله دو روز پیش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در راستای اجرای مفاد توافقنامه امنیتی بین ایران و عراق مقرهای خود در زرگویز را تخلیه کرده و کلیه نیروهای خود را به منطقه سوراش در جوار شهر دوکان و ۴۰کیلومتری شمال منطقه قبلی انتقال داده است.
بر اساس توافقنامه امنیتی که دو سال پیش بین ایران و عراق منعقد شده است کلیه گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب می‌بایست تمامی مقرهای خود در مجاورت مرزهای ایران را تخلیه کنند و خلع‌سلاح شوند.

یک منبع آگاه با تأیید خبر عقب‌نشینی تروریست‌ها از نزدیکی مرز ایران، گفت: این اقدام به‌خواست دولت جمهوری‌ اسلامی ایران و با همکاری دولت مرکزی عراق انجام شده است و همه دستگاههای امنیتی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران اعم از شورای‌عالی امنیت ملی، سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات و وزارت خارجه در آن دخیل بودند.

وی گفت: مردم کرد منطقه (ایران و عراق) متقاضی خلع‌سلاح و تخلیه پایگاه‌ها بودند چرا که گروه‌های کردی از این پایگاه‌ها برای باج‌گیری، ترور و گرفتن سرباز از میان کودکان و نوجوانان (کودک‌سرباز) علیه مردم استفاده می‌کردند.

این منبع آگاه تصریح کرد: این پایگاه‌ها، محل طراحی علیه ایران و همکاری با توطئه‌های رژیم صهیونیستی علیه کشورمان بوده است و ایران برای تأمین امنیت پایدار، موضوع تخلیه‌ پایگاه‌های تروریست‌ها را پیگیری و عملی کرد.

وی گفت: هم‌اکنون گروه‌های کردی مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران، همه مقرهای جدار مرز را تخلیه کرده‌ و به عمق کردستان رفته‌اند و با تدابیر صورت‌گرفته، در عمق کردستان هم خلع‌سلاح شده‌اند.

وی گفت: استقلال گروه‌ تروریستی کومله از آنها سلب و مقرر شده است که آنها تحت نظارت کامل دولت عراق در پایگاه باشند.

کد مطلب: 222731
برچسب ها: گروهک تروریستی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *