۰
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۵

جواب سوالات مردم درباره وام نجومی رئیس بورس و بخور بخورها را آماده کنید

محمد مهاجری خطاب به علم الهدی نوشت: اینکه از  منبر  یا تریبون نماز جمعه یکسویه حرف بزنید کارکرد خاص خود را دارد و همه جا کارآیی ندارد.
جواب سوالات مردم درباره وام نجومی رئیس بورس و بخور بخورها را آماده کنید

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا در یادداشتی تلگرامی خطاب به علم الهدی، نوشت:

جناب امام جمعه محترم مشهد! سلام علیکم

دستور فرموده‌اید آقای رئیس‌جمهور، قانون عفاف و حجاب را که به تصویب مجلس و شورای نگهبان رسیده است، ابلاغ کند.اینکه بر اجرای یک قانون ولو بصورت گزینشی اصرار دارید اشکالی ندارد اما...

همچون جناب شما و اگر جسارت نباشد، حتی بیشتر از حضرت‌تان به حجاب اعتقاد دارم و خانواده ام نیز به آن التزام عملی دارند . از طرفی معتقدم قانون باید اجرا شود ، اما جنابعالی را به عنوان یک مبلغ دین که عمرتان را در این راه گذاشته اید به یک گشت و گذار دعوت می کنم.
یک روز عصر که هوا خنک می‌شود، تشریف بیاورید برویم به یکی دو مرکز خرید مشهور مشهد سر بزنید. مثلا آرمیتاژ ، آلتون یا هرجای دیگری که مایلید. سرزده و بدون اطلاع قبلی هم بیایید. کسی را هم به همراه نیاورید. از محافظان‌تان هم بخواهید با اندکی فاصله از شما مراقبت کنند

قطعا در این مراکز خرید، بانوان و دخترانی را خواهید دید که با حجاب مدنظر من و شما فاصله دارند. ممکن است از دیدن این صحنه ها اعصابتان به هم بریزد و  چهره درهم بکشید و با خودتان بگویید وااسلاما؟ کجاست گشت ارشاد؟ پس چرا پزشکیان قانون حجاب را امضا و ابلاغ نمی کند تا این دخترکان بدحجاب و بی روسری، اینجور وقیحانه در شهر مانور ندهند؟ 

اما برخودتان مسلط شوید. آیه معروف " وَلَوْ کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لَانفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ  فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ " را بیاد آورید که خدا به رسول خود که اسوه جهانیان است می گوید: اگر  اگر خشن و سنگدل بودی، از اطراف تو، پراکنده می شدند. پس آنها را ببخش و برای آنها آمرزش بطلب.

با رعایت ضوابط شرعی به سمت چندنفر از افراد بدحجاب و بی حجاب بروید. اصلا نگران نباشید. به شما توهین‌ و بی‌ادبی نمی‌کنند. قریب به اتفاق‌شان حتی اگر از روحانیون‌گله‌مند باشند، حرمت آنها را رعایت می‌کنند.  اینها از فرعون بدتر نیستند. خدا خطاب به موسی گفت وقتی با برادرت نزد او می روید با زبان نرم حرف بزنید. شما هم با این بانوان آرام سخن بگویید. از آنها بپرسید چرا حجاب ندارند یا کم دارند؟

جوابهایی می شنوید که انتظارش را ندارید. شبهه‌هایی در باره عملکرد ما متدینین و پاره ای از مسئولان دارند. حتما به شما می‌گویند بیرون بودن موی من بدتر است یا بخوربخورهای بعضی ها؟ و مثلا وام نجومی به رئیس بورس؟یا مثلا از حجاب من جامعه بیشتر آسیب  می‌بیند یا بیکاری جوانها؟ یا فرضا می‌گویند همه احکام خدا اجرا شده و همین حجاب مانده؟

برای این‌جور سوالات، جوابهای آماده داشته باشید و پرسش کنندگان را قانع کنید. اصلا شغل شما هدایت جامعه است و برای هدایت باید مانند پیامبر و ائمه از بیان و سخن ملایم بهره گرفت. وقتی از جناب‌تان سوال می‌کنند، نه ابرو درهم بکشید، نه عصبانی بشوید و نه برای باحجاب‌ کردن‌شان شتاب کنید. بیاد بیاورید که پیامبر رحمت در سه سال نخست نبوتش چند نفر را مسلمان کرد؟ فکر کردن به این قسمت از تاریخ، امیدوارتان خواهد کرد. 

متقابلا شما از آنها بپرسید مثلا چقدر پول گرفته ای که بی‌حجاب بیایی توی این پاساژ جولان بدهی؟ یا کدام دشمن فریبت داد که چنین می‌کنی؟ یا مثلا استفاده از ماهواره و فیلترشکن چقدر در پوشش اکنونت تاثیر گذاشته؟ 

خب، از گشت‌وگذار خسته شدید؟ خدا قوت.  از مرکزخرید به منزل یا دفترتان برگردید،  یک استکان چای بنوشید و به تاثیر گردش‌فرهنگی‌تان بیندیشید. اگر ذره ای و فقط ذره ای در ذهن یک بانوی بی‌حجاب تردید ایجاد کرده باشید که کارش ممکن است غلط باشد، شما برنده اید.

آقای علم‌الهدی! گفتگو معجزه می کند. عرض کردم گفت وگو . یعنی هم شما بگویید هم طرف‌مقابل‌تان بگوید. اینکه از  منبر  یا تریبون نماز جمعه یکسویه حرف بزنید کارکرد خاص خود را دارد و همه جا کارآیی ندارد. یک بار چنین دیالوگی را تجربه کنید و تاثیرش را با همه سالهایی که مونولوگ گفته اید مقایسه کنید.

یقین دارم پس از این اقدام، دیگر برای مقابله با بی‌حجابی، نسخه بگیر و ببند نمی‌پیچید. حتی دستور اجرای قانون حجاب را هم نمی‌دهید. قبول می‌کنید که زنان و دختران با توسری، روسری نمی‌پوشند. این شمایید که باید تاوان کار فرهنگی ناکرده خودتان را بدهید.بجای اینکه طلبکار باشید بدهکار می‌شوید. بجای کلمات غلاظ و شداد، از ادبیات مهر استفاده می‌کنید. با لحن خشن، جامعه را به دوقطبی موافق و مخالف حجاب تقسیم نمی‌کنید. باحجابها را مورد نفرت بی حجابها و بالعکس قرار نمی‌دهید...

 و اگر درست عمل کنید علم الهدی=پرچم هدایت می‌شوید. وگرنه، آش همین است و کاسه همین.

کد مطلب: 222706
برچسب ها: محمد مهاجری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *