۰
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۷

پاسخ دکتر زارعی به سوالات بیماران درباره بیماری بواسیر

پاسخ دکتر زارعی به سوالات بیماران درباره بیماری بواسیر ، کدام دکتر با چه تخصصی درمان بواسیر را انجام میدهد؟ آیا عمل جراحی بواسیر خطرناک است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات ، با ما همراه شوید .
پاسخ دکتر زارعی به سوالات بیماران درباره بیماری بواسیر

بیماری بواسیر که بعضی آن را با اسم هموروئید Hemorrhoids میشناسند، متداول ترین بیماری ناحیه نشیمنگاهی بدن است. البته که در بدن هر انسان رگ های بواسیری وجود دارند. اما زمانی که باد کرده و قلمبه میشوند، وقتی است که خون در آنها لخته شده است. از این عارضه با نام “بیماری بواسیر” نام برده میشود. که ۲ حالت خارجی و  داخلی دارد. در ادامه این مطلب، به پاسخ به سوالات متداول بیماران حول بیماری بواسیر پرداختیم و جناب دکتر علیرضا زارعی لطف فرمودند و به چکیده ای از مهم ترین لیست سوالات ما پاسخ دادند.

کدام دکتر با چه تخصصی درمان بواسیر را انجام میدهد؟

جراح عمومی و فوق تخصص کولورکتال

یک جراح عمومی و یک متخصص کولورکتال (یا جراح) در صورتی که هموروئید به اندازه کافی شدید باشد به شکل هموروئیدکتومی می تواند جراحی انجام دهد. بواسیر زمانی که به درمان‌های غیرجراحی پاسخ نمی‌دهد یا افتادگی می‌کند ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.

عمل بواسیر با لیزر چگونه است؟

جواب دکتر زارعی: درمان با لیزر جریان خون را قطع می کند، بنابراین هموروئید دیگر نمی تواند از مقعد بیرون بزند. هدف استراتژیک از انجام درمان بواسیر با لیزر، جلوگیری از آسیب به آنودرم، اسفنکتر یا غشاهای مخاطی داخل و اطراف مقعد است. بهبودی سریع و قادر به بازگشت به روال عادی تنها در چند روز (در مقایسه با دوره طولانی پس از درمان های جایگزین) اتفاق می افتد.

لیزر درمانی برای شمع ها یک راه حل بسیار موثر برای افرادی است که به دنبال تسکین از ناراحتی و درد ناشی از شمع ها، شقاق مقعد و اختلالات مشابه هستند. این تکنیک پیشرفته با ماهیت کم تهاجمی و زمان بهبودی سریع خود انقلابی در درمان هموروئید ایجاد کرده است.

آیا بواسیر بدون عمل هم درمان میشود؟بله. همه موارد هموروئید نیازی به جراحی ندارند. بواسیر را می توان به طور کامل بدون جراحی درمان کرد. جراحی تنها زمانی به عنوان آخرین راه حل در نظر گرفته می شود که درمان پزشکی با شکست مواجه شده باشد یا در مواردی که هموروئید از قبل خیلی شدید باشد.

برای بواسیر های کوچک که در مرحله اول رشد هستند، در بیشتر موارد هموروئید علامت دار جزئی، اصلاح رژیم غذایی و شیوه زندگی می تواند علائم را معکوس کند. کرم‌ های بدون نسخه، استروئیدهای موضعی و منقبض‌ کننده‌های عروق (داروهایی که به طور موقت رگ‌ های خونی را کوچک می‌ کنند) ترکیب می‌ کنند و می‌توانند به تسکین موقت در حین عود کمک کنند.

آیا عمل جراحی بواسیر خطرناک است؟

هموروئیدکتومی یک عمل جراحی برای برداشتن بواسیر شدید است. این روش رایج و به طور کلی بی خطر است. این عمل معمولاً یک روزه است و معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. بهبودی پس از جراحی ممکن است چند هفته طول بکشد و ممکن است دردناک باشد. در این بین بحث از درمان بواسیر با لیزر میشود که به دلیل دوره نقاهت کوتاه تر و احتمال عود کمتر، انتخاب اول بیماران است.

جراحی معمولاً هموروئید را درمان می کند. اما موفقیت درازمدت جراحی هموروئید بستگی زیادی به این دارد که چقدر بتوانید عادات روده روزانه خود را تغییر دهید تا از یبوست و زور زدن جلوگیری کنید. از هر ۱۰۰ نفر حدود ۵ نفر به هموروئید مبتلا هستند که بعد از جراحی عود می کنند.

بی اختیاری بعد از عمل بواسیر اتفاق می افتد؟

 

کلینیک زارعی عمل جراحی بواسیر انجام نمیدهد و فقط به درمان با لیزر می پردازد. زیرا احتمال بی اختیاری مدفوع بعد از لیزر هموروئید وجود ندارد. اما به طور کلی این عارضه بعد از جراحی هموروئید معمولا اتفاق می افتد.جراحی شامل رکتوم و مقعد، مانند برداشتن هموروئید، می تواند باعث آسیب عضلانی و عصبی شود که منجر به بی اختیاری مدفوع می شود.

لازم به ذکر است که بی اختیاری مدفوع ناتوانی در کنترل حرکات روده است. اگر عضلات اسفنکتر مقعدی در حین جراحی بیش از حد کشیده شوند یا بریده شوند، این وضعیت ممکن است رخ دهد.

میتوانید برای ارتباط با مشاوران از طریق نوبت دهی درمان بواسیر در cliniczarei.com اقدام کنید.

بعد از عمل بواسیر چند روز باید استراحت کرد؟


 

میانگین زمان بهبودی دو تا چهار هفته است. اکثر مردم می گویند که درد بعد از دو هفته از بین می رود. ممکن است شش تا هشت هفته طول بکشد تا بتوانید ورزش شدید یا کار یدی را از سر بگیرید. اگر عوارضی مانند عفونت یا خونریزی زیاد داشته باشید، ممکن است بهبودی طولانی‌ تری داشته باشید.

پس از هموروئیدکتومی معمولی، بدترین و بالاترین اوج درد در روزهای ۲ تا ۸ است. در روز ۹ تا ۱۵، درد باید متوسط ​​شود.

عمل بواسیر با لیزر بهتره یا جراحی؟

در مقایسه، عمل لیزری هموروئید یک گزینه جراحی بسیار ایمن‌ تر، سریع‌ تر و موثر برای از بین بردن شمع‌ها است. این روش نیازی به استفاده از دود، جرقه یا بخار در فرآیند درمان ندارد. به این ترتیب، این گزینه درمانی بسیار ایمن تر از جراحی هایی بوده که با تیغ جراحی انجام میشود.

بنا بر حسب تجربه، بیمارانی که تحت درمان بواسیر با لیزر یا همان LHP قرار می گیرند درد و عوارض کمتری بعد از عمل دارند.

منبع: نیک صالحی - درمان بواسیر

کد مطلب: 222696
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *