۰
شنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۰

اعلام محدودیت های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات هفته جاری

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، محدودیت های ترافیکی تعطیلات هفته جاری را تشریح کرد.
اعلام محدودیت های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات هفته جاری

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور در تعطیلات پیش رو در هفته جاری گفت: برابر تدابیر اتخاذ شده تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز یکشنبه ۱۳شهریور ماه تا ساعت شش صبح روز شنبه ۱۷ مردادماه از محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است. البته تردد موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

وی درباره محدودیت‌های ترافیکی پیش‌بینی شده برای محور کرج- چالوس نیز گفت: در این محور تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت کماکان ممنوع است. همچنین در صورت پرحجم بودن ترافیک،   در روز جمعه ۱۲ مردادماه ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه در این محور اجرا می‌شود. در  روزهای یکشنبه ۱۱ و سه‌شنبه ۱۳ شهریور ماه، ممنوعیت تردد، از ساعت ۱۲ در مسیر شمال به جنوب این محور، از مرزن آباد به سمت تهران اجرا و این مسیر کاملا مسدود می‌شود. همچنین از ساعت ۱۵، از ابتدای پل زنگوله، انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس، یکطرفه شده و از ساعت ۲۴، مسدودیت یکطرفه پایان یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا ادامه داد: روزهای دوشنبه دوازدهم شهریور ماه و چهارشنبه و پنجشنبه  ۱۴ و ۱۵ شهریور ماه، نیز در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید ماموران پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی به صورت رفت و برگشت انجام خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به  محدودیت قطعی تردد گفت: روز جمعه ۱۶ شهریورماه،   ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه اجرا می شود.   از ساعت ۱۱ از ابتدای آزادراه تهران – شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می شود. همچنین از ساعت ۱۲ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز (به سمت چالوس) به صورت کامل مسدود می شود.

شیرانی گفت: از ساعت ۱۴ از مسیر شمال به جنوب، مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه می شود. البته از ساعت ۲۳ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می شود. این نکته قابل ذکر است که در صورت کم حجم بودن ترافیک محور، طرح یکطرفه زودتر از زمان اعلامی پایان می یابد.

شیرانی با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی روز شنبه ۱۷ شهریورماه در آزادراه تهران- شمال  گفت: از ساعت ۱۴ در آزادراه تهران – شمال اعمال محدودیت تردد برای خودروها به مقصد چالوس انجام می‌شود. همچنین از ساعت ۱۵ این محور از ابتدای پل زنگوله، انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس، محور کاملا مسدود می شود.

وی افزود: از ساعت ۱۷ در محور آزادراه - شمال، مسیر شمال به جنوب از مرزن آباد به سمت تهران یک طرفه شده و از ساعت ۲۳ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد دو طرفه خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره محور هزار اظهار کرد: تردد کلیه کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز یکشنبه ۱۱ شهریور ماه و از ساعت ۶ الی ۲۴ روزهای دوشبه، چهارشنبه، جمعه و شنبه از این محور ممنوع است. در صورت افزایش حجم ترافیک، محدودیت یک طرفه مقطعی از  روز یکشنبه ۱۱ شهریور ماه تا روز جمعه ۱۶ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

شیرانی با اشاره به محدودیت های تردد در محور فیروزکوه  گفت: در صورت پرحجم بودن ترافیک تردد انواع تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز یکشنبه ۱۱ شهریور ماه، ممنوع است.  

وی افزود: در  محور قدیم رشت – قزوین وبالعکس نیز،   تردد کلیه کامیون و تریلر به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۸ الی ۲۴ روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه ممنوع است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا اظهار کرد: در  محور آستارا – اردبیل وبالعکس نیز، تردد کلیه کامیون و تریلر به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۸ الی ۲۴ روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه ممنوع خواهد شد.  

شیرانی درباره محدودیت‌های ترددی به مناسبت رحلت پامبر اکرم(ص) نیز گفت:در  استان خراسان رضوی نیز به مناسبت شهادت امام رضا، محدودیت های ترددی اعلام خواهد شد. در مرحله اول، تردد کلیه وسایل نقلیه باری شامل کامیونت، کامیون و تریلر به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۸ الی ۲۰ روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه در محورهای اصلی استان ممنوع است. همچنین تردد کلیه وسایل نقلیه از محور قدیم مشهد – ملک آباد بصورت شبانه روزی، در  روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه از دهم تا چهاردهم، ممنوع بوده و این مسیر برای تردد زائرین پیاده اختصاص می‌یابد.

وی افزود: محور مشهد – ملک آباد از ساعت ۱۲روز شنبه ۱۰ شهریور ماه تا پایان ترافیک به سمت جنوب (ملک آباد) بصورت یک طرفه خواهد بود، ضمن اینکه برای تخلیه ترافیک خروجی مشهد از این محور بعنوان مسیر جانبی و کمکی آزادراه شوشتری (در صورت انسداد مقطعی) استفاده خواهد شد.

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین گفت که مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن ۱۲۰و ۸۸۲۵۵۵۵۵ به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و امداد رسانی احتمالی به هموطنان عزیز است.

کد مطلب: 222272
برچسب ها: جاده
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *