۰
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۵

الهه محمدی از اتهام همکاری با دولت خارجی تبرئه شد

دادگاه تجدیدنظر، رای پرونده الهه محمدی، خبرنگار روزنامه هم‌میهن را صادر کرد.
الهه محمدی از اتهام همکاری با دولت خارجی تبرئه شد
به گزارش مردم سالاری آنلاین، به گفته وکیل این خبرنگار، شعبه ۳۱ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، الهه محمدی را از اتهام همکاری با دولت خارجی متخاصم تبرئه، اما حکم صادره را درباره دو اتهام دیگر یعنی ۵ سال حبس برای اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و یک سال حبس برای اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، تایید کرده است.
 

شهاب‌الدین میرلوحی، وکیل الهه محمدی در این باره گفت: «پس از اعتراض به حکم محکومیت الهه محمدی، خبرنگار روزنامه هم‌میهن، پرونده جهت رسیدگی مجدد به شعبه ۳۱ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع و نهایتا این دادگاه الهه محمدی را از اتهام همکاری با دولت خارجی متخاصم تبرئه کرد. اما حکم صادره درخصوص دو اتهام دیگر یعنی ۵ سال حبس برای اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و یک سال حبس برای اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام تایید و این حکم در تاریخ ۱۶ تیرماه سال جاری جهت اجرا به شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۳  ارجاع شد و رأی قطعی در اجرای احکام به وکلا ابلاغ شد. البته طبق دادنامه دادگاه تجدیدنظر، حکم اشد (یعنی ۵ سال حبس) قابل اجراست.»

او ادامه داد: «با توجه به اینکه دو اتهام باقیمانده از شرایط کامل بخشنامه عفو سال ۱۴۰۱برخوردار است، امیدواریم الهه محمدی مشمول عفو شده و این پرونده با صدور قرار موقوفی اجرا مختومه شود.»

 

 

کد مطلب: 221148
برچسب ها: الهه محمدی‌
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *