۰
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۵

نرخ تاکسی دربستی تهران به مهران از ۳ تا ۱۲ میلیون تومان

تاکسی دربستی تهران به مرز مهران در بازه زمانی اربعین به صورت یک طرفه از ۳ تا ۱۲ میلیون تومان است.
نرخ تاکسی دربستی تهران به مهران از ۳ تا ۱۲ میلیون تومان
به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛  ناوگان حمل و نقل عمومی «اتوبوس» به‌واسطه هزینه پایین در قیاس با سایر روش‌های حمل‌ونقل عمومی، یکی از وسایل نقلیه محبوب برای سفر بین عموم مردم محسوب می‌شود؛ البته این در حالیست که در سال‌های اخیر یکی از دغدغه‌های مردم، خرید بلیت اتوبوس در بازه زمانی سفرهای پرتقاضا است؛ شرایط به شکلی است که اگر مسافران حداقل یک هفته قبل اقدام به خرید بلیت نکنند، امکان سفر و تهیه بلیت تقریباً محال است.

مهر نوشت:در حال حاضر در کشور با کمبود جدی ناوگان عمومی اتوبوس مواجه هستیم و از سوی دیگر با توجه به اینکه در آستانه اربعین حسینی قرار داریم، عده زیادی از زائران، برای حضور در پیاده روی اربعین، سفر خود را به سمت مرزهای منتهی به کشور عراق آغاز می‌کنند و بر همین مبنا نیز میزان تقاضای بهره‌مندی از ناوگان اتوبوسی افزایش پیدا می‌کند، در حالی که میزان عرضه و تقاضای بلیت در بازار تعادل ندارد.

غفلت از توسعه حمل و نقل عمومی در حالیست که استفاده از وسایل حمل‌ونقل جاده‌ای در سال‌های گذشته یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها برای سفرهای اربعین بوده است. به گونه‌ای که میانگین ۳۵ درصد از زوار با «اتوبوس» به عتبات مشرف می‌شوند؛ متأسفانه از سال‌های گذشته مشکلات متعددی در زمینه کمبود اتوبوس برای سفرهای اربعین و سفرهای داخلی به‌خصوص در بازه زمانی پیک تقاضا، وجود داشت.

با توجه به کمبود بلیت حمل و نقل عمومی در بازه زمانی اربعین، تاکسی‌های خصوصی برای تأمین جبران ناوگان عمومی پا به عرصه خدمت‌رسانی گذاشتند اما این در حالی است که با یک بررسی ساده با قیمت نجومی این تاکسی‌های اینترنتی مواجه می‌شویم، به طور مثال نرخ تهران به مرز ایلام با ماشین‌های خارجی تا ۱۲ میلیون تومان هم نرخ‌گذاری شده است.

این درحالیست که متقاضیان اگر ماشین ایران را برای حمل و نقل به مرز ایلام از تهران انتخاب کنند، قیمت آن ۶ میلیون ۴۰۰ هزار تومان است.

کد مطلب: 221146
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *