۰
چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۵

نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم تغییر کرد

رئیس گروه برنامه‌ریزی مرکز ارزشیابی وزارت آموزش‌وپرورش از حذف برخی از سؤالات دروس امتحان نهایی و توزیع نمره آن در بین سایر سؤالات خبر داد.
نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم تغییر کرد
به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ در حالی که حدود دو هفته از اعلام نتایج امتحانات نهایی پایه دوازدهم گذشته است؛ مسئولان وزارت آموزش و پرورش از حذف برخی سوالات آزمون و توزیع نمرات آن در میان دیگر سوالات خبر داده اند.

مهر در خبری نوشت:سیدعلی جعفری رئیس گروه برنامه‌ریزی مرکز ارزشیابی وزارت آموزش‌وپرورش در صفحه ویراستی خود با بیان اینکه پس از نهایی شدن نتایج آزمون‌های نهایی پایه دوازدهم، تمامی سوالات آزمون‌ها کیفیت‌سنجی شدند گفت: بر اساس نتایج این ارزیابی و در اجرای مصوبه ستاد عالی آزمون‌ها، سوالاتی از برخی دروس حذف و نمره آن بین سایر سوالات توزیع شد.

وی با بیان اینکه میزان افزایش نمره به الگوی پاسخ وابسته است و برای همه یکسان نیست افزود: افزایش نمره برای همه یکسان نیست.

رئیس گروه برنامه‌ریزی مرکز ارزشیابی وزارت آموزش‌وپرورش دروس و حداکثر افزایش نمره را به شرح زیر اعلام کرد:

۱- هندسه سه: نیم نمره

۲- تاریخ سه (انسانی): نیم نمره

۳- تاریخ سه (علوم و معارف قرآنی): نیم نمره

۴- ریاضی و آمار سه: ۱.۵ نمره

۵- جامعه‌شناسی سه: یک نمره

۶- فلسفه دو: نیم نمره

۷- علوم و فنون ادبی سه: بیست‌وپنج صدم

۸- زبان خارجی سه: نیم نمره

۹- جغرافیا سه: یک نمره

این تغییرات موجب تغییر عمده وضعیت سوابق تحصیلی دانش آموزان خواهد شد.

گفته می‌شود یکی از دلایل اصلی این اقدام از سوی مسئولان آموزش و پرورش، دشوار بودن سوالاتی بوده است که موجب افت شدید نمرات دانش آموزان پایه دوازدهمی شده بود. پیش از این بسیاری از کارشناسان و فعالان عرصه تعلیم و تربیت به همراه دانش آموزان و خانواده‌هایشان از سختی برخی از سوالات امتحانات نهایی گلایه کرده بودند.

هنوز مسئولان وزارت آموزش و پرورش اطلاعات بیشتری در خصوص این تغییر عمده در نتایج امتحانات نهایی پایه دوازدهم ارائه نکرده‌اند.

کد مطلب: 220158
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *