۰
يکشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۰

پزشکیان: وظیفه من جلب رضایت مردم است

رئیس جمهور منتخب با انتقاد به نبود احزاب، تصریح کرد: ما به توسعه اجتماعی نرسیدیم. اگر به توسعه اجتماعی رسیده بودیم و احزاب و افرادی با رزومه خوب داشتیم و می‌توانستیم از میانشان افرادی را انتخاب کنیم؛ در نتیجه بدلیل عدم توسعه یافتگی اجتماعی مجبور هستیم بر طبق شاخص‌هایی تصمیم بگیریم و افرادی را انتخاب کنیم که به ما کمک کنند.
پزشکیان: وظیفه من جلب رضایت مردم است
به گزارش مردم سالاری آنلاین، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب، در همایش اعضای کارگروه‌های انتخاب دولت چهاردهم که با ۴۵۰ عضو کارگروه‌های شورای راهبردی برگزار شد، گفت: از اینکه در این مسیر سخت و پرآشوب با ما همراه بودید و کمک کردید خیلی تشکر می‌کنم و از اینکه هنوز در صحنه هستید، قدردان شما هستم. آنچه که برای بنده و هر کسی که در این مملکت زندگی می‌کند شاخص بوده، رضایت مردم است و وظیفه داریم به مردم توجه کنیم. اگر بخواهیم دولتی تشکیل دهیم باید خدمتگذار همه مردمی باشیم که در این ممکلت زندگی می‌کنند باید کاری کنیم که از ما راضی باشند و احساس نکنند که ما آمدیم که بر آنها ریاست کنیم.

بنابر گزارش ایسنا، وی ادامه داد: ما آمدیم تا مشکلات مردم را حل کنیم، آمدیم که بی عدالتی‌ها و حق کشی‌هایی که شکل گرفته را حذف کنیم و حق را به حق‌دار برسانیم. امام علی(ع) در نامه‌ای که به مالک اشتر نوشت بر رضایت مردم تاکید کرد و گفت که عمل صالح نزد من رضایت مردم است. اینکه مردم پشت سر ما چه خواهند گفت دلیل بر این است که عمل ما درست است یا اشتباه. در نتیجه باید کاری کنیم که مردم نگویند اینها دروغ گفتند و فقط وعده دادند. برای خدمت به ابزاری نیاز داریم که با آن بتوانیم حق را به حق‌دار برسانیم. باید بتوانیم شاخص‌های درست را در نظر بگیریم. علت وضعیت فعلی این است که ما در کشور بر اساس نظم و تخصص افراد را جایگزین نکردیم.
رئیس جمهور منتخب با انتقاد به نبود احزاب، تصریح کرد: ما به توسعه اجتماعی نرسیدیم. اگر به توسعه اجتماعی رسیده بودیم و احزاب و افرادی با رزومه خوب داشتیم و می‌توانستیم از میانشان افرادی را انتخاب کنیم؛ در نتیجه بدلیل عدم توسعه یافتگی اجتماعی مجبور هستیم بر طبق شاخص‌هایی تصمیم بگیریم و افرادی را انتخاب کنیم که به ما کمک کنند.

پزشکیان تصریح کرد: شعار دادیم که ممکلت برای همه است و امروز باید به آن عمل کنیم، باید از همه گروه ها حضور داشته باشند و همه جا هم گفتیم که نمی‌شود که مملکت را یک گروه اداره کند باید بتوانیم از همه نخبگان استفاده کنیم و می‌توانیم دولتی درست کنیم که یک وفاق ملی در آن باشد و آنهایی هم که کنار ایستاده اند ببیند که ما می‌خواهیم با وفاق و کارشناسی و شاخص ها جلو برویم.

وی با اشاره به وجود وفاق میان تمام افراد، گفت: کاری نکنیم که افرادی با حزب و جناح و دوستی بالا بیایند بعد فردا به ما بگویند شما هم که همان کار را کردید. الان همه نگاه می‌کنند که افرادی که ما انتخاب می‌کنیم آیا بوی وفاق می‌دهند یا نمی‌دهند. باید در اولین قدم این وفاق را ایجاد کنیم چون اگر وفاق نباشد و پست‌ها را آنگونه که دوست داریم تقسیم کنیم آن اعتماد اجتماعی را از دست خواهیم داد. باید مراقب باشیم که طبق چیزی که گفتیم عمل کنیم. ما می‌توانیم این شاخص‌ها را دقیق‌تر و قابل اندازه گیری‌ کنیم و هر کسی هم اگر ادعایی کرد که چرا من نه؟ بگوییم بر اساس این شاخص شما چند سال سابقه دارید. اگر بتوانیم به کارایی ، سابقه، سواد و مسئولیت‌ اجتماعی وزن بدهیم همان مقدار بیشتر می‌توانیم با همدیگر تفاهم داشته باشیم و اختلافات را پایین بیاوریم.

رئیس جمهور منتخب تاکید کرد: به تمام گروه‌ها گفتم افراد خودشان را معرفی کنند و از شما هم خواهش میکنم رای ندهید بلکه نمره دهید. ما بر اساس شاخص‌ها افراد را معرفی می‌کنیم.

پزشکیان در سخنان پایانی خود در خصوص حضور تمام افراد در صحنه، گفت: راه سختی در پیش است و بنده به تنهایی نمی‌توانم این راه را بروم و باید کاری کنیم همه مردم به صحنه بیایند. اگر ما مدیر هستیم باید کاری کنیم که مشتری‌های داخلی و خارجی را راضی کنیم. وظیفه بنده هم جلب رضایت مردم است.بنده در این رضایتی که می‌خواهم جلب کنم برایم مذهبی و غیر مذهبی، چپ و راست و سیاه و سفید برایم فرقی نمی‌کند. بنده مسئول پاسخگویی به کسی هستم که به اداره بنده مراجعه کرده و وظیفه دارم پاسخ حق بدهم. اگر ادارات، بیمارستان و مدارس ما جواب مشتری را به گونه‌ای بدهند که آن را راضی کند، بقیه آن ۵۰ درصد پای صندوق رای می‌آیند و زمانی که بنده برایشان قیافه بگیرم پای صندوق نمی‌آیند.

کد مطلب: 219976
برچسب ها: مسعود پزشکیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *