۰
شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۰

رگبار باران و رعدوبرق طی امروز و فردا در این استان‌ها

سازمان هواشناسی کشور وضعیت جوی استان ها طی پنج روز آینده را تشریح کرد.
رگبار باران و رعدوبرق طی امروز و فردا در این استان‌ها

سازمان هواشناسی با اعلام اینکه طی پنج روز آینده در نوار شرقی و برخی مناطق مرکزی کشور وزش باد شدید و گردوخاک رخ می‌دهد، اعلام کرد: امروز و فردا در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و برخی استان‌های جنوبی رگبار باران و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

ایرنا در خبری نوشت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگر، امروز و فردا (شنبه و یکشنبه ۱۶ و ۱۷ تیرماه) در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، تهران، البرز، ارتفاعات کرمان و هرمزگان، برخی نقاط فارس و جنوب یزد، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه (۱۸ تیرماه) در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، ارتفاعات استان‌های مازندران، گلستان، تهران، البرز و سمنان و همچنین در ارتفاعات کرمان و هرمزگان و برخی نقاط فارس افزایش ابر رگبار باران رعدوبرق وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

روز سه‌شنبه (۱۹ تیرماه) علاوه بر نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، در ارتفاعات استان‌های مازندران، گلستان، تهران، البرز و سمنان و در ارتفاعات نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان و برخی نقاط فارس رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

روز چهارشنبه (۲۰ تیرماه) در برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، برخی مناطق گیلان و مازندران، ارتفاعات البرز در استان‌های گیلان، مازندران، البرز، تهران، سمنان و گلستان و همچنین در ارتفاعات نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و شرق فارس رگبار رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

وزش باد شدید در نوار شرقی و مرکز کشور

طی پنج روز آینده در شمال‌شرق، شرق، جنوب‌شرق و برخی مناطق مرکزی کشور در دامنه‌های جنوبی البرز گاهی وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا رخ می‌دهد.

تنگه هرمز و دریای عمان امروز و شرق دریای عمان روزهای یکشنبه و دوشنبه مواج و متلاطم است.

آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است که در بعدازظهر افزایش ابر را خواهیم داشت. کمینه و بیشینه دمای هوا در پایتخت امروز ۲۷ و ۳۸ درجه سانتیگراد است.

کد مطلب: 219068
برچسب ها: هواشناسی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *