۰
پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۰

نماینده مجلس: دولت چهاردهم با نسل Z مهربان‌تر برخورد کند

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: «امیدوارم که دولت چهاردهم مقداری به مطالبات مردم، جوانان و نسل امروز توجه بیشتری داشته باشد و مهربان‌تر پاسخ دهد.»
نماینده مجلس: دولت چهاردهم با نسل Z مهربان‌تر برخورد کند

احمد بیگدلی گفت: ما چهار مرجع داریم، قانون اساسی، سیاست‌های کلی، دین و مردم. این چهار مرجع را باید کنار هم بگذاریم تا بتوانیم بهترین راه را برای مسائل اجتماعی پیدا کنیم و البته همه این هم به خاطر مردم است.

 
به گزارش اقتصادآنلاین، وی در ادامه توضیح داد: اسلام و پیامبر برای هدایت مردم آمدند. پیامبر نیز با چکش، سرنیزه و زور اسلام را معرفی نکرد. همزمان در کنار قوانین اسلامی باید از سیاست‌های کلی نظام و قانون اساسی برای خواسته‌‎های مردم استفاده شود.
 بیگدلی مطرح کرد: در مسائل اجتماعی نه به سمت ولنگاری غربی و نه به سمت زور باید رفت.‌ ای کاش کاندیدا‌های محترم مثل آقای پزشکیان شفاف می‌‎گفتند در مسائل اجتماعی چه کار می‎‌خواهند بکنند و راهکارشان چیست؟ و اگر به وعده‌های خود عمل نکردند چه اتفاقی خواهد افتاد.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ما همان مردمی هستند که زمانی برای این نظام و وطن جان خود را می‌‎دادند. اعتقاد دارم اگر با مردم دوست و مهربان باشیم، جوانان امروز نیز که به نسل Z معروف شدند، از نسل همان مردم هستند و از جای دیگری نیامده‌اند. متاسفانه ما با آن‌ها نامهربانی کردیم و به همین دلیل به نظرات دیگری توجه می‌‎کنند. امیدوارم که دولت چهاردهم مقداری به مطالبات مردم، جوانان و نسل امروز توجه بیشتری داشته باشد و مهربان‌تر پاسخ دهد. مطمئناً برخورد محبت‌آمیز، باعث جذب نسل امروز می‎‌شود.
 
وی افزود: امروز جوانان زیر ۲۰ سال نگاه دیگری به کشور پیدا کردند و مقصر اصلی هم ما مسئولان هستیم. در چهارچوب‌ها مشکلی وجود ندارد، ما هستیم که نمی‌‎دانیم چگونه آن‌ها را اجرا کنیم و مردم را اذیت می‌‎کنیم.
 
بیگدلی در خصوص فیلترینگ گفت: من در مورد فیلترینگ با وضعیت موجود مخالف هستم؛ زیرا من به عنوان یک شهروند، قراردادی برای اینترنت با شرکت‌ها یا حتی مخابرات با امکانات و قیمت مشخص می‌بندم، اما فیلترینگ باعث می‌شود، مجبور به خرید فیلترشکن بشوم و هزینه‌ام بالاتر برود. همچنین حجم اینترنتم زودتر تمام می‌شود و از این طرف هم هزینه بیشتری باید پرداخت کنم. با این وضعیت مخالفم، ولی با ولنگاری و آزادی بیش از حد فضای مجازی هم موافق نیستم.
 
وی در ادامه توضیح داد: همان زمانی که اپلیکیشن‌های فضای مجازی آمد باید به درستی مدیریت می‌‎کردیم و نیاز‌های جامعه را متوجه می‌شدیم. مثلاً کنار برنامه‌های خارجی، برنامه‌های داخلی نیز ایجاد می‌کردیم یا مسائلی که در سطح جامعه وجود دارد را رفع ابهام می‌کردیم.
 
بیگدلی با بیان اینکه نمی‌شود هر کسی در فضای مجازی هر کاری بخواهد بکند، گفت: من به عنوان یک پزشک از یوتیوب به عنوان مرجع اطلاعات استفاده می‌کنم و خیلی مطالب را یاد می‌گیرم. ولی وقتی فیلتر است، هزینه‌ام بالاتر می‌رود. همچنین خودم هم نمی‌توانم علمی که بلد هستم را اطلاع‌رسانی کنم. این شرایط باعث شده یوتیوبی که بالای ۷۰ درصد می‌توان از آن استفاده علمی کرد، از مردم گرفته شود.
 
وی در ادامه اشاره کرد: باید مسائل پیرامون این اپلیکیشن‌ها را مدیریت کنیم. برای این موضوع هم باید فرهنگ‌سازی کنیم و این فرهنگ‌سازی هم باید از دانش‌آموزان شروع شود. سیستم آموزشی ما در جایگاه اصلی خودشان نیست؛ این مراکز باید به نوجوانان و جوانان آموزش دهند که تا سن ۱۸ سالگی چه مواردی خط قرمز‌های زندگی آن‌ها است. متاسفانه خیلی موضوعات دم دستی را فقط آموزش می‌دهند. تا زمانی که سیستم آموزشی درست نشود، نگران آینده آن‌ها خواهیم بود.
 
این نماینده مجلس افزود: وقتی مقام معظم رهبری فرمودند که اگر من رهبر نمی‌شدم، دوست داشتم رییس فضای مجازی بشوم، این موضوع اهمیت فضای مجازی را می‌رساند.
 
بیگدلی در ادامه گفت: وقتی به درستی آموزش ندهیم، جوانان به مرحله انتخاب که می‌رسند، نمی‌دانند انتخاب درست چیست و هر سمتی که فضای مجازی دستور دهد می‌روند.
 
کد مطلب: 218964
برچسب ها: نماينده مجلس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *