; ?>; ?> آشنایی با اکسپرت و نحوه استفاده از آن - مردم سالاری آنلاين
۰
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۵

آشنایی با اکسپرت و نحوه استفاده از آن

معاملات فارکس همیشه به آرامی پیش نمی‌رود و باعث ناامیدی می‌شود. برخی از تریدرهای فارکس ممکن است با ترس یا طعم حرکت کنند و تصمیمات بدی بگیرند که می‌تواند بر معاملات آنها تأثیر منفی بگذارد.
آشنایی با اکسپرت و نحوه استفاده از آن

یک راه برای جلوگیری از این مشکل استفاده از اکسپرت فارکس (Forex EA) است. اما آیا فارکس EA واقعاً می‌تواند این مشکل را برطرف کند؟ این مقاله پاسخ این سوال و موارد دیگر را بررسی می‌کند.

بازار فارکس برای معاملات 24 ساعته از دوشنبه تا جمعه باز است. بدیهی است که فعالیت مداوم در اطراف اینها برای انسان امکان‌پذیر نیست، با این حال، یک ماشین می‌تواند روزها بدون نیاز به استراحت معامله کند. این یکی از زمینه‌هایی است که فارکس EA  می‌تواند در آن کمک کند.

اکسپرت ادوایز چیست؟

اکسپرت ادوایزر یا Expert Advisor یک سیستم خودکار است که بازارهای فارکس را نظارت می‌کند و سیگنال‌هایی را هنگام شناسایی فرصت‌های معاملاتی ارائه می‌دهد.

اگرچه ما هیچ اکسپرت فارکس خاصی را توصیه نمی‌کنیم، به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن آنها، برخی از تریدرهای حرفه‌ای آنها را مفید می‌دانند.

EA‌ها را می‌توان طوری برنامه ریزی کرد که به طور خودکار سیگنال‌های معاملاتی تولید کنند و شما را از فرصت‌های معاملاتی مطلع کنند EA ‌ها را می‌توان در بسیاری از پلتفرم‌های معاملاتی FX استفاده کرد. برخی از آنها به تریدرها اجازه می‌دهند تا سیستم‌های معاملاتی خود را به طور کامل سفارشی کنند و سپس از آنها در حساب شخصی استفاده کنند، مانند متاتریدر 4 (MT4) و متاتریدر 5 (MT5).

نوع دیگری از سیستم معاملاتی خودکار، ربات فارکس است که مانند یک اکسپرت فارکس، برنامه‌ای است که برای شناسایی الگوهای بازار و تولید سیگنال‌های تجاری کار می‌کند.

با این حال، برخلاف اکسپرت فارکس، یک ربات فارکس می‌تواند به طور خودکار از طرف یک تریدر معامله کند. از طرف دیگر، یک اکسپرت همیشه از یک تریدر می‌خواهد که به صورت دستی معاملات فردی را مجاز کند.

هر اکسپرت فارکس بر اساس قوانین از پیش تعیین شده است، اما EA‌ها می‌توانند در قوانینی که برای ترید دنبال می‌کنند متفاوت باشند. مانند هر نرم‌افزار خودکار دیگری، آنها شانس تصمیم‌گیری هیجانی و غیرمنطقی را کاهش می‌دهند، که مشکلی رایج برای معامله‌گران بی‌تجربه فارکس است. اکسپرت فارکس از مجموعه قوانین بسیار دقیقی پیروی می‌کند و از هرگونه مداخله انسانی عاری است.

 

حساب آزمایشی بدون ریسک

برای یک حساب آزمایشی آنلاین رایگان در بروکر آرون گروپس ثبت نام کنید و بر استراتژی ترید خود مسلط شوید.

اکسپرت فارکس چه وظایفی دارد؟

بهترین مشاوران اکسپرت فارکس را می‌توان طوری برنامه‌ریزی کرد که به روش‌های مختلف (به عنوان مثال با استفاده از مجموعه‌ای از شاخص‌های فنی، مانند شاخص میانگین متحرک یا شاخص MACD) کار کنند یا با جستجوی روندها و شکست‌های لازم.

 اکسپرت فارکس با اعمال این شاخص‌های متنوع می‌تواند بازار و همچنین رفتار ابزارهای مالی فردی را تجزیه و تحلیل کند و سیگنالی در مورد فرصت‌های معاملاتی ایجاد کند.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، EA‌ها شبیه ربات‌های فارکس هستند که نوع دیگری از نرم افزارهای معاملاتی خودکار هستند.

هنگام استفاده از تعاریف دقیق، تفاوت بین اکسپرت فارکس و ربات فارکس در این است که یک EA سیگنال تولید می‌کند در حالی که یک ربات معاملات را بدون نیاز به امضای دستی انجام می‌دهد.

با این حال، این اصطلاحات اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند، به این معنی که بسیاری از به اصطلاح EA‌های فارکس قادر به تولید بسیار بیشتر از سیگنال هستند.

برخی از مشاوران اکسپرت فارکس برای کنترل کامل حساب شما طراحی شده اند. ایده در اینجا این است که قبل از اینکه تصمیم بگیرد چه مقدار از موجودی شما را در معرض خطر قرار می‌دهد، به مانده حساب جاری شما نگاه می‌کند. قانون کلی این است که فقط 1 تا 2 درصد از موجودی حساب خود را به خطر بیندازید.

علاوه بر این، ممکن است معاملات را بررسی کند و تصمیم بگیرد که آیا باید یک توقف پایانی، سود برداشت یا توقف ضرر وجود داشته باشد. به محض اینکه مشاوران اکسپرت فارکس اطلاعات لازم را داشته باشند، شرایط فعلی بازار را نیز در نظر می‌گیرند. در نتیجه، زمانی که یک موقعیت خاص را باز کنید به شما اطلاع داده خواهد شد.

 

اکسپرت ها: از چه چیزهایی باید آگاه بود

اگر می‌خواهید اکسپرت فارکس خود را بسازید و از آن استفاده کنید، در اینجا نکاتی در مورد کارهایی که باید انجام دهید تا به درستی کار کند، خارج از استفاده از ژنراتور فارکس EA آورده شده است (این ابزاری است که در آن پارامترهای معاملات دلخواه خود را وارد می‌کنید، و ابزار برنامه EA را برای شما تولید می‌کند).

 اهمیت داده ها

اولین نکته این است که مراقب قابل اعتماد بودن نتایج بک تست باشید. ممکن است فکر کنید که نتایج عالی از بک تست اثباتی بر آمادگی سیستم شما برای رونق است - متأسفانه، به این سادگی نیست.

این نتایج به کیفیت داده‌های اعمال‌شده در بک‌آست بستگی دارد، که به این معنی است که داده‌های ضعیف می‌تواند منجر به نتایج غیرقابل اعتماد شود. داده‌های پیش فرض در MT4 و MT5 فقط می‌توانند به کیفیت مدل سازی تا 90٪ برسند. در حالی که این خوب به نظر می‌رسد، می‌تواند تفاوت‌های قابل توجهی در بک تست و تجربه زنده ایجاد کند، به خصوص در بازه‌های زمانی کوچکتر.

خوشبختانه، منابع داده‌های تاریخی و دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه آماده‌سازی داده‌های مورد نیاز برای MetaTrader وجود دارد.

 

 اتصال متاتریدر خود را تست کنید

حتما اتصال متاتریدر خود را تست کنید. پلتفرم شما باید روشن باشد و مستقیماً به بروکر شما متصل شود تا اکسپرت شما را اجرا کند. هیچ چیز ناامید کننده تر از این نیست که فکر کنید یک اکسپرت فارکس دارید فقط برای اینکه بفهمید ارتباط آن قطع شده است و قادر به اتصال مجدد نیست.

در حالی که MT4 و MT5 به گونه‌ای طراحی شده اند که به طور خودکار بدون هیچ مشکلی دوباره به سرور متصل شوند، این همیشه آنطور که انتظار می‌رود کار نمی‌کند.

اگر چندین اکانت متاتریدر دارید، گاهی اوقات در طول فرآیند اتصال مجدد از اعتبارنامه‌های اشتباه استفاده می‌شود.

بهترین وضوح این است که حساب‌های کاربردی خود را از پنجره Navigator در MT4/MT5 حذف کنید. اگرچه این ممکن است لزوماً یک مشکل قابل توجه نباشد، اما اگر ارتباط شما قطع شود و اکسپرت فارکس شما به طور مداوم فعال نباشد، می‌تواند بسیار خسته کننده باشد.

یک اکسپرت می‌تواند ده‌ها عامل و عنصر را برای تصمیم گیری در مورد اقدامات بعدی در نظر بگیرد. این ظرفیت در نظر گرفتن چنین طیف وسیعی از عناصر تأثیرگذار بر قیمت و همچنین نظم و انضباط یک سیستم معاملاتی خودکار بدون احساس، اغلب می‌تواند به ترکیبی کاملاً مفید و موفق منجر شود.

 

آیا امکان استفاده همزمان از بیش از یک فارکس EA در معاملات وجود دارد؟

پاسخ بله است. می‌توانید از چندین EA فارکس در ترمینال مشتری متاتریدر استفاده کنید. البته شایان ذکر است که همه مشاوران اکسپرت با هم در یک پایانه کار نمی‌کنند. این عمدتا به این دلیل است که آنها سعی می‌کنند معاملات باز یکدیگر را مدیریت کنند. برنامه نویسان تمایل دارند با درخواست اعداد ویژه در قسمت ورودی بازار کد منبع، این مشکل را برطرف کنند.

با این حال، محدودیت‌هایی برای پلتفرم وجود دارد. به عنوان مثال، یک اکسپرت در متاتریدر تنها می‌تواند در هر زمان با یک سرور معاملاتی ارتباط برقرار کند. اگر چندین اکسپرت فارکس فعالیت‌های زیادی را در یک ترمینال نشان دهند و بیش از یک نفر سعی کنند با سرور معاملاتی ارتباط برقرار کنند، در نهایت خطاهای "مشغول زمینه معاملات" را در گزارش‌ها دریافت خواهید کرد. اگر مشاوران اکسپرت فارکس زیادی در یک ترمینال مشتری داشته باشید، این اتفاق می‌افتد.

 

انتخاب بروکر برای اکسپرت فارکس

به یاد داشته باشید که باید نرم افزار اکسپرت را با حساب تجاری خود ادغام کنید.

برای انجام هموار این کار، به یک پلتفرم معاملاتی نیاز دارید که هم با بروکر شما و هم با EA که می‌خواهید استفاده کنید، سازگار باشد. همانطور که در بالا ذکر کردم، بسیاری از مشاوران اکسپرت فارکس در اینترنت برای MT4 و MT5 موجود هستند.

در نهایت، هنگام جستجوی یک بروکر، سعی کنید یکی از آنها را پیدا کنید:

  • قابل اعتماد، با پردازش سریع تراکنش
    هزینه‌های معاملاتی معقول: به یاد داشته باشید که EA شما می‌تواند معاملات زیادی انجام دهد، بنابراین می‌خواهید بروکر پیدا کنید که کارمزد بالا، کارمزد یک شبه یا اسپردهای زیادی نداشته باشد. در غیر این صورت، اینها می‌توانند به سرعت به سود زیادی کاهش دهند.

 

نتیجه

با استفاده از نرم افزار خودکار مانند اکسپرت فارکس، می‌توانید از مزایای زیر بهره مند شوید: می‌تواند در هنگام خواب معامله کند، در برابر احساسات حساس نیست و می‌توانید به سرعت تست‌های برگشتی را اجرا کنید.

با این حال، تعیین اینکه آیا یک EA به شما برای دستیابی به سود ثابت کمک می‌کند یا خیر دشوار است. اگر به دنبال یک فارکس EA رایگان هستید که به صورت آنلاین کار می‌کند، مطمئن شوید که نظرات سایر تریدرها را مطالعه کرده‌اید تا بهترین مورد ممکن را پیدا کنید.

آیا می‌خواهید بدانید بروکر آرون گروپس چه امکان دیگری برای ارائه دارد؟ وارد سایت شوید و با قابلیت‌های این بروکر آشنا شوید.  

کد مطلب: 213584
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *