۰
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۴۷

ماجرای ۲ نامه تند نمایندگان مجلس به رئیس قوه قضاییه و دادگستری تهران

علی اکبر هاشمی رفسنجانی چهاردهم بهمن ماه سال ۱۳۷۹ در خصوص نگارش یک نامه انتقادی از سوی نمایندگان مجلس و برخی اخبار بین‌الملل نوشته‌است.
ماجرای ۲ نامه تند نمایندگان مجلس به رئیس قوه قضاییه و دادگستری تهران
به گزارش مردم سالاری آنلاین،در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در چهاردهم بهمن ماه سال ۱۳۷۹ آمده است؛

در منزل بودم. وقت با مطالعه و استراحت و دیدار با بستگان گذشت. با محسن [مدیرعامل دفتر نشر معارف انقلاب و سرپرست دفتر ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام]، در خصوص راه‌اندازی مرکز اسناد، کتابخانه و موزه رئیس‌جمهور در رفسنجان که یک مجموعه فرهنگی است و مشترک با دانشگاه [ولی‌عصر] رفسنجان ساخته شده است، مذاکره کردیم و درباره پاداش آخر سال کارکنان مجمع و شیوه اداره امور مالی مرکز تحقیقات استراتژیک. با مهدی و یاسر، درباره تبدیل زمین منزل‌شان با زمینی در جماران [صحبت شد]. بدری‌ خانم مرعشی [دختر عموی همسرم]، برای زینبیه [رفسنجان] تقاضای کمک کرد؛ تعدادی طلبه زن تربیت می‌کنند.

در رسانه‌های داخلی و خارجی، مشاجره مجلس و قوه قضائیه، مورد توجه و دامن‌ زدن است. مجلسیان دوم‌ خردادی، دو نامه تُند به آقایان [سید محمود هاشمی] شاهرودی [رئیس قوه قضائیه] و [عباسعلی] علیزاده [رئیس‌کل دادگستری استان تهران] نوشته‌اند و دو جواب تُند دریافت کرده‌اند.

دولت لیبی، به حکم دادگاه لاهه [در مورد دو لیبیایی متهم به بمب‌گذاری در هواپیمای حادثه لاکربی] اعتراض کرده است. بازماندگان کشته‌های هواپیمای ساقط‌ شده هم مجازات‌ها و کشفیات دادگاه را کافی ندانسته‌اند و معترض‌اند. در سودان، بین طرفداران [حسن] الترابی [رئیس مجلس] و عمر البشیر [رئیس‌جمهور]، زد و خورد شروع شده. در بنگلادش، امروز تظاهرات عظیمی با دعوت علمای دینی، برای محکوم‌ کردن حکم یک دادگاه که فتوا دادن را محکوم و ممنوع کرده، برپا شده و بناست تظاهرات و اعتصاب ادامه پیدا کند.

در اندونزی، مجلس علیه [عبدالرحمن وحید]، رئیس‌جمهور، ادعانامه صادر کرده و مقدمات استیضاح را فراهم می‌کنند. در اسرائیل، انتخابات مشکلی در پیش است؛ بین [ایهود] باراک [نخست‌وزیر اسرائیل] و [آریل] شارون و [شیمون] پرز، تصادم شدید است و حدس زده می‌شود، مردم به خاطر دلسردشدن از عدم اجرای وعده‌های صلح باراک، از انتخابات استقبال خوبی نکنند. در اروپا، مشکل [شیوع بیماری] جنون گاوی و خطر [استفاده از] مُهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده، مشکل‌آفرین شده است.

کد مطلب: 211024
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *