۰
سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰

مشکل تبادل ارزی میان ایران و عراق حل شد؟

معاون سازمان توسعه تجارت گفت: مشکل انتقال ارز از عراق هزینه تجار ایران با این کشور را حدود ۲۴درصد افزایش داده است.
مشکل تبادل ارزی میان ایران و عراق حل شد؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین،محمدصادق قنادزاده معاون ارتقای کسب‌وکارهای سازمان توسعه تجارت ایران امروز، سه‌شنبه، در حاشیه همایش توانمندی‌های صادراتی ایران درباره مشکل انتقال ارز میان ایران و عراق اظهار داشت: بانک مرکزی ایران برای مذاکره با بانک مرکزی عراق در مورد جابه‌جایی ارز صحبت‌هایی انجام داده است اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: وزیر صمت و معاون دیپلماسی وزیر امور خارجه نیز در حال پیگیری موضوع هستند؛ وزارت امور خارجه نیز چند یادداشت اعتراضی به عراق ارسال کرده است.معاون سازمان توسعه تجارت ادامه داد: بانک مرکزی پیشنهاداتی به عراق ارائه کرده است و ما نیز این موضوع را پیگیری و پیشنهاداتی ارایه می‌کنیم اما هنوز نهایی نشده است.

قنادزاده در پاسخ به سؤال دیگر خبرگزاری تسنیم درباره اینکه این موضوع چه تأثیری بر تجارت با عراق می‌گذارد، گفت: مشکل انتقال ارز از عراق حدود 24 درصد هزینه تجار ایران با این کشور را افزایش داده است.

*محدودیت صادرات برخی مواد غذایی به عراق رفع شد

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: عراق برخی محدودیت‌ها به‌روی برخی از کالاها مانند کالاهای آرد، شکلات و شیرینی و بیسکویت ایجاد کرده بود اما با رایزنی‌های انجام‌شده این محدودیت رفع شد.

وی درباره مشکل متوقف کردن رانندگان ایرانی در مرز بلاروس و ماندن در سرما نیز گفت: یک اختلافی بین روسیه و بلاروس بود اما اکنون این مشکل رفع شده است.

کد مطلب: 210418
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *