وزیر صمت با اشاره به روند تولید خودروهای برقی از دو قرن پیش تا به امروز، افزود: از سال ٢٠١٩ با اختصاص جایزه نوبل به موضوع باتری لیتیومی توجهات مجددا به این سمت معطوف و نقطه عطفی در مسیر تولید خودروی برقی شد. البته برقیسازی حمل و نقل در دنیا دنبال میشود و امروزه در نروژ بیش از ۸۵ درصد خودروها برقی هستند.
با جدیت دنبال نوآوری و خلاقیت برای تولید خودروی هوشمند هستیم
علیآبادی با قدردانی از همراهی مجلس شورای اسلامی، وزارت نفت و بانک مرکزی در جهت بهرهمندی بهتر و بیش تر کشور از برقیسازی ناوگان حمل و نقل، تصریح کرد: قوانین مربوط به خودروهای برقی در مجلس وجود دارد و باید با همت نمایندگان مجلس موضوعات جدید پسینی نیز به آن اضافه شود.
وی با بیان این که با فاصله گرفتن از قیمتگذاری دستوری باید بهدنبال پیشرفت و توسعه در این حوزه باشیم، خاطرنشان کرد: امروز دیگر نگران گسترش و تثبیت تولید و واردات خودروی برقی نیستیم، اما با جدیت دنبال نوآوری و خلاقیت برای تولید خودروی هوشمند و هوشمندسازی کل صنعت هستیم.
وزیر صمت در خطاب به مردم عزیز ایران یادآور شد: اقدام برقیسازی حمل و نقل به تنهایی امکانپذیر نیست، اما وقتی دست به دست هم دهیم، در بخشهای مختلف مجلس، دولت و مردم موفق خواهیم شد.
وی ضمن تبریک به تمامی مدیران و کارکنان ایرانخودرو و مردم شریف ایران برای به ثمر نشستن افتتاح خط تولید انبوه اتوبوس برقی بهعنوان یکی از مهم ترین زمینههای برقیسازی ناوگان حمل و نقل بیان کرد: امروز جشن شکوفایی یک نوآوری است که در صنعت و اقتصاد کشور رقم میزنیم و تشکر ویژه دارم از کسانی که این موضوع را ادامه میهند.
علیآبادی همچنین گفت: فرهنگسازی استفاده از خودروهای برقی و بیان مزیتها و قابلیتهای استفاده از خودروهای عمومی و شخصی برقی، امر بسیار مهمی است که باید با مشارکت و همکاری تمامی دستگاهها و ارایه مشوقهای لازم محقق شود.