۰
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۵۳

چرا باید برای کسب و کار یک وب سایت داشته باشید؟

ما می‌دانیم که مشاغل و کسب و کارها به دلایل زیادی در مقابل تاسیس یک سایت مقاومت می‌کنند. بهانه‌هایی مانند اینکه "راه‌اندازی سایت هزینه‌بر و گران است" یا اینکه "ما زمان کافی برای این کار را نداریم" یا اینکه "وضعیت کار به اندازه کافی خوب هست و نیازی به سایت نداریم"، ازجمله این بهانه‌ها است.
چرا باید برای کسب و کار یک وب سایت داشته باشید؟

ما می‌دانیم که مشاغل و کسب و کارها به دلایل زیادی در مقابل تاسیس یک سایت مقاومت می‌کنند. بهانه‌هایی مانند اینکه "راه‌اندازی سایت هزینه‌بر و گران است" یا اینکه "ما زمان کافی برای این کار را نداریم" یا اینکه "وضعیت کار به اندازه کافی خوب هست و نیازی به سایت نداریم"، ازجمله این بهانه‌ها است. اما واقعیت این است که راه‌اندازی یک سایت برای کسب و کار شما ارزان و آسان است و می‌تواند مزایایی برای شما داشته باشد که در نهایت باعث شود که کارتان ساده‌تر و بهتر باشد. این درحالی است که در طولانی مدت نداشتن سایت اتلاف وقت و هزینه بیشتری را به شما تحمیل می‌کند. در این مقاله قصد داریم به مزایای راه‌اندازی سایت برای کسب و کارها بپردازیم. با ما همراه باشید.

لزوم راه‌اندازی سایت برای کسب و کارها

مطالعاتی که در در سال 2019 انجام شد نشان داد که 70 تا 80 درصد مردم قبل از خرید یک محصول به صورت آنلاین در خصوص آن تحقیق می‌کنند و درصد زیادی از همان افراد جذب فروشگاهی می‌شوند که سایت داشته و اطلاعات کافی در خصوص آن محصول ارائه داده و همچنین امکان خرید آنلاین را هم فراهم کرده‌است. از همان دوران فروشندگان و کسب و کارها متوجه شدند که جهان به حضور مجازی بیش از حضور فیزیکی نیاز دارد و همین واقعیت بر لزوم داشتن یک سایت تاکید می‌کند.

مزیای داشتن یک سایت برای کسب و کارها

داشتن یک سایت یعنی حرفه‌ای بودن و در نتیجه جلب اعتماد مشتری

بیشتر مردم ترجیح می‌دهند از فروشندگانی خرید کنند که سایت با نماد اعتماد دارند. داشتن یک سایت مدرن و مرتب که مدام آپدیت شده و به روز می‌شود، شانس بیشتری برای جذب ترافیک و فروش محصول دارد. مشتریان ذاتا به این گونه فروشگاه‌ها بیشتر اعتماد می‌کنند. در عصر دیجیتال ما انتظار داریم که فروشندگان یک وبسایت داشته باشند. حتی مشاغل کوچک بهتر است یک سایت با صفحه فروشگاهی و یک بخش وبلاگ داشته باشد. از طرفی راه‌اندازی سایت به اطلاعات تخصصی و آگاهی نیاز دارد. یکی از چالش‌های راه‌اندازی سایت افزایش بازدید سایت است که به کمک تیم‌های دیجیتال مارکتینگ می‌توانید از پس آن بربیایید.

راه‌اندازی سایت مشتریان بیشتری برای شما به ارمغان می‌آورد

وب‌سایت‌هایی که توانسته‌اند خودشان را به صفحه اول گوگل برسانند، شانس بالایی برای جذب ترافیک داشته و می‌توانند مشتریان بیشتری برای شما جذب کنند. اگر در تبلیغات گوگل سرمایه‌گذاری کنید یا سفارش پروژه سئو ثبت کنید و از سئوکار خبره برای این هدف کمک بگیرید، می‌توانید به صفحه اول گوگل راه پیدا کنید. درصورتی که سایت شما دارای اطلاعات تماس، آدرس و مشخصات کامل و نماد اعتماد باشد، بازدیدکننده می‌تواند به شما اعتماد کرده و حتی به یک خریدار یا مشتری تبدیل شود.
همچنین می‌توانید در سایت یک فرم تماس با ما یا چت آنلاین اضافه کنید تا بازدیدکننده در صورت تمایل همان لحظه با شما چت کند. یک سایت 24 ساعت شبانه روز و هر 7 روز هفته قابل دسترس است و همین باعث می‌شود که زمان بیشتری برای سرویس‌دهی به مشتری داشته باشید و حتی زمای که خواب هستید یا در تعطیلات به سر می‌برید، بازدیدکننده بتواند اطلاعات شما را در بخش وبلاگ مطالعه کند یا لیست محصولات‌تان را بررسی کند. این موضوع علاوه بر اینکه اسباب راحتی مشتریان‌تان را فراهم می‌کند، سبب می‌شود که در وقت شما هم تا اندازه زیادی صرفه‌جویی شود.

راه‌اندازی یک سایت ساده‌تر و ارزان‌تر از چیزی است که فکرش را بکنید

اگر فکر می‌کنید که برای راه‌ندازی سایت باید متخصص باشید یا به یک تیم خبره و احتمالا گران قیمت نیاز دارید،خوشحال می‌شویم که به شما بگوییم که اشتباه می‌کنید. راه‌اندازی سایت کار ساده‌ای است و به هیچ عنوان به یک برنامه‌نویس و تیم متخصص نیاز ندارد. می‌توانید از قالب‌های آماده سایت استفاه کنید تا مجبور نباشید برای برنامه نویسی هزینه کنید. همچنین می‌توانید از یک تیم دیجیتال مارکتینگ مشاوره بگیرید تا در این زمینه شما را راهنمایی کنند. به این ترتیب با حداقل هزینه می‌توانید یک سایت برای افزایش بازدید و ایجاد یک ویترین 24 ساعته از خدمات و محصولات‌تان داشته باشید.

وب سایت ها مرکز و هسته تمام پلن‌های بازاریابی هستند

یک سایت می‌تواند اولین مرجع معتبری باشد که مشتریان‌تان را برای تبادل بیشتر به آن ارجاع می‌دهید. همچنین می‌تواند یک مرجع خوب برای خرید کردن باشد. چرا که یک پست اینستاگرامی یا یک SMSتبلیغاتی امکان خرید را به مشتریان شما نمی‌دهد. شما می‌توانید آدرس سایت را روی کارت‌های ویزیت، smsهای تبلیغاتی یا در کپشن ویدئوهای یوتیوب خود درج کنید تا مشتریان احتمالی به این ترتیب به سایت هدایت شوند. مهم‌ نیست که پلن‌‌های بازاریابی شما آنلاین یا آفلاین باشند در هر صورت سایت شما هسته مرکزی تمام این فعالیت‌ها خواهد بود.

سایت برای صرفه‌جویی در وقت عالی است

آیا توضیح دادن خدمات‌تان به مشتری و پاسخ دادن به تمام سوالا‌ت‌شان زمان‌بر است؟ سایت با داشتن یک بخش وبلاگ می‌تواند تمام اطلاعاتی که بازدیدکننده به آن نیاز دارد را در خود جمع کرده و در اختیار کاربران قرار بدهد. به این ترتیب بازدیدکنندگان اطلاعات کامل‌تری در خصوص خدمات و محصولات شما دارند و حتی پیش از اینکه با شما تماس بگیرند، چیزهای زیادی می‌دانند. از این گذشته در صورتی که مشتری اطلاعات کافی نداشت، می‌توانید خیلی راحت او را به صفحه مربوطه در سایت ارجاع بدهید.

یک ویترین عالی برای محصولات و خدمات شما

شما می‌توانید با ثبت عکس‌های باکیفیت و سطح بالا محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل در سایت به نمایش بگذارید. این کار کمک می‌کند تا جزئیات محصول را به خوبی به بازدیدکنندگان نشان دهید و مشتری دید خوبی از محصولات و خدمات شما داشته باشد و از طرفی نمایش عکس‌های زیبا یک جلوه بصری جذاب در سایت ایجاد می‌کند که یک امتیاز مثبت برای شما به حساب می‌آید. شما می‌توانید بعد از تحقیق در خصوص قیمت عکاسی صنعتی، پروژه عکاسی خود را ثبت کرده و بهترین عکس‌ها را از محصولات‌تان داشته باشید.

مرجعی برای نمایش ریویوها و رضایت مشتری

سایت‌ها بهترین پلت‌فرم برای تبادل با مشتریان است و می‌توانند مرجعی برای نمایش دادن نظرات مشتریان باشد. کافی است قسمت کامنت را برای هر محصول یا خدمات باز بگذارید و از مشتریان بخواهید که نظرشان را در خصوص محصول انتخابی با شما در میان بگذارند. حتی می‌توانید امتیازهایی برای کامنت گذاشتن در نظر بگیرید. برای مثال برای کاربرانی که بیشترین کامنت را ثبت می‌کنند، کد تخفیف در نظر بگیرید. ثبت کامنت‌ها باعث می‌شود که مشتریان شما دیدگاه کامل‌تر و بهتری در خصوص محصولات شما داشته باشند. از طرفی کامنت‌های مثبت اعتماد خریداران را جلب می‌کند و کامنت‌های منفی شما را در خصوص ایرادهایی که دارید، راهنمایی می‌کند.

آپشن گوگل مپ برای سایت

شما می‌توانید سایت‌تان را به گوگل‌مپ متصل کنید تا بازدیدکنندگان راحت‌تر بتوانند شما را از روی نقشه پیدا کنند. یک سایت می‌تواند موقعیت مکانی را مستقیما در خود ثبت کند. به این ترتیب اگر یک موقعیت مکانی مانند فروشگاه یا دفتر دارید که مشتری می‌تواند در آن به شما مراجعه کند، آدرس آن از طریق سایت به سادگی قابل دسترسی خواهد بود. این آپشن علاوه بر تامین راحتی کاربران باعث جلب اعتماد آن‌ها شده و ترتیبی می‌دهد که مشتری شما را به عنوان یک کسب و کار معتبر و قابل اعتماد بشناسد.
 
 
کد مطلب: 204651
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *