وی گفت: بر این اساس با توجه به اینکه ابزارهای مدیریت ترافیک بر اساس سیستم های آی تی در سالهای اخیر توسعه قابل توجهی پیدا کرده است،شورای ترافیک تهران تکلیفی را برای سازمان ترافیک مشخص کرده که در شش ماهه دوم سالجاری تلاش کنیم تا بستری ایجاد شود و شهروندان بتوانند عادلانه تر از امکانات ورود به محدوده طرح ترافیک استفاده کنند، البته این مهم هنوز به برنامه اجرایی دقیق و قابل اجرا نرسیده است.
شفیعی با بیان اینکه کلیت موضوع این است که هر خودرو متناسب با میزان پیمایشی که در محدوده های ترافیکی دارد، عوارضش را پرداخت کند، ادامه داد: تلاش بر این است که مدیریت ترافیک در تهران بهبود یابد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران در مورد نحوه محاسبه پیمایش خودروها با بیان اینکه میزان عوارض در طرح ترافیک جدید براساس چند پارامتر مشخص می شود، گفت: مبلغ متوسط پرداختی شهروندان نه تنها افزایش نمی یابد، بلکه ممکن است کاهش هم داشته باشد و این افزایش تنها متوجه افرادی است که میزان ترددشان در محدوده طرح ترافیک از حد متوسط بیشتر است و برای اینگونه رانندگان ممکن است عوارض افزایش یابد، اما برای رانندگان معمولی که یک ورود و خروج عادی و تردد غیر تجاری دارند، قطعا عوارض کاهش خواهد داشت.
وی افزود: محاسبه میزان عوارض براساس معیارهایی همچون طول پیمایش در هر سفر، مدت انجام سفر، وضعیت آلودگی هوا، میزان ازدحام ترافیکی معابر و وضعیت معاینه فنی خودرو است که در شورای ترافیک این شاخص ها به تصویب رسید و اینکه به چه روشی این پیمایش محاسبه می شود، بسته به جزئیات طرح ترافیک دارد که هنوز به طور دقیق جزئیات مشخص نشده است، ولی معیار ما شاخص فوق الذکر است.