به گزارش
مردم سالاری آنلاین، ماسک حدود یک ماه پیش قرارداد خرید ۴۴ میلیارد دلاری توئیتر را نهایی و سپس تغییراتی در سیاستهای آن اعمال کرد.
خروج «فیل شیلر» مدیر اجرایی فروشگاه اپلیکیشنهای اپل از توئیتر به گمانهزنیها درباره نگرانیها فزاینده از نحوه مدیریت ماسک بر این شبکه اجتماعی دامن زده است.
این در حالی است که «یوئل راث» از مدیران سابق توئیتر هفته گذشته در یادداشتی در نیویورک تایمز نوشت که اگر ماسک نتواند خود را با دستورالعملهای اپل و گوگل تطبیق دهد «فاجعه» رخ خواهد داد و احتمال دارد که این شرکتها توئیتر را از فروشگاههای خود حذف کنند.
واشنگتن پست روز چهارشنبه گزارش داد که بیش از یک سوم از یکصد آگهیدهنده بزرگ توئیتر دو هفته پس از آغاز مالکیت ماسک بر این شبکه اجتماعی، سفارش آگهی روی این پلتفرم را متوقف کردهاند.
ماسک در راستای اعمال تغییرات جدید وعده داده است که حسابهای کاربری مسدود شده را باز خواهد کرد.
وی پس از آنکه سرنوشت بازگشت دونالد ترامپ به توئیتر را به یک نظرسنجی عمومی توئیتری واگذار کرد، روز شنبه ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) اعلام کرد که به رئیس جمهوری پیشین اجازه میدهد تا به این شبکه اجتماعی بازگردد.