۰
پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۰

جمهوری اسلامی: صورت مساله اعتراضات را پاک نکنید

 آنچه که باید دستمایه عبرت مسئولان قرار گیرد اینست که بخش‌هایی از مردم، مخالف و معترض سیاستها و عملکردها بوده و نسبت به آن انتقاد دارند. حرف این بخش از مردم باید شنیده شود و زمینه مشارکت آنها در حرکت رو به جلوی نظام فراهم گردد.
جمهوری اسلامی: صورت مساله اعتراضات را پاک نکنید
به گزارش مردم سالاری آنلاین، جمهوری اسلامی در سرمقاله خود به مسئولان توصیه کرد که صورت مساله اعتراضات را پاک نکنند.
در این مطلب آمده است: سطح ناآرامی‌ها در نقاط مختلف کشور کاهش یافته و به نظر می‌رسد باید هرچه سریعتر راهکاری برای جداسازی صف معترضین از اغتشاشگران و ایجاد فضا برای شنیدن انتقادات و اعتراضات ایجاد کرد. معمولاً دولتها در کشورهایی که سطوحی از دمکراسی را تجربه کرده‌اند، منتقدین را پاس می‌دارند و از انتقادات در جهت بهبود اوضاع استقبال می‌کنند.
اینکه صورت مسأله حذف شده و مشکلات ریز و درشت را زیر فرش دولتها پنهان کنیم، نه‌تنها مشکل را حل نمی‌کند بلکه باعث ایجاد طغیان خواهد شد و این چیزی است که جامعه ‌شناسان و افراد دلسوز نظام از سالها قبل نسبت به «سیاستهای رایج شعاری» و «نادیده گرفتن مشکلات» هشدار می‌دادند ولی متأسفانه گوش شنوایی برای آن وجود نداشت.
طبعاً آنچه که باید دستمایه عبرت مسئولان قرار گیرد اینست که بخش‌هایی از مردم، مخالف و معترض سیاستها و عملکردها بوده و نسبت به آن انتقاد دارند. حرف این بخش از مردم باید شنیده شود و زمینه مشارکت آنها در حرکت رو به جلوی نظام فراهم گردد.
کد مطلب: 180084
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *