۰
چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۰
مدیر جشنواره بین‌المللی تئاتر گرجستان:

تئاتر ایران سطحی جهانی دارد

مدیر جشنواره بین‌المللی تئاتر گرجستان تأکید کرد که ایران دارای فرهنگ و تمدن بزرگ تاریخی بوده و امروزه سینما و تئاتر جمهوری اسلامی در زمره بهترین هنرهای نمایشی جهان قرار داد.
«اکاترینه مزمیشویلی» مدیر جشنواره تئاتر گرجستان این مطلب را در دیدار با «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در «تفلیس» بیان کرد.
وی از دعوت رایزن فرهنگی کشورمان برای حضور در سی‌‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و آشنایی با مراکز فرهنگی و هنری و همچنین گروه‌های نمایشی ایرانی ابراز تشکر کرد.
خزایی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از همکاری مدیر جشنواره بین‌المللی تئاتر تفلیس، برگزاری منظم این جشنواره را در دوره‌های قبلی موفق ارزیابی کرد و گفت: روابط فرهنگی و هنری بین ایران و گرجستان به‌ویژه در زمینه هنرهای نمایشی رشد روزافزون داشته به‌طوریکه در سال‌های اخیر شاهد حضور گروه‌های مختلف تئاتری برای اجرا در هر ۲ کشور بوده‌ایم.
رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به حضور فعال هنرمندان تئاتر ایران در ۳ سال متوالی در جشنواره بین‌المللی تئاتر تفلیس، بر استمرار این قبیل برنامه‌های هنری تأکید کرده و اظهار امیدواری کرد تا در آینده شاهد تولیدات مشترک در زمینه هنرهای نمایشی در هر ۲ کشور باشیم.
«اکاترینه مزمیشویلی» مدیر جشنواره بین‌المللی تئاتر تفلیس نیز با استقبال از دعوت شرکت در سی‌‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تصریح کرد: ایران دارای فرهنگ و تمدن بزرگی است و امروزه نه‌ تنها سینمای ایران بلکه تئاتر ایرانی نیز از پیشرفت قابل‌توجهی برخوردار بوده و در سطح جهانی در زمره بهترین هنرهای نمایشی شناخته می‌شود.
وی ضمن تأکید بر جذاب بودن تئاترهای ایرانی برای مخاطبین گرجستانی از همکاری‌های رایزنی فرهنگی کشورمان در برگزاری جشنواره سالانه تئاتر تفلیس و همچنین فراهم کردن زمینه‌های لازم برای حضور گروه‌های نمایشی جهت شرکت در این جشنواره، قدردانی کرده و آمادگی جشنواره بین‌المللی تئاتر تفلیس را برای حضور گروه‌های نمایشی ایرانی اعلام کرد.
این مدیر گرجستانی استقبال تماشاگران از گروه‌های تئاتر ایرانی را مورد توجه و تأکید قرار داده و از رایزنی فرهنگی کشورمان در تفلیس خواست تا زمینه حضور گروه‌های نمایشی ایران را در سایر ایام سال نیز برای علاقه‌مندان گرجستانی فراهم سازد.
در این دیدار طرفین ابراز امیدواری کردند که همکاری‌های فرهنگی و هنری میان ۲ کشور در بخش‌های مختلف گسترش و توسعه یابد.
سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۶ دی تا ۱۲ بهمن ماه سال‌ جاری برگزار می‌شود.
کد مطلب: 17820
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *