ایکوپرس- سهراب برفروشان در جلسه هماهنگی با نمایندگیهای مجاز ایران خودرو با محوریت طرح تحول کیفیت در خدمات پس از فروش، نمایندگیها را خط مقدم این خودروساز در جلب رضایت مشتریان دانست و گفت: نتیجه نهایی اقدامات ایرانخودرو در شبکه خدمات پس از فروش است که مشخص میشود.
وی به لزوم ارتباط بسیار روشن میان ایران خودرو و نمایندگیها اشاره کرد و افزود: نمایندگیها درخواستهای خود را به صورت مستقیم به شرکت منتقل کرده و اقدامات صورت گرفته در حوزه های مختلف کیفی، تولیدی و خدماتی را ارایه دهند.
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: ارتباط و برگزاری جلسات و دریافت نظرات کارشناسی نمایندگیهای ایران خودرو به رفع ابهام و مشکلات در زنجیره خدمات پس از فروش و مشتریان کمک بیشتری خواهد کرد.
وی عنوان کرد: در برنامههای ایران خودرو برای ارتقای کیفیت خدمات پس از فروش، در کنار توجه به نمایندگیها، موضوع تحول جدی در کیفیت قطعات مطرح بوده و ایرانخودرو با ایجاد زیرساختهای لازم، برای تحقق این امر مصمم است.
برفروشان به طرح ویژه خودروی تارا اشاره کرد و گفت: با توجه به تولید کامل و به صورت عبور مستقیم محصولات و نیز ارتقای کیفی گیربکس خودروی تارا، ایران خودرو به این اطمینان و بلوغ رسیده است که این محصول را به صورت ضمانت شده به مشتریان عرضه کند.
وی افزود: در این راستا با دریافت بازخوردهای دریافتی شبکه خدمات پس از فروش از سوی مشتریان، اقدامات اصلاحی برای تامین و ارایه خدمات بهتر و رفع نیاز مشتریان در نیمه دوم سال صورت خواهد گرفت.
به گفته معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو، برنامه تحول کیفی در سه مرحله کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اجرا خواهد شد که نتایج مرحله اول آن در شهریور ماه امسال قابل مشاهده خواهد بود.
کمترین میزان شکایات در تیرماه امسال
در ادامه، ماشاالله وردینی، معاون خدمات پس از فروش شرکت ایساکو، ضمن تقدیر از نمایندگی های مجاز ایران خودرو گفت: شبکه خدمات پس از فروش همواره در تمامی زمینه ها همراه ایران خودرو بوده و در خصوص طرح تحول کیفی نیز به طور جد مشارکت و همکاری دارد.
وی یادآور شد: شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو به کمک ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر نیروی خود که بیش از شش هزار ۷۰۰ نفر از آنها در حوزه های عملیاتی و فنی فعال هستند، اقدام به ارایه خدمات به مشتریان می کند.
معاون خدمات پس از فروش شرکت ایساکو افزود: با ورود محصول جدید، زیرساخت ها و تجهیزات لازم برای نمایندگی ها فراهم شد و با اقدامات انجام شده، روند شکایت در تیرماه سال جاری به کمترین میزان خود در چند سال اخیر رسید.
وی تصریح کرد: از شرایط و مشکلات نمایندگی ها مطلع هستیم و برنامه داریم با تعامل و همکاری دو طرفه، موانع را مرتفع و روند رضایت مندی مشتریان را افزایش دهیم.
گفتنی است، در پایان نشست، نمایندگی های حاضر به بیان برخی نظرات و پیشنهادات خود در راستای همکاری و تعامل بهتر با ایران خودرو به منظور بهبود ارایه خدمات پس از فروش به مشتریان پرداختند.