مهندس فرهاد آذرین فر افزود: نگرش جدید در چادرملو بر این باور است که برنامه ریزی سنتی مبتنی بر وضع موجود می بایست به برنامه ریزی راهبردی مبتنی بر شناخت و استقبال از اتفاقات آینده تبدیل شود و بدون توجه به مسائل راهبردی قادر به اجرای رسالت و مسئولیت های خویش نخواهیم بود. از همین رو تغییر در ساختار و تقسیم کار و منطقی کردن و مناسب ساختن وظایف در ساختار جدید و برنامه راهبردی شامل چشم انداز – ماموریت – ارزشها – اهداف راهبردی – استراتژی ها و برنامه عملیاتی، بعنوان ضرورت و عزم جدی متمرکز گردیده است. از این رو مهندسی مجدد ساختار سازمانی و نمودار تفصیلی، معطوف به اهداف توسعه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تهیه، مصوب و اجرا گردید.
معاون مالی و سرمایه انسانی چادرملو در خصوص برنامه و طرح های شرکت تصریح کرد: سعی گردیده در پروژه های توسعه شرکت، هماهنگی لازم با برنامه های توسعه ای کشور و اسناد بالادستی
به عمل آید ، به همین منظور نقطه نظرات مدیران و خبرگان نیز اخذ گردد که نتایج مرحله اول مربوط به ماموریت – چشم انداز – ارزشها و اهداف راهبردی تعیین شده است و قطعاً آغازی است در تحقق اهداف تحول .
وی مدیریت متوازن و یکپارچه زنجیره اصلی و پشتیبانی صنعت فولاد با تاکید بر بهره گیری از فناوری های نوین و هوشمند و سرمایه انسانی خلاق و متخصص در جهت کمک به توسعه پایدار، بهره وری و نوآوری کشور را از ماموریت کلان این شرکت کرد و چشم انداز آن را ، برترین ارزش آفرینی در بین شرکت های معدنی و صنعتی کشور برای کلیه ذینفعان دانست .
مدیر کل حوزه مدیر عامل و معاون مالی و سرمایه انسانی چادرملو همچنین از جمله اهداف راهبردی شرکت را مشتری مداری – شایسته سالاری – حفظ کرامت انسانی – مسئولیت اجتماعی و صیانت از محیط زیست بر شمرد و افزود: افزایش کمی و کیفی محصولات در زنجیره فولاد- کمک به افزایش اشتغالزایی در منطقه و کشور- کمک به بهبود سلامت جوامع محلی- کمک به ارتقای توانمندیهای مردم جوامع محلی- کمک به ارتقای سطح زیست محیطی در مناطق همجوار- توسعه همکاریها با شرکتهای دانش بنیان و نوآور- افزایش فروش محصولات با ارزش افزوده بالا در هلدینگ- توسعه توانمندیهای سرمایه انسانی هلدینگ- توسعه فعالیتهای معدنی شامل اکتشاف، استخراج و فرآوری- توسعه زنجیره پشتیبانی با تمرکز بر انرژی، آب و حمل و نقل- توسعه زنجیره صنعتی با رویکرد متوازن و یکپارچه منطبق با سیاستهای کلان در بخش معدن- افزایش بکارگیری تجهیزات بومی شده در هلدینگ- توسعه انتقال تکنولوژیهای نوین به هلدینگ- حرکت به سمت هوشمندسازی کسب وکارهای هلدینگ- ارتقای هم افزایی در هلدینگ- ارتقای نظام شایسته سالاری در انتصابات هلدینگ- افزایش رضایت ذینفعان محلی از فعالیت هلدینگ در راستای مسئولیت اجتماعی- افزایش رضایت مشتریان هلدینگ، از مهمترین محورهای های تدوین شده راهبری چادرملو است .