۰
شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۵

بهبود سئو وردپرس برای افزایش بازدید از گوگل

امروزه استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس به دلیل عملکرد فوق العاده و سادگی ،در بهبود سئو سایت بسیار مورد توجه است. در سئو سایت به کمک این سیستم به صورت ارگانیک و حرفه ای با رعایت نکاتی ساده به بهبود سایت خود بپردازید و بازدید های سایت خود را برای همیشه افزایش دهید.در این مقاله با معرفی کاربردی ترین نکات مربوط به بهبود سئو وردپرس شما را یاری می کنیم حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
بهبود سئو وردپرس برای افزایش بازدید از گوگل
امروزه استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس به دلیل عملکرد فوق العاده و سادگی ،در بهبود سئو سایت بسیار مورد توجه است. در سئو سایت به کمک این سیستم به صورت ارگانیک و حرفه ای با رعایت نکاتی ساده به بهبود سایت خود بپردازید و بازدید های سایت خود را برای همیشه افزایش دهید.در این مقاله با معرفی کاربردی ترین نکات مربوط به بهبود سئو وردپرس شما را یاری می کنیم حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
مفهوم بهبود سئو وردپرس
طراحی و توسعه سایت به کمک وردپرس موجب شده تا همیشه بهترین سازگاری باموتور های جستجو گوگل را داشته باشد .اما این کار به تنهاییی موجب افزایش بازدید و ورودی از گوگل نشده بلکه مجموعه ای از اقداماتی که روی سایت برای بهبود سئو انجام می دهیم ما را در ردیف بهترین سایت های موجود قرار می دهد و کسب و کار انلاین شما را رونق می بخشد.
هر فردی با اندک دانشی درباره ی سیستم مدیریت محتوای وردپرس و با مطالعه در زمینه آموزش سئو وردپرس می تواند به راحتی ارزش و رتبه سایت خود را در موتور های جستجو بالا برد.پس برای انجام اقدامات برای بهبود سئو وردپرس نیاز به تخصص و مهارت تخصصی بالایی ندارید و به راحتی می توانید خو را در سدر نتایج جستجو های گوگل قرار دهید.
بهبود سئو وردپرس برای افزایش بازدید از گوگل
موارد مورد توجهی که در این مقاله به آن پرداخته شده :
تعریفی کامل و مختصر از بهبود سئو وردپرس
کاربردی ترین راه ها برای بالا بردن سئو سایت وردپرس
مهم ترین و کاربردی ترین راه های بالابردن سئو سایت وردپرس
در زیر به آموزش سئو وردپرس به صورت کاربردی و مختصر می پردازیم.
انتخاب       سرویس میزبانی        (هاست)      امن    و      قابل       اعتماد

بهتر است برای داشتن سایت با ارزش، زیربنای مناسبی در ابتدا داشته باشیم . با اینکه هاست های ارزان قیمتی موجود است اما استفاده از آنها به دلیل وجود مشکلات متعدد پیشنهاد نمی شود.
سرویس میزبانی(هاست) تاثیر زیادی در تامین امنیت و همچنین سرعت بالای سایت دارد .پس قبل از انجام هرکاری از قوی و مورد اطمینان بودن هاست خود اطلاع کافی را کسب کنید.
سرعت سایت یکی از فاکتورهای مهم سئو درون صفحه است و تنها با داشتن هاستی قوی و با سرعت بالا این امکان فراهم می شود.
نصب افزونه سئو سایت وردپرس
همیشه ابزار ها برای کمک به ما برای راحت تر انجام دادن کارها کمک کرده اند .از مهم ترین دلایل استفاده از افزونه سئو وردپرس عدم نیاز به کدنویسی توسط ما ،انجام اصول و قوائد به صورت استاندارد ، انجام اتوماتیک بسیاری از کارها و کارایی و راهنمایی بهتر است.
افزونه سئو وردپرس یکی از افزونه های بسیار مهم است که در هر سایتی باید نصب باشد.البته توجه داشته باشید که نصب افزونه سئو در سایت باعث بهبود آن نمی شود بلکه این افزونه با ارائه نکانی ما را در بهبود سایت راهنمایی می کند.
یکی از افزونه‌های بسیار مهم که حتما باید در هر سایتی نصب باشد، افزونه سئو وردپرس است. خوشبختانه در حال حاضر افزونه‌های قدرتمند زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما در بهینه‌سازی وردپرس کمک کنند. برای مثال دو افزونه Yoast SEO و All in One SEO Pack از این جمله این افزونه‌ها هستند.
البته توجه‌ داشته باشید که صرفا نصب افزونه‌های سئو باعث بهبود سئو سایت شما نخواهد شد بلکه این افزونه‌ها با ارائه برخی نکات شما را در بهینه‌سازی سایتتان راهنمایی می‌کنند.
برای یادگیری نحوه بهینه سازی سایت به مقاله ” آموزش سئوی وردپرس با Yoast SEO “ مراجعه کنید.
قرار دادن نقشه سایت در سرچ کنسول گوگل
یکی از بهترین ابزارهای مناسب برای کمک به بهینه‌سازی سایت در موتورجستجوی گوگل، سرچ کنسول است. این ابزار دارای امکانات متنوع‌ای است که برای برای سئو بسیار کاربردی و ضروری می‌باشد.
از طرفی دیگر نیز یکی از امکانات بسیار موثر در بهتر ایندکس شدن صفحات در گوگل قرار دادن نقشه سایت در سرچ کنسول است. برای انجام اینکار کافیست مطابق آنچه در شکل زیر مشاهده می‌کنید به قسمت sitemap در سرچ کنسول گوگل بروید و نقشه سایتتان را با وارد کردن آدرس ذحیره نمایید. معمولا آدرس سایت مپ در وردپرس به صورت زیر است:
https://yourdomain.com/sitemap.xml
که به جای عبارت com.yourdomain باید آدرس سایت خود را قرار دهید.
حال بعد از انجام این 4 اقدام اساسی در بهبود سئو سایت وردپرس، نوبت به برخی اقدامات پیشرفته‌تر برای افزایش ورودی از گوگل می‌رسد.
اقدامات پیشرفته برای افزایش ورودی از گوگل

استفاده از افزونه کش

همانطور که در اقدامات اولیه بهبود سئو سایت وردپرس اشاره کردیم، یکی از عوامل مهم افزایش سئو سایت، سرعت سایت است. استفاده از افزونه کش می‌تواند سرعت بارگذاری صفحات سایت را بشدت افزایش دهد و این موضوع خود باعث رضایت بیشتر کاربران شده و سئو سایت شما را بهبود می‌بخشد.
برای آشنایی کامل با افزونه‌های کش به این مقاله از همیار وردپرس مراجعه نمایید.
قراردادن پیوندهای یکتا سایت روی " نام نوشته "
وردپرس گزینه‌های مختلفی را برای تعیین ساختار پیوندهای یکتا در اختیارتان قرار می‌دهد و شما باید مطمئن شوید که از مناسب ترین گزینه استفاده می‌کنید.
به طور پیش فرض، وردپرس از URL‌هایی مانند زیر استفاده می‌کند:
https://domain.com/?p=123
این URL‌ها برای موتورهای جستجو مناسب نیستند و هیچ راهی وجود ندارد که از روی آنها بفهمید که آن صفحه درباره چیست. به همین خاطر این نوع آدرسها برای سئو اصلا مناسب نیستند.
اما مطابق شکل زیر، یکی از بهترین ساختارهای بهینه برای سئو در پیوندهای یکتا حالت “نام نوشته” است.
پس اگر هنوز سایت خود را به طور کامل راه‌اندازی نکرده‌اید، به قسمت تنظیمات و پیوندهای یکتا بروید و حالت آن را بر روی نام نوشته قرار دهید.
نکته مهم: اگر سایت شما مدت زیادی است که با حالت پیشفرض پیوند یکتا یعنی حالت “ساده” کار می‌کند و الان تصمیم دارید آن را بر روی حالت “نام نوشته” قرار دهید، توصیه می‌کنیم پیش از انجام اینکار یک نسخه پشتیبان از سایت خود تهیه کنید که در صورت بروز مشکل ان را بازیابی نمایید.
ضمنا توجه داشته باشید ممکن است با تغییر حالت پیوندهای یکتا با کاهش رتبه در موتورهای جستجو مواجه شوید. هرچند این کاهش رتبه موقتی خواهد بود و صفحات شما پس از مدتی به رتبه‌های قبلی خود تقریبا باز خواهند گشت.
برگزیدن بهترین کلمات کلیدی
قطعا بدون تحقیق درباره کلمات کلیدی، شما نمی‌دانید که برای کدام عبارات و کلمات باید محتوای سایت خود را بهینه کنید. به همین خاطر تحقیق کلمات کلیدی باید در آغاز هر پروژه مورد بررسی قرار گیرد و مطابق آن برای سایتتان استراتژی و برنامه ریزی تعیین نمایید.
لینک سازی داخلی و خارجی مناسب
برای ایجاد ارتباط موضوعی موثر بین صفحات مختلف در سایتتان، باید از پیوند یا لینک سازی داخلی در محتوای خود استفاده کنید. از طرفی دیگر برای آنکه بتوانید یک مقاله جامع و کاربردی بنویسید نیاز است که کاربرانتان را به سایت‌های معتبر دیگر ارجاع بدهید.
علی‌رغم آنکه قراردادن پیوندهای داخلی به دیگر صفحات سایت در وردپرس واقعاً کار بسیار ساده‌ای است اما نیازمند رعایت برخی نکات کاربردی و مهم است. برای یادگیری این نکات به مقاله ” چرا برای سئو باید لینک داخلی استفاده کنیم؟” مراجعه نمایید.
از طرفی دیگر اگر برای پیوندهای خارجی خود نیاز به دانستن استاندارها و نکات مربوط به آن هستید به این مقاله سری بزنید.
تصاویر دارای خاصیت ALT
شما حتما باید پیش از بارگذاری تصاویر در کتابخانه رسانه وردپرس، مطمئن شوید که نام و ALT مناسب برای آنها انتخاب کرده‌اید.
برای مثال اگر تصویر شما مربوط به تخت خواب بزرگ برای یک سگ است به جای انتخاب نام image123.jpg ، از large-dog-bed.jpg استفاده کنید. چراکه شما باید اطمینان حاصل کنید که نام فایل تصویر آنچه که در تصویر وجود دارد را کاملا منعکس می‌کند.
از طرفی دیگر استفاده از متن جایگزین یا ALT نیز برای موتورهای جستجو بسیار بااهمیت است و شما باید برای هر تصویر که در مقاله خود قرار می‌دهید، یک متن جایگزین متناسب با آن تصویر در نظر بگیرید.
امروزه افزونه‌های مختلفی برای بهینه‌سازی تصاویر وجود دارند برای مثال افزونه Smush یکی از آنهاست.
عنوان و توضیحات کاربردی
هر صفحه علاوه بر قرار گرفتن در پیوند یکتای آن صفحه، در تگ H1 شما نیز قرار داده می‌شود. به همین خاطر حتما باید عنوانی را انتحاب نمایید که علاوه بر جذاب بود دارای کلمه کلیدی شما نیز باشد.
معمولاً بهترین روش‌ برای نحوه استفاده از تگ‌های هدینگ بدین شکل است که از تگ H1 (برای عنوان) باید حتما فقط یکبار استفاده شود و تگ‌های دیگر نیز محدودیت برای استفاده ندارند اما بهتراست که بر اساس نیازتان آنها را اولویت بندی نمایید. یعنی ابتدا تگ H2 (برای زیر عناوین) ،سپس H3 و… H6 استفاده نمایید.
برای مقالات و صفحات خود توضیحات متا (Meta Descriptions) قرار دید.
با وجود آنکه در حال حاضر نوشتن توضیحات متا دیگر به طور مستقیم بر روی سئو اثر گذاری چندانی ندارد اما بازهم بسیاری از کاربران با خواندن توضیحات یک صفحه وارد آن صفحه می‌شوند. به همین خاطر حتما برای همه مقالات و صفحات سایتتان توضیحات متا را قرار دهید.
مطابق شکل زیر، در افزونه یوست سئو ( در اقدام سوم به آن پرداختیم) قسمتی برای اینکار در نظرگرفته شده است، پس حتما آن را تکمیل نمایید.
کد مطلب: 168238
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *