۰
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۵۳

لاريجاني: قلب تپنده تقنين در دست مركز پژوهش‌هاست

رييس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: مركز پژوهش‌هاي مجلس قلب تپنده تقنين در كشور است و لذا بايد به طور دائم با نخبگان جامعه در ارتباط باشد.
 علي لاريجاني كه در جمع كاركنان و مديران مركز پژوهش‌هاي مجلس و خانواده‌هايشان سخن مي‌گفت، خاطرنشان كرد: مركز پژوهش‌ها بايد به طور دائم و پيوسته با انديشمندان كشور و نخبگان در ارتباط باشد و از آنان براي كمك به روند قانون‌گذاري در كشور استفاده كند.

وي تصريح كرد: خانواده‌هاي كارمندان و مديران مركز پژوهش‌هاي مجلس نيز بايد بدانند كه در كار مهمي در كشور نقش‌آفريني مي‌كنند، چراكه كار پژوهش در مركز پژوهش‌ها نقش مهمي در قانونگذاري كشور دارد.

لاريجاني در پايان سخنان خود تاكيد كرد كه مركز پژوهش‌ها نقش مهمي در پيشرفت و بهبود قوانين كشور دارد و به همين ميزان نيز بايد به آن احترام گذاشت و اهميت قائل شد.

به گزارش ايسنا، در بخش ديگري از اين مراسم كاظم جلالي رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس طي سخناني ضمن خيرمقدم به خانواده‌هاي مديران و كاركنان مركز پژوهش‌ها اظهار داشت: همه نمايندگان مجلس و عناصر تاثيرگذار در قانون‌گذاري در كشور از كوشش‌هاي اعضاي مركز پژوهش‌هاي مجلس بهره مي‌برند و مركز پژوهش‌ها به عنوان يك بازوي پرتوان براي دستگاه قانون‌گذاري از جايگاه بالايي برخوردار است.

وي افزود: بخش اعظمي از نخبگان كشور در مركز پژوهش‌ها گرد هم آمده‌اند و براي امر قانون‌گذاري خوراك علمي تهيه مي‌كنند، و لذا اين مركز از جايگاه بالايي برخوردار است و بايد بيش از اين به آن توجه شود.

جلالي افزود: مجلس شوراي اسلامي براساس تعبير مقام معظم رهبري ريل‌گذار مسير حركت جمهوري اسلامي است و در اين مسير اصلي‌ترين نهادي كه برنامه‌ريزي مي‌كند و خط مشي مجلس را مشخص مي‌كند، مركز پژوهش‌هاست، و در فرآيند تصميم‌گيري و تصميم‌سازي اين مركز، نمايندگان را ياري مي‌نمايد؛ لذا لازم است نگاه مهربانانه‌تري به اين مركز داشته باشيم و براي ارتقا و كيفيت آن تلاش كنيم.

وي در پايان خطاب به رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: كاركنان مركز پژوهش‌ها مشكلات رفاهي و درآمدي زيادي دارند و بودجه اختصاص داده به اين مركز نيز بسيار ناچيز است، به طوري كه براي اين مركز تنها حدود ۹ ميليارد تومان بودجه اختصاص داده شده است، لذا از رييس مجلس مي‌خواهم كه با نگاه كارشناسانه خود، مركز پژوهش‌ها را در حل اين مشكل ياري نمايد.
کد مطلب: 1572
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *