۰
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۱
رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه خبر داد

افزایش روادید کشور از ۱۲ به ۲۰ نوع

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه گفت: در بحث توسعه و اصلاح روادید فعالیت هایی انجام شده و انواع روادید کشور از ۱۲ به ۲۰ نوع افزایش یافته و تخصصی تر شده است.
 رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه گفت: در بحث توسعه و اصلاح روادید فعالیت هایی انجام شده و انواع روادید کشور از ۱۲ به ۲۰ نوع افزایش یافته و تخصصی تر شده است.
حسن نوریان، امروز (چهارشنبه- ۱۵ بهمن ماه) در دیدار با روسا و مدیران امور بین الملل دانشگاه ها و مراکز عضو کنسرسیوم فعالیت های بین المللی مراکز علمی و فناوری پیشرو اصفهان (IUN) در اصفهان اظهار کرد: بحث مربوط به روادیدها موضوعی بین المللی است و نمی توان بدون مراجع قانونی کشور به آن اقدام کرد.
وی درخصوص مواردی که افرادی با ویزای گردشگری وارد کشور می شوند و هنگام تبدیل ویزا دچار مشکل می شوند، گفت: در قانون ورود و اقامت اتباع بیگانه که مصوب سال ۱۳۱۰ هجری شمسی است، تفکیک قائل شده و اجازه ورود با وزارت خارجه اما اجازه اقامت و تمدید ویزا بر عهده پلیس مهاجرت گذرنامه است که در این زمینه تبدیل ویزا پلیس مهاجرت همکاری لازم را دارد.
رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه با اشاره به لغو روادید و افرادی که بدون ویزا وارد کشور می شوند و بعد می خواهند اجازه ورود علمی داشته باشند، تصریح کرد: لغو روادید صرفا در مورد بحث های توریستی، گردشگری و زیارتی است و درحالیکه لغو روادید موضوعی فراگیر برای سفر نیست و برای موضوعات تخصصی باید ویزای آن گرفت.
وی اعلام کرد: در بحث توسعه و اصلاح روادید فعالیت هایی انجام شده و انواع روادید کشور از ۱۲ به ۲۰ نوع افزایش یافته و تخصصی تر شده است. یکی از انواع ویزاهایی که به زودی اصلاحاتی در آن انجام شده و اضافه می شود، ویزای علمی و فناوری است که به راحتی قابل تمدید خواهد بود و برای همایش های علمی، کنفرانس ها و ورکشاپ ها قابل استفاده است. به اندازه مدت ویزای صادر شده در سفارت قابل تمدید است.
نوریان در خصوص هراس از بودن مهر ایران در ویزا، اظهار کرد: سامانه ویزای الکترونیک کشور کامل و جامع است و ویزای ایران بدون کاغذ و کاملا الکترونیک است که قابل رهگیری نیست.
رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه به اعضای کنسرسیوم این نوید را داد که در وزارت امور خارجه پورتالی برای کنسرسیوم تعریف شود تا مهمانان خارجی بتوانند راحت تر به ایران دعوت شوند و از طریق ویزای علمی و فناوری دیگر مشکل نداشته باشند.
نوریان در خصوص طولانی شدن اخذ ویزای تحصیلی و دانشجویی گفت: در بحث وزارت خارجه هیچ تواقفی وجود ندارد و اگر تاخیری باشد در نهاد امنیتی مربوطه است.
وی با اشاره به اداره گسترش زبان فارسی در وزارت امور خارجه گفت: این بخش می تواند در همکاری با دانشگاه ها بسیار کمک کند.
کد مطلب: 144347
برچسب ها: روادید
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *