۰
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۲

هشدار کمرنگ نمازگزاران جمعه در واکنش به بازگشت صديقی

انتشار خبر برگزاري نمازجمعه تهران به امامت صديقي واکنش‌هاي متفاوتي را به دنبال داشت. بعد از افشاي فساد در حوزه عليمه ازگل در شمال تهران و اعتراف حجت الاسلام کاظم صديقي به غفلت وي و جعل امضايش توسط نزيدکانش در اين ماجرا، نمازگزاران جمعه اين هفته تهران واکنش متفاوتي نسبت به حضور در اين نماز عبادي و سياسي داشتند و تعداد بسيار کمي در آن حاضر شدند.
هشدار کمرنگ نمازگزاران جمعه در واکنش به بازگشت صديقی
گروه سياسي: انتشار خبر برگزاري نمازجمعه تهران به امامت صديقي واکنش‌هاي متفاوتي را به دنبال داشت.
بعد از افشاي فساد در حوزه عليمه ازگل در شمال تهران و اعتراف حجت الاسلام کاظم صديقي به غفلت وي و جعل امضايش توسط نزيدکانش در اين ماجرا، نمازگزاران جمعه اين هفته تهران واکنش متفاوتي نسبت به حضور در اين نماز عبادي و سياسي داشتند و تعداد بسيار کمي در آن حاضر شدند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،نماز جمعه 10 فروردين تهران که به امامت سيد احمد خاتمي در دانشگاه تهران برگزار شد، با حضور نمازگزاراني همراه بود که در خصوص ماجراي صديقي خطيب ديگر جمعه‌ تهران، نظرات جالب توجهي داشتند.
انصاف نيوز نوشت: يکي از نمازگزاران که در بلوار کشاورز در حال رفتن به نماز جمعه بود در پاسخ به اين سوال که «نظرتان درباره ماجراي پيش آمده براي آقاي صديقي چيست؟»، گفت: ما که خيلي تعجب کرديم و من شخصا ديگر بعد از اين ماجرا پشت ايشان اصلا نماز نمي‌خوانم؛ اگر ايشان بيايد من نمازم را فرادا مي‌خوانم؛ حتي به دفتر آقا هم تلفن کردم و اين مسئله را گفتم؛ بالاخره شبهه‌اي در خصوص ايشان پيش آمده و تا حل نشود، من احساس خوبي نخواهم داشت.
چندي پيش عباس عبدي در توييتي نوشته بود: «گرچه نکات گوناگوني در خصوص اظهارات و مواضع آقاي صديقي وجود داشته که شرط امام جمعه بودن را منتفي مي‌کرد، ولي به نظرم پس از افشاي اسناد اخير حضور دوباره وي در نماز جمعه، امر غريبي خواهد بود و احتمالا موجب ترک نمازگزاران خواهد شد.»
نمازگزار ديگري در پاسخ به اين سوال که «نتيجه ماجراي آقاي صديقي چه خواهد شد؟» مي‌گويد: بعيد مي‌دانم نتيجه‌اي داشته باشد؛ آقاي صديقي مي‌گويند امضاي من را جعل کرده‌اند! آخر مگر مي‌شود امضاي شما را جعل کنند و خبر نداشته باشيد؟ به هر حال ايشان شفاف توضيح ندادند و من خودم قانع نشدم؛ اميدوارم دقيق‌تر مسئله را روشن کنند. اين مردم نظام و انقلابشان را دوست دارند؛ نبايد اينطور با اين مسائل مهم برخورد کنند. بايد با مردم شفاف باشند.
صديقي: از مردم ايران و رهبر انقلاب عذرخواهي ميکنم
اما خطيب نماز جمعه اين هفته تهران خطاب به مستمعين نماز جمعه گفت: فضاي تند برخاسته از بيرون و دشمنان من را نمي‌زنند بلکه مردم را مي‌زنند، ولي اين هجمه در بصيرت شما تاثيري نگذاشت و به همين دليل بدهکار شما بوده و از شما تشکر مي‌کنم. اين‌ها که براي آبروي يک طلبه ناچيز به ميدان آمدند، خدايا آبروي دنيا و آخرت آنها را محفوظ بگردان.
به گزارش ايسنا، حجت الاسلام والمسلمين کاظم صديقي در خطبه اول نماز جمعه اين هفته تهران، اظهار کرد: در اين چند روز اخير شبکه‌هاي مجازي قتلگاه جوانان و مسلخ آبروها شده و اين طلبه و سرباز ناچيز آنان را بهانه قرار دادند و در اثر يک غفلت موجب شدند که دل مردم شکست. مردم ما را مي‌ديدند گريه مي‌کردند. از اينکه ما باعث شديم به شما حمله شد، از شما مردم ايران و رهبر انقلاب عذرخواهي مي‌کنم. خيلي بدهکار شما مستمعين اين دو دهه خطبه‌هاي اين ناچيز هستم.
خطيب جمعه تهران افزود: فضاي تند برخاسته از بيرون و دشمنان من را نمي‌زنند بلکه مردم را مي‌زنند، ولي اين هجمه در بصيرت شما تاثيري نگذاشت و به همين دليل بدهکار شما بوده و از شما تشکر مي‌کنم. اين‌ها که براي آبروي يک طلبه ناچيز به ميدان آمدند، خدايا آبروي دنيا و آخرت آنها را محفوظ بگردان. وي همچنين گفت: ما بعد از ماه رمضان ديگر در زمين دشمن بازي نمي‌کنيم، اتحاد و انسجام داريم، اسير شايعات نمي‌شويم، دروغ نمي‌گوييم، غيبت نمي‌کنيم و اخلاق الهي موجب انسجام دل‌ها بدست مي‌آوريم. دشمن نمي‌تواند ما را از هم جدا کرده و ما را به گناه وادار کند که اين خيلي مهم است.
 
کد مطلب: 214540
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *