۰
سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۵
پيرموذن، نماينده پيشين مجلس در گفت‌وگو با مردم‌سالاری:

اختيار قاليباف در دست پايداری است

اعتدال و اصلاحات به دنبال ائتلاف در انتخابات
انتخابات دوازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و ششمين دوره مجلس خبرگان رهبري در اسفندماه آينده برگزار مي‌شود و پس از فراز و نشيب‌هاي فراوان و تغيير قانون انتخابات، ثبت نام‌ها براي حضور در مجلس آينده از شوي وزارت کشور آغاز شد.
اختيار قاليباف در دست پايداری است
گروه سياسي: مانيا شوبيري: انتخابات دوازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و ششمين دوره مجلس خبرگان رهبري در اسفندماه آينده برگزار مي‌شود و پس از فراز و نشيب‌هاي فراوان و تغيير قانون انتخابات، ثبت نام‌ها براي حضور در مجلس آينده از شوي وزارت کشور آغاز شد. اما اصلاح طلبان که همواره به رد صلاحيت‌هاي گسترده اعتراض داشتند و آنرا مانع مشارکت مردم در تعيين سرنوشت خود مي‌دانند، با کمي احتياط وارد اين دوره از انتخابات شدند و بسياري از افراد شاخص ثبت نام نکردند.البته آنها توصيه اي هم به عدم ثبت نام فردي اصلاح طلبان نداشته و به اين نتيجه رسيده اند که براي رسم خطوط شرکت در انتخابات آينده بايد منتظر تاييد صلاحيت‌ها ماند و ديد که چه خواهد شد.
يکي از افرادي که در دوره‌هاي قبلي مجلس نيز تيغ رد صلاحيت را احساس کرده بود، کمال الدين پيرموذن نماينده اسبق اردبيل در نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي بود که درباره حضور اصلاح طلبان در مجلس آينده بر اين اعتقاد است که خانه ملت در دور آينده دچار تغييرات خواهد شد و وزن منتقدان افزايش خواهد يافت.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،کمال‌الدين پيرموذن، نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با مردم سالاري به برنامه اصلاح طلبان براي انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي اشاره کرد و گفت: اصلاح طلبان عزمشان را جزم کردند که در ائتلاف با اعتداليون و اصولگرايان معتدل کشور همگام شوند و در برابر جرياني که جمهوريت نظام را بر نمي‌تابند، بايستند.
پيرموذن با تاکيد بر اينکه ما از مردم براي حفظ و پيشرفت جمهوري اسلامي راي گرفتيم، افزود: عهد بسته ايم که مدافع حق ملت باشيم؛ اما قرائت اسلام طالباني پايداري‌ها، مبتني بر عدم حضور مردم است.
وي با بيان اينکه اعتدال و اصلاحات در يک اردوگاه هستند و در برابر پايداري‌ها و تندروهايي مخالف جمهوريت نظام و تعامل خواهند ايستاد، گفت: اصلاح طلبان در اين ائتلاف به دنبال نجات کشور از دست يک جريان تماميت خواه هستند، جرياني که کشور را به انزوا کشانده و تورم وحشتناکي را کليد زده است.
پيرموذن تاکيد کرد که توجه ويژه اصلاح طبان به شهرستان‌ها و شهرهاي کوچک است، وي معتقد است که اصلاح طلبان در مجلس آينده مي‌توانند تعداد زيادترين نسبت به مجلس کنونيرا در اختيار داشته بگيرد.
پيرموذن تاکيد کرد که اصلاح طبان در تلاش هستند که با به دست گرفتن حداقل فراکسيوني اقليت اما قوي تحولي را در تکريم مردم با توليد کالا و خدمات رقم زنند.
به گفته وي اصلاح طلبان با 3 رويکرد مي‌خواهند در اين مسير گام بردارند؛ اول کيفيت مطلوب، دوم هزينه کمتر و سوم کميت بيشتر؛ تا با استفاده از آن خدمات مطلوبي را براي شهروندان فراهم کنند.
وي با اشاره به اينکه با فراهم کردن کالاي ارزان و با کيفيت براي جهانيان مي‌توانيم ظرفيت‌هاي شغلي را کليد بزنيم، گفت: با استفاده از مسير صادرات هم مي‌توانيم نقدينگي جمع کنيم، هم ثروت ملي را افزايش دهيم و نهايتا باعث ارتقا کيفيت زندگي مردم در کشور شويم.
پيرموذن در پاسخ به اين سوال که چه آينده اي را براي جبهه پايداري پيش بيني مي‌کنيد، گفت: آخرين نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد رضايت از اين جريان فکري به 5 درصد رسيده است.
وي در ادامه به مصوبات مشکل داري که مجلس توسط جبهه پايداري تصويب شده است اشاره کرد و گفت: مصوباتي از جمله سد کردن مسير برجام، ايجاد محدوديت براي اينترنت و مصوبات تورم زايي که آثار گراني و بيکاري آن در کشور مشهود است، نتيجه حضور اين تفکر در مجلس شوراي اسلامي بوده است.
 به اعتقاد وي به غير از تهران و برخي کلان شهرها که اعضاي جبهه پايداري ممکن است صاحب چند کرسي شوند؛ که آن هم ناشي از دلسردي مردم است، در شهرستان‌ها و شهرهاي کوچک راي ندارند؛ وي ابراز اميدوار کرد که صاحبان اين تفکر در مجلس آينده در حداقل باشند تا صداي همه در مجلس شنيده شود.
پيرموذن پيش بيني کرد که اين جريان فکري بحران ساز براي نظام نهايتا در مجلس آينده صاحب 20 کرسي خواهد شد.
اين نماينده پيشين مجلس در ادامه با بيان اينکه نبايد با طناب ديدگاههاي منسوخ و تاريخ گذشته جبهه پايداري در چاه ندانم کاري‌هاي اين اقليت افتاد، خاطر نشان کرد: پايداري‌ها در عصر هزاره سوم و عصر شتاب تاريخ به جاي اينکه انفجار اطلاعات را در ايران رقم بزنند و باعث تعالي و رشد کشور شوند؛ به هرآنچه به محدوديت در سبک زندگي و تعامل با دنيا بوده است، دامن زده‌اند.
پيرموذن تاکيد کرد رهبري فرمودند که 4 شاخصه بايد در انتخابات لحاظ شود؛ مشارکت، امنيت، سلامت و رقابت؛ متاسفانه پايداري‌ها به هيچ کدام از اين موارد اعتقادي ندارد و نمي‌دانم به چه رويي خود را ذوب در ولايت مي‌دانند، چون هيچگاه به دنبال اين موارد نيستند و هرجا اين تفکر هست به دنبال دلسردي و آزردن مردم بودند.
قاليباف رئيس بي اختياري است
وي همچنين درباره مديريت و عملکرد مجلس يازدهم نيز گفت: رئيس مجلس کنوني علارقم اينکه به دنبال نشان دادن خود بود، اما با تاثير گرفتن از پايداري‌ها و امثال افرادي مانند مرتضي آقاتهراني و يارانشان نتوانست در سطح مجلس، دولت و آينده کشور تاثيرگذار باشد.
پيرموذن با تاکيد بر اينکه به اعتقاد من قاليباف رئيس بي اختياري است، گفت: قاليباف نه تنها در سطح مجلس رئيس بي اختياري است، بلکه اين موضوع در سطح دولت و ساير سران نيز وجود دارد.
وي افزود: متاسفانه عملکرد آقاي قاليباف در مجلس کنوني کاملا مايوس کننده بود و به هيچ عنوان نقطه مثبتي نداشت.
نخبگان از کشور گريزانند و پخمگان وارد چرخه اجرايي شدهاند
پيرموذن معتقد است متاسفانه تندروي‌ها، تماميت خواه‌ها و بي توجهي‌ها به شايسته سالاري در همه قسمت‌ها باعث شده تا نخبگان ترجيح دهند که از کشور خارج شوند و جاي ديگري را براي زندگي انتخاب کنند.
وي از جمله دلايل فرار مغزها را افزايش لجام گسيخته تورم و گراني، محدوديت ظرفيت‌هاي شغلي ناشي از عدم تعامل تاثيرگذار با دنيا و به فرجام نرسيدن برجام اشاره دانست و گفت: همه اين دلايل باعث شده ما نتوانيم در شان نخبگان و سرمايه‌هاي ارزشمند منابع انساني، موقعيت محيطي اجتماعي و سياسي مناسبي فراهم کنيم و حقوق شهروندي آنان را پاس بداريم؛ به همين خاطر نخبگان از کشور گريزانند و پخمگان وارد بحث‌هاي اجرايي شده اند.
مهاجران بايد ساماندهي شوند
وي با اشاره به وضعيت ورود مهاجران به کشور افزود: امنيت ملي ايجاب مي‌کند همه صاحب منصبان و شوراي عالي امنيت ملي و نهادها نظارتي و امنيتي بر جريان مهاجرت بي رويه افغانستاني‌ها، عراقي‌ها و همه کساني که وارد اين کشور مي‌شوند نظارت کنند.
پيرموذن تاکيد کرد مهاجران بايد ساماندهي شوند و صدور حداقل يک برگه هويتي که در برگيرنده منافع امنيتي کشور باشد در دستور کار قرار گيرد تا از ورود نفوذي‌هاي مشکل دار پيشگيري کرد.
وي تاکيد کرد با اين روش مي‌شود از اتفاقاتي شبيه به حمله به شاهچراخ نيز جلوگيري کرد.
اين نماينده مردم اردبيل در مجلس نهم تصريح کرد: بايد خرد و علم جمعي ملاک عمل باشد و قانون و بستر مناسب نظارتي با پوشش امنيتي بر حضور مهاجران نظارت کند.
کد مطلب: 205217
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *