۰
شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۳۵
پرسپوليس، استقلال و سپاهان در هفته اول به پيروزي دست يافتند

شروع ليگ‌ برتر با طوفان مدعيان

هفته اول ليگ برتر فوتبال ايران با شروع طوفاني مدعيان هميشگي برگزار شد.
شروع ليگ‌ برتر با طوفان مدعيان
گروه ورزشي - محمد حسين يزدي: هفته اول ليگ برتر فوتبال ايران با شروع طوفاني مدعيان هميشگي برگزار شد. براي نخستين‌بار در تاريخ ليگ برتر، بانوان تماشاگر در خارج از تهران به ورزشگاه آمدند. بانوان در اين بازي‌ها بدون هيچ مشکلي تيم محبوب شان را تشويق کردند و در سلامت کامل و حفظ شئونات اوقات فراغت مناسبي را در ورزشگاه گذراندند. اتفاقا يکي از بي حاشيه ترين مسابقات اين هفته در مسابقه گل گهر و فولاد برگزار شد جايي که مادران و خواهران فوتباليست‌ها نيز در ورزشگاه حضور داشتند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،استقلال ليگ برتر 23 را با يک برد پرگل خارج از خانه آغاز کرد. تيمي که با وجود همه مشکلاتي که بر سر آماده سازي اش بود توانست در نخستين مسابقه 3 گل به نفت آبادان بزند و صدرنشين شود. البته تيم گل گهرسيرجان به دليل برد پرگل مقابل فولاد خوزستان نتيجه بسيار خوبي گرفت ولي گل گهري‌ها در خانه پيروز شدند. با اين حال تيم استقلال مثل سرمربي لاليگايي اش بازي جذاب و شيکي ارايه کرد و بهترين برد هفته اول را کسب کرد.  در اين هفته فقط يک گل سه امتيازي در ورزشگاه خالي از تماشاگر آزادي زده شد و علي نعمتي يک گل جنجالي زد. گلي که برخي از کارشناسان داوري آن را آفسايد اعلام کردند. تک گل سه امتيازي هفته نخست حسابي جنجالي شد. البته خداداد افشاريان رئيس کميته داوران اعلام کرد اين گل با شاهکار کمک داور به ثمر رسيده است. 
«مهدي تاج» رئيس فدراسيون فوتبال به همراه محمدرضا کشوري فرد رئيس سازمان ليگ فوتبال ايران نيز براي ديدن مسابقه دو تيم گل گهرسيرجان و فولاد به سيرجان سفر کرده بودند. اين دو به همراه مريم کاظمي‌پور معاون وزير ورزش در امور بانوان ويژه ترين تماشاگران هفته نخست ليگ برتر بودند.
عليرضا منصوريان يکي از بامزه ترين مربيان فوتبال کشور است. مربي خونگرم با ادبيات خاص خود او بعد از شکست سنگين 3 بر صفر مقابل گل گهرسيرجان در نشست خبري گفت:« اين برد را به گل گهر سيرجان و مربي خوبش که دوست قديمي من در يونان بود تبريک مي‌گويم!» اين هم واکنش جالبي به اولين باخت بود. البته او دلايل فني هم براي باختش عنوان کرد و گفت:«بزرگترين آسيب را از درون باشگاه خودمان خورديم، از ديشب اردوي ما دچار آسيب شديد روحي رواني شد تا 12 دقيقه قبل از ورود به زمين، نمي‌دانستيم کدام بازيکن مي‌تواند بازي کند.»
ديدار افتتاحيه ليگ برتر هم در ورزشگاه خالي شهيد وطني قائمشهر برگزار شد که دليل اين مساله گران فروشي نساجي در بليت‌هاي مسابقات بود. ظاهرا حامي مالي اين باشگاه که يک شرکت هواپيمايي است تصور کرده بليت ورزشگاه هم مثل بليت هواپيما مي‌تواند گران کند و همچنان مشتري داشته باشد اما هواداران نساجي با نرفتن به ورزشگاه به اين گرانفروشي معترض شدند. صادق درودگر مديرعامل باشگاه نساجي مازندران هم اعلام کرد قيمت بليت مسابقات خانگي نساجي در هفته‌هاي آينده تعديل خواهد شد. سپاهاني‌ها همانند رقباي خود شروعي طوفاني داشت و توانست طلسم 11 ساله تراکتورسازي را با برد 3 بر 1 بشکند. در دقيقه 1+50 مسابقه درگيري شجاع خليل زاده مدافع و رضا اسدي بازيکن سپاهان باعث آغاز جنجالي بزرگ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان شد و هنگامي که داور مشغول دادن کارت زرد به اين دوبازيکن بود. صفا‌هادي بازيکن عراقي تراکتور به سمت دانشگر مدافع سپاهان رفت و با او درگير شد و همين مساله به روي سکوها منتقل شد. از سويي ديگر يکي از هواداران تراکتور در همين دقايق دچار استرس عصبي شد و با آمبولانس به بيمارستان منتقل شد.
اولين‌هاي فصل
اولين گل به خودي فصل را محمدحسين منادي دروازه بان ملوان زد و شوت بازيکن ذوب آهن بعد از برخورد به تيرک افقي دروازه به بدن منادي برخورد کرد و وارد دروازه شد. اين گل به خودي اوج بدشانسي ملوان و دروازه بانش بود. اولين سرمربي اخراجي فصل هم از نساجي مازندران بود. سيدمهدي رحمتي که در دقايق پاياني مسابقه تقريبا نزديک به نقطه کرنر رفته بود وقتي داور به او کارت زرد نشان داد به جاي اينکه سرجايش برگردد شروع به اعتراض به داور کرد تا کارت قرمز را مقابل چشمانش ببيند و اولين سرمربي اخراجي شود. اولين پنالتي فصل را هم گل گهرسيرجان به دست آورد که احمدرضا زنده روح آن را تبديل به گل کرد. سجاد شهباززاده بازيکن مس رفسنجان هم در دقيقه 70 از مسابقه اخراج شد تا نخستين اخراجي ليگ بين بازيکنان باشد و بعد از آن هم نيلسون جونيور از سپاهان اخراج شد تا او هم دومين اخراجي ليگ برتر بيست و سوم لقب بگيرد. ميلاد زکي پور در دقيقه 5 مسابقه سپاهان و تراکتور کارت زرد از داور گرفت. زکي پور و بازيکنان سپاهان به اين کارت زرد خيلي معترض شدند. ملوان هم سريع ترين بازگشت را بعد از خوردن گل اول داشت وقتي در دقيقه 46 ذوب آهن گل اول بازي را به ثمر رساند 50 ثانيه بعد ملوان گل مساوي را زد.
شرايط دلهره‌آور استاديوم آزادي
ادامه ساخت و ساز در ورزشگاه آزادي در روز بازي پرسپوليس و آلومينيوم شرايط اسفناکي را در اين بازي ايجاد کرده بود و مشخص نيست اين روند درست چه زماني به اتمام خواهد رسيد. اين شرايط عجيب براي ورزشگاه پير پايتخت که از آن به عنوان يک استاديوم ملي ياد مي‌شود، در رسانه‌ها هم بازتاب منفي زيادي داشت. اين شرايط در حالي در ورزشگاه آزادي حاکم شده که قرار است اين مجموعه حدود يک ماه ديگر ميزبان ليگ قهرمانان آسيا باشد و اگر روند بازسازي‌اش سرعت بيشتري نگيرد، قطعا AFC سخت‌گيري‌هاي زيادي نسبت به برگزاري اين ديدارها خواهد داشت.
نکته تاسف آور ديگر درمورد شرايط ورزشگاه اتفاقي بود که پس از پايان بازي رخ داد. جايي که مجتبي حسيني با وجود عبور از يک منطقه صعب العبور، در آسانسور استاديوم نيز دچار مشکلاتي شد و به همين دليل قيد حضور در کنفرانس را زد. يحيي گل محمدي نيز در واکنش به عبور از اين محل، گفت بايد با پيکاپ بالا برويم! در واکنش به انتقادات؛ مهيار عسگريان روز جمعه در گفت‌وگوي تلويزيوني در خصوص درخواست استفاده 2 باشگاه استقلال و پرسپوليس از ورزشگاه آزادي و اينکه افشين پيرواني سرپرست تيم پرسپوليس براي برگزاري ديدارهاي اين تيم در ليگ و آسيا ابراز نگراني کرده، پاسخ داد: مگر ورزشگاه آزادي و شرکت، تعهدي دارد که ورزشگاه را برايشان آماده کند. اگر نيازي وجود دارد بايد مديرعامل 2 باشگاه بيايند، و بگويند که برنامه آنها به چه صورتي است و ورزشگاه را به چه صورتي مي‌خواهند تا شرايط را برايشان فراهم کنيم. هواداران شک نکنند که ما در خدمتشان هستيم و اين نياز نيست که از بدنه باشگاه و کادر فني به ما اعلام شود چرا که اين درخواست بايد از سوي مديرعامل باشگاه باشد و ما هم براساس نيازهايشان آماده مي‌کنيم.
وي ادامه داد: در حال حاضر 50 هزار صندلي براي حضور تماشاگران داريم و براي اينکه بتوانيم همزماني برگزاري بازي‌ها و بازسازي را داشته باشيم، فازبندي کرديم. فاز اول سکوهاي غربي، فاز دوم پشت 2 دروازه و فاز سوم ضلع شرقي است که فاز نخست آذر ماه قابل بهره‌برداري است. اگر 2 تيم و مديران باشگاه بخواهند ديدارهايشان در ورزشگاه آزادي برگزار شود بايد يک جلسه داشته باشيم و برنامه خودشان را به ما بگويند و قطعا زماني که بازسازي داريم به گونه‌اي برنامه‌ريزي مي‌کنيم که زمان برگزاري بازي‌ها، تماشاگران و هواداران بتوانند به استاديوم بيايند.
عسگريان يادآور شد: باشگاه استقلال و پرسپوليس اگر از ما درخواست کنند، مي‌توانيم دو يا سه هفته آينده شاهد حضور تماشاگران باشيم؛ البته اين در صورتي است که برنامه 2 باشگاه را داشته باشيم. برنامه ديدارهاي ليگ را مي‌دانيم اما حتي يک نامه از 2 باشگاه دريافت نکردم و از اين بابت گلايه دارم و به اين صورت نيست که فکر کنند روز بازي زمين آماده است و وارد زمين شوند.
کد مطلب: 200811
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *