۰
دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۹

شناخت در دوران نامزدی و مزایای نامزدی قبل از ازدواج

یکی از مهم ترین مسائل پیش از ازدواج دختر و پسر شناخت پیدا کردن نسبت به یکدیگر است. ازدواج بدون شناخت عواقب جبران ناپذیری را در زندگی زناشویی به دنبال خواهد داشت.
شناخت در دوران نامزدی و مزایای نامزدی قبل از ازدواج
یکی از مهم ترین مسائل پیش از ازدواج دختر و پسر شناخت پیدا کردن نسبت به یکدیگر است. ازدواج بدون شناخت عواقب جبران ناپذیری را در زندگی زناشویی به دنبال خواهد داشت. برای این که دختر و پسر بتوانند همدیگر را بشناسند به زمان نیاز دارند. دوران نامزدی پیش از ازدواج می‌تواند فرصت شناخت را برای آنها ایجاد کند. در گذر زمان است که آنها متوجه مسائل زیادی درباره هم خواهند شد. پی بردن به مسائلی که بعد از ازدواج ادامه مسیر را برای آنها دشوار خواهد کرد. 
مهم نیست چقدر زمان دارید، مهم این است که فرصت شناخت را به یکدیگر بدهید. تصمیم برای ازدواج باید از روی منطق باشد و تصمیمات احساسی آسیب زننده هستند. ضمن این که دوران نامزدی می‌تواند لحظات بسیار شیرینی را برای دختر و پسر رقم بزند. لحظاتی که ممکن است با وارد شدن در زندگی مشترک دیگر هیچ وقت تکرار نشوند. پیش از این که کار پسر و دختر به طلاق در دوران نامزدی بکشد.
 
مهم ترین مزایای نامزدی پیش از ازدواج
پسر و دختر که تصمیم به ازدواج با هم می‌گیرند، باید درباره این تصمیم خود کمی تأمل کنند. ممکن است وقتی بیشتر همدیگر را شناختند، به نظرشان برسد که به تجدید نظر نیاز دارند. آشنایی با نقاط ضعف و قوت افراد در دوران نامزدی اتفاق می‌افتد. آنها خواهند فهمید که آن طور که ابتدای رابطه فکر می‌کردند طرف مقابلشان کامل و بی نقص نیست. در صورت به وجود آمدن علاقه نقص‌های همدیگر را می‌پذیرند و بالغانه با آنها برخورد می‌کنند.
آگاهی از دیدگاه هر یک از طرفین نیز با ایجاد فرصت در دوران نامزدی اتفاق می‌افتد. رسیدن به نقطه مشترک درباره دیدگاه‌ها یکی دیگر از مزایای این دوران است. ممکن است دختر و پسر متوجه شوند که در نوع دیدگاه‌شان به زندگی اختلافات جدی با هم دارند. طلاق در دوران نامزدی آسیب‌های کمتری را برای آنها همراه خواهد داشت.
سر در آوردن از اعتقادات و باورهای طرف مقابل هم اهمیت زیادی دارد. این دوران فرصت خوبی است که دختر و پسر بتوانند با باورهای همدیگر بیشتر آشنا شوند. نامزدی به آنها مجال می‌دهد که در صورت مغایرت شدید درباره آن بیندیشند.
یکی دیگر از مزایای دوران نامزدی شناخت یافتن نسبت به خانواده‌ها است. شاید ابتدا که دختر و پسر با هم آشنا می‌شوند این مسئله برایشان اهمیتی نداشته باشد. آنها فکر کنند که مهم این است که خودشان با هم به توافق رسیده‌اند و خانواده‌ها نقش کمرنگی در سرنوشت آنها دارند. این تفکر نادرست است. زمانی دختر و پسر به این نتیجه می‌رسند که در دوران نامزدی به اختلافاتی درباره تصمیمات خانواده‌ها بر می‌خورند.

مراحل طلاق در دوران نامزدی

مهم ترین مسئله در زمان طلاق در دوران نامزدی و عقد باکره بودن یا نبودن زن است. به دلیل این که حقوق مادی در صورت باکره بودن متفاوت می‌شود. در صورت باکره بودن زن در زمان طلاق در دوران نامزدی نصف مهریه به او تعلق می‌گیرد.
برای برخی از دخترها سخت است که در زمان طلاق به خانواده خود درباره باکره نبودنشان بگویند. در بسیاری از خانواده‌های سنتی هنوز مرسوم نیست که دختر و پسر با وجود عقد با هم رابطه جنسی داشته باشند. حتی خانواده‌ها ممکن است آن را آبروریزی تلقی کنند. با این حال، دختر ممکن است پی این مسئله را به تنش بمالد و درباره طلاق همچنان مصر بماند.
مراحل گرفتن طلاق از طرف زن یا مرد در دوران نامزدی مانند همان مراحل بعد از ازدواج است. لازم است که مرد یا زن دادخواست خود را به دادگاه تحویل دهند. ممکن است آنها در طلاق با هم توافق داشته باشند. در این صورت می‌توانند با توافق بر سر مسائل با هم به در مسیر طلاق حرکت کنند. بعضی از دخترها با نامزدشان توافق می‌کنند که آنها درباره باکره نبودن دختر حرفی به میان نیاورند. در عوض، آنها هم مهریه خود را خواهند بخشید.
در این صورت، می‌توانند با تنظیم یک توافق‌ نامه برای طلاق اقدام کنند. به این ترتیب، به جای این که دادگاه و قانون برای آنها تصمیم بگیرد، خودشان تصمیم گیرنده نهایی بوده‌اند. در صورتی که دختر باکره باشد، بعد از طلاق می‌تواند برای خودش یک شناسنامه جدید بگیرد. اگر پسر برای طلاق اقدام کرده باشد، نیازی به رضایت دختر برای طلاق نیست. او می‌تواند بدون هیچ دلیل موجهی دختر را طلاق دهد. البته منوط به این که تمام حقوق مادی دختر را پرداخت کرده باشد.
کد مطلب: 196528
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *