۰
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۲

در زمان خرید شیرآلات ساختمانی استاندارد باید به چه نکاتی توجه کنید؟

شیر دستشویی انواع گوناگونی دارد. می توان انواع شیر دستشویی را به صورت کلی از نظر محل نصب، مکانیزم، جنس شیر توالت، کیفیت آبکاری و پرداخت، و گارانتی بررسی کرد. این نکات نه تنها در زمان خرید شیر توالت به صورت کلی کاربرد دارد؛ بلکه هنگام خرید شیر توالت ارزان اهمیت بیشتری نیز پیدا می کند! در این راهنمای خرید شیر دستشویی ارزان با ما همراه باشید.
در زمان خرید شیرآلات ساختمانی استاندارد باید به چه نکاتی توجه کنید؟

شیر دستشویی انواع گوناگونی دارد. می توان انواع شیر دستشویی را به صورت کلی از نظر محل نصب، مکانیزم، جنس شیر توالت، کیفیت آبکاری و پرداخت، و گارانتی بررسی کرد. این نکات نه تنها در زمان خرید شیر توالت به صورت کلی کاربرد دارد؛ بلکه هنگام خرید شیر توالت ارزان اهمیت بیشتری نیز پیدا می کند! در این راهنمای خرید شیر دستشویی ارزان با ما همراه باشید.

نکات مهم در خرید شیر دستشویی ارزان

اگر به دنبال خرید شیرآلات ارزان هستید، قیمت شیر دستشویی ارزان تنها یکی از فاکتورهایی است که در زمان خرید باید مورد توجه قرار گیرد. در زمان خرید شیر مخلوط توالت بهتر است ابتدا با انواع شیر دستشویی آشنا شوید، جنس شیرآلات دستشویی، فرم دسته، گارانتی، پشتیبانی و ... را بررسی کنید و با توجه به قیمت شیر توالت مناسب ترین شیرآلات را انتخاب کنید. بررسی تنها قیمت شیر اهرمی توالت ارزان در نهایت باعث دردسر و حتی هزینه مجدد جهت خرید دوباره شیرآلات توالت خواهد شد. در فروشگاه آنلاین شیرآلات کاویان می توانید انواع شیر توالت ارزان را در کنار مشخصات دقیق فنی و عکس محصولات مشاهده نمایید و اطلاعات کاملی در مورد ایده طراحی و جنس آن ها به دست آورید. شیرآلات کاویان یکی از تولیدکنندگان قدیمی شیرآلات بهداشتی است که انواع شیرآلات ساختمانی از ارزان تا لوکس را با 5 سال گارانتی تولید می کند.

با توجه به بی ثباتی شرایط اقتصادی و افزایش قیمت شیرآلات، اهمیت خرید شیر توالت ارزان قیمت و با کیفیت نیز بیشتر شده است. برای خریدی به صرفه باید دو عامل کیفیت و قیمت شیر توالت را کنار هم در نظر بگیرید؛ چرا که بدون کیفیت، قیمت ارزان شیر دستشویی ممکن است به زودی گران تمام شود! دردسر و هزینه خرید دوباره و یا تعمیر یک شیر توالت بی کیفیت، هر چند ارزان، بیشتر از هزینه خرید یک شیر دستشویی ارزان ولی استاندارد است. کیفیت شیرآلات ارزان با یکدیگر تفاوت دارد و قیمت شیرآلات ارزان لزوماْ نشان دهنده کیفیت پایین آن ها نیست؛ مگر در شرایطی که از قیمت متوسط شیرآلات ارزان در بازار بسیار کمتر باشد.

شیر دستشویی توکار و روکار

انواع شیر دستشویی را می توان به صورت روکار و توکار در سرویس بهداشتی حمام و دستشویی نصب کرد که هر کدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. شیرآلات روکار همین انواع رایج شیرآلات است که بعد از مرحله ساخت خانه نصب می شود و کل بدنه شیر قابل مشاهده است. اما بدنه اصلی شیرآلات توالت توکار در داخل دیوار و پیش از مرحله کاشی کاری نصب می شود. تنها بخش قابل مشاهده آن بر روی دیوار اهرم کنترل آب است. مدل های توکار مینیمال است و جذابیت بیشتری دارد اما درصورتی که دچار اشکال و ایراد شود تعمیر آن پر هزینه خواهد بود.

کیفیت و جنس شیر دستشویی

عامل اصلی در تعیین کیفیت انواع شیرآلات از جمله شیرآلات دستشویی جنس ماده اولیه آن است. بهترین ماده اولیه برای تولید شیر توالت آلیاژ شمش برنج استاندارد است که باید 58 تا 60% مس و 38% روی داشته باشد. میزان سرب آن باید زیر 2.5% باشد تا از نظر سلامتی برای کاربران مشکلی ایجاد نکند. شیر دستشویی استاندارد و با کیفیت می تواند قیمت های متنوعی داشته باشد که از قیمت شیر اهرمی توالت ارزان شروع می شود و تا شیر توالت لوکس بالا می رود.

رنگ آبکاری و کیفیت پرداخت شیر مخلوط توالت

آبکاری شیر توالت یکی از فاکتورهایی است که هم بر روی زیبایی ظاهری و هم کیفیت شیر دستشویی اثر می گذارد. حتماً در زمان خرید شیر مخلوط توالت در زیر نور مناسب سطح شیر را بررسی کنید که دچار خط و خش و زدگی نباشد چون ممکن است بعداً از منطقه همین خط و خش ها آسیب بیشتری متوجه رنگ شیر شود. علاوه بر این، نداشتن سطح مواج نشان دهنده کیفیت پرداخت سطح شیر (قبل از مرحله آبکاری) است که بیشتر ظاهر شیر را تحت تاثیر قرار می دهد. این مورد نیز در زیر نور مناسب قابل بررسی و مشاهده است.

گارانتی و سرعت ارائه خدمات پس از فروش

سرعت ارائه خدمات پس از فروش زمانی خود را نشان می دهد که یکی از شیرآلات پرکاربرد منزل شما دچار ایراد و یا نشتی شده باشد! کاربران در طول روز به صورت مکرر از شیرآلات استفاده می کنند و اشکال در آن باعث به هدر رفتن آب و اختلال در روند زندگی می شود. یک برند معتبر در این حالت حداکثر باید ظرف 24 تا 48 ساعت مراجعه کند و مشکل پیش آمده را برطرف سازد. بهتر است حتما پیش از خرید ست شیرآلات مورد نظر خود در مورد نحوه ارائه دادن خدمات پس از فروش آن برند اطلاعات کافی جمع آوری کنید.   

انواع مکانیزم شیر توالت

شیر اهرمی توالت متداول ترین انواع شیر دستشویی است که مدل های مختلف آن از شیر دستشویی ارزان تا شیر دستشویی لوکس طرفداران زیادی دارد. این نوع شیر دستشویی نسبت به مدل های کلاسیک دچار اشکال کمتری می شود و احتمال چکه آن نیز پایین تر است.

شیر کلاسیک دستشویی به واسطه دو دستگیره پیچی کنترل می شود. یک دستگیره ورودی آب سرد را کنترل می کند و یک دستگیره ورودی آب گرم را. با باز کردن هر دستگیره، آب از ورودی مربوطه وارد شیر می شود و ترکیب آن ها از شیلنگ توالت خارج می شود. دمای آب را نیز نسبت آب گرم و سرد ورودی به شیر معین می کند. شیرآلات کلاسیک نسل قدیم شیرآلات بهداشتی است، دوام آن کمتر از شیر توالت اهرمی است و احتمال خرابی و چکه کردن آن بالاتر است.

امروزه تنوع گسترده ای از مدل های شیر دستشویی، از شیر اهرمی توالت تا شیرآلات کلاسیک در بازار موجود است که هر یک می تواند به صورت روکار و یا توکار نصب شود. علاوه بر این، عواملی مانند گارانتی، رنگ، جنس و... نیز در انتخاب شیر مخلوط توالت مؤثر هستند. با توجه به این تنوع، خرید از میان انواع شیر دستشویی ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد. یک راهنمای خرید شیر دستشویی با فراهم آوردن اطلاعات کافی در مورد عوامل مهم در زمان خرید شیر توالت، فرایند انتخاب بهترین شیر توالت را ساده می کند.

با توجه به تنوع مدل و قیمت شیر دستشویی بهتر است در زمان خرید از یک راهنمای خرید شیر توالت کمک بگیرید تا نکته ای از قلم نیفتد. عواملی مانند محل نصب، ابعاد، کیفیت پاسخگویی واحد خدمات پس از فروش و کیفیت پرداخت و آبکاری شیر دستشویی در تعیین کیفیت شیرآلات بهداشتی، چه ارزان و چه لوکس، اهمیت دارند. مکانیزم شیر توالت نیز با توجه به سلیقه و ترجیح شما می تواند از نوع شیر اهرمی توالت و یا کلاسیک باشد.

کد مطلب: 194170
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *