فیدیبو در مراسمی که در شهریور ۱۴۰۳ برگزار شد، از هویت بصری جدید خود رونمایی و همزمان اولین دوره جایزه الکترونیک و صوتی فیل را برگزار کرد.
در این مراسم اعلام شد فیدیبو بعد از ماهها پژوهش، با لباسی تازه ظاهر شد و از فیل نوپای خود رونمایی کرد.همچنین نخستین دوره جایزه الکترونیک و صوتی فیل در ۱۰ سالگی فیدبو، اولین پلتفرم کتاب الکترونیک و صوتی و توسط فیدیبو برگزار شد.
این جایزه برخلاف جوایز دیگر، هیأت داوران نداشت و مبنای انتخاب منتخبین اولین دوره جایزه فیل در بخشهای مختلف، میزان مطالعه و نظرات ثبت شده کاربران فیدیبو در طی ۱۰ سال گذشته بوده است. همچنین این جوایز در ۴ بخش کتاب الکترونیک، کتاب صوتی، پدیدآوران (نویسندگان و مترجمان) و مروجان حوزه کتاب برگزار شده است.
در این رویداد، «امیر بهدانی» مدیرعامل فیدیبو درباره روند کاری و مسیر پیشروی فیدیبو گفت که در صحبتهایش به گذشته این سامانه اشاره کرد. در ادامه «مهدی فیروزان»، سرمایهگذار اولیه و «مجید قاسمی»، همبنیانگذار فیدیبو در قالب ویدیوهایی کوتاه، از تجربیاتشان از راهاندازی و شروع به کار فیدیبو گفتند.پس از آن «مریم خدادوستان»، مدیر برند فیدیبو، ماجرای تصمیم به تغییر در هویت بصری و ریبرندینگ فیدیبو را روایت کرد و از فیل نوپای این برند گفت.
در ادامه مراسم «حسین سبحانی»، مدیر محتوای فیدیبو، اجرای بخش دوم مراسم را برعهده گرفت. مدیر مارکتینگ فیدیبو بیانیه این جایزه را خواند و اهدای جوایز به برندگان آغاز شد.در این مراسم، عده زیادی از کسانی که در تولید کتاب الکترونیک و صوتی و همچنین ترویج کتابخوانی نقش داشتهاند جایزه گرفتند که در میان آنها، چهرههای آشنایی مثل محمود دولتآبادی، عادل فردوسیپور، هوتن شکیبا، رضا کیانیان، آذرخش مکری و سروش صحت نیز جایزههای خود را از فیدیبو دریافت کردند.