چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

مجلس

میرسلیم:
رئیسی در فرصت باقی‌مانده تدبیر مناسبی نیندیشد، همه ما ضرر می‌بینیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص ضرورت تغییر در تیم اقتصادی دولت گفت: به نظر من همیشه امکان بهبود وجود دارد. آقای رئیسی باید تدبیر مناسبی در این قضیه بیندیشند تا از فرصت باقی‌مانده بهترین استفاده شود؛ وگرنه مشکلاتی در جامعه پدید می‌آید که ضررش را همه ما خواهیم دید.
سیدمصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: از جمله مسائل اقتصاد کلان کشور این است که ما در مسئله بودجه با کسری مواجه هستیم. این کسری قابل اهتراز است، روش دارد و روش‌های خوبی هم دارد. یک مقداری جرأت عمل می‌خواهد که دولت می‌توانست در سال اول استقرار قویا به این مسأله بپردازد. متأسفانه تأخیر پیدا کردند و فرصت را از دست دادند. امیدواریم که در این یکسال و نیمی باقی مانده از عمر دولت صرف این موضوع شود. برای اینکه اگر یکی از مشکلاتی که به تثبیت ارزش پول ملی برمی‌گردد حل شود، بسیاری از مسائل از جمله تورم، افزایش نقدینگی، بهره بانکی و... که خیلی از این موارد که تابع ارزش پول ملی است، حل خواهد شد. به موازات این کار، یکی از کارهای مهمی که باید صورت بگیرد جلوگیری از فساد است. شبکه فساد از سهل‌انگاری‌هایی که صورت گرفته استفاده کرده و از ریخت‌ و پاش‌هایی که در زمینه ارزی و مالی در کشور وجود داشته سوء‌استفاده کرده و دست‌بردار هم نیست.
این نماینده مجلس یادآور شد: ما باید برای به جا گذاشتن راه‌حل‌های منطقی مناسب برای پیشرفت، قطعا جلوی کسانی که در کشور فساد آفریدند را بگیریم. قطعا جلوی فرآیندهای تخریبی و انحرافی را بگیریم تا بتوانیم کارهای مفید و مثبت را به ثمر برسانیم.
میرسلیم در پاسخ به این سوال که آیا شما نیاز به تغییر در کابینه اقتصادی دولت را احساس می‌کنید، گفت: به نظر من همیشه امکان بهبود وجود دارد. نیروهای با تجربه و فهمیده‌ای که قدرت برخورد با شرایط بحرانی را داشته باشند باید در این زمان به کار گرفته شوند. آقای رئیسی باید تدبیر مناسبی در این قضیه بیندیشند تا از فرصت باقی‌مانده بهترین استفاده شود؛ وگرنه مشکلاتی در جامعه پدید می‌آید که ضررش را همه ما خواهیم دید.

تذکر یک نماینده به رئیس جمهوری
آشفتگی‌های بازار و گرانی‌های افسار گسیخته کی مهار می‌شود؟

نماینده مردم اردبیل در مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهور با بیان اینکه آشفتگی‌های بازار و گرانی‌های افسار گسیخته را کی مهار خواهید کرد، گفت: مردم زیر بار فشارهای اقتصادی کمر خم کرده اند و هر روز با این وضعیت نابسامان مدیریتی در کشور در حال از دست رفتن اعتماد عمومی و سرمایه‌های اجتماعی هستیم.
به گزارش ایلنا، صدیف بدری در نشست علنی دیروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به رئیس جمهور، گفت: آشفتگی‌های بازار و گرانی‌های افسار گسیخته را کی مهار خواهید کرد؟ مردم زیر بار فشارهای اقتصادی کمر خم کرده‌اند و هر روز با این وضعیت نابسامان مدیریتی در کشور در حال از دست رفتن اعتماد عمومی و سرمایه‌های اجتماعی هستیم.
وی ادامه داد: سرکلاف سردرگمی‌های دولت در اولویت‌های مردم کجاست؟ آشفتگی‌های روزانه در بازار ارز ناشی از چیست؟ مردم پاسخ این سوالات را در زندگی و امورات جاری خود می‌خواهند.
نماینده مردم اردبیل در مجلس یازدهم افزود: نمی‌شود با گفتار درمانی و شعار کشور را اداره کرد، باید تحول جدی در مورد تصمیم گیری‌های اقتصادی توسط دولت ایجاد شود تا با سیاست گذاری‌های صحیح شاهد کاهش التهابات بازار و کنترل آن باشیم. مگر نه این است که دولت باید تدبیر و اتخاذ تصمیم درست هزینه‌ها را کاهش دهد و به دستاوردها بیافزاید.