; ?>; ?> خشم نتانیاهو از تحریم یگان خشن ارتش اسرائیل - مردم سالاری آنلاين
 
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

خشم نتانیاهو از تحریم یگان خشن ارتش اسرائیل

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل در واکنش به خبر تحریم یک گردان از ارتش رژیم صهیونیستی توسط آمریکا گفت: نباید ارتش اسرائیل تحریم شود و با همه ابزارها در مخالفت با این اقدامات تلاش خواهیم کرد.
به گزارش الجزیره قطر، «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی تندرو کابینه نتانیاهو نیز در واکنش به این اقدام احتمالی واشنگتن افزود: تحریم آمریکا علیه ارتش اسرائیل، دیوانگی مطلق است.
وی افزود: این اقدام واشنگتن همچنین تلاشی برای آن است که دولت فلسطین را بر ما مسلط کند. پایگاه خبری اکسیوس شنبه شب به نقل از سه مقام آمریکایی که نامشان را فاش نکرد، گفت: واشنگتن بزودی گردان» نتزا یهودا» وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی را به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری، تحریم می‌کند. آکسیوس افزود این اولین باری است که آمریکا یک واحد نظامی اسرائیل را تحریم می‌کند و بزودی تحریم این گردان (افراطی) از سوی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام می‌شود.
این پایگاه خبری آمریکایی به نقل از منابعی که آنها را آگاه خواند، افزود: تحریم‌ها مانع از دریافت هر نوع کمک یا آموزش نظامی به این گردان و اعضای آن می‌شود. گردان نتزا یهودا در سال ۱۹۹۹ به عنوان یک واحد ویژه برای سربازان فوق ارتدوکس یهودی تشکیل شد.
آکسیوس افزود که این گردان مستقر در کرانه باختری «به مرکز جذب بسیاری از جوانان شهرک‌نشین راست‌گرای افراطی» که در هیچ گردان دیگر ارتش رژیم اسرائیل دیگری پذیرفته نشده‌اند، تبدیل شده است.