دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

فوتبال

کمیته انضباطی حسینی را احضار کرد
دروازه‌بان تیم استقلال در کمیته انضباطی فدراسیون حضور خواهد یافت.
به گزارش ایرنا از فدراسیون فوتبال، با اعلام کمیته انضباطی، سید حسین حسینی دروازه‌بان تیم استقلال جهت ادای پاره‌ای از توضیحات در این کمیته حضور خواهد یافت.
گفتنی است در پایان دیدار استقلال و آلومینیوم اراک در هفته بیست‌وسوم لیگ برتر، یکی از بانوان هوادار استقلال با ورود به چمن بازی(جیمی‌جامپ)، به سمت سیدحسین حسینی کاپیتان آبی‌ها رفت و اتفاقات متعاقب آن، حاشیه‌هایی را ایجاد کرد.
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با بررسی اتفاقات این مسابقه حسینی را علاوه بر یک جلسه تعلیقی، ۳۰۰ میلیون تومان جریمه کرد. کاپیتان استقلال پس از پایان بازی با شمس آذر قزوین به رای کمیته انضباطی طعنه زد و آن را لطف این کمیته خواند و درنهایت گفت: «این ۳۰۰ میلیون را پرداخت می‌کنم!»
پس از آن شایعه شد که احتمال دارد محرومیت تعلیقی حسینی بابت اظهارات اخیرش، اجرایی شود. حال باید منتظر ماند و دید خروجی جلسه کمیته انضباطی با حسینی چه خواهد بود.

دلیل احضار نشدن نکونام
به کمیته انضباطی

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در حالی از مربی تیم استقلال بابت حاشیه‌های دیدار با شمس آذر خواستار ارسال دفاعیه شده که سرمربی استقلال از آن مبرا بوده است.
به گزارش مهر، تیم‌های فوتبال استقلال تهران و شمس آذر در هفته بیست و چهارم لیگ برتر روز جمعه ۳۱ فروردین به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ به سود استقلال به پایان رسید تا این تیم کماکان در صدر جدول قرار بگیرد.
در پایان این بازی، فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد جواد نکونام به همراه کیانوش رحمتی (سرمربی و مربی استقلال) رفتار ناپسندی را مقابل سکوی هواداران انجام می‌دهند.
در همین حال امروز یکشنبه دو اردیبهشت، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به مربی استقلال مهلت داد تا ظرف ۴۸ ساعت آینده دفاعیات خود را به این کمیته ارسال کند. این در حالی است که کمیته انضباطی برای سرمربی استقلال هیچ درخواستی نداشته است.
در همین حال از مسوولان کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پیگیر و متوجه شد که جواد نکونام هیچ شاکی نداشته و فقط از مربی استقلال شکایت به کمیته انضباطی رسیده است و هیچ گزارشی هم از سوی ناظر بازی در خصوص رفتار نکونام به فدراسیون ارسال نشده است.

دعوت AFC از قلعه‌نویی و جلالی

کنفدراسیون فوتبال آسیا از سرمربی تیم ملی و مدیر فنی فدراسیون (تکنیکال دایرکتور) برای حضور در همایش دعوت کرد.
به گزارش ایرنا، کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال دعوتنامه ای به فدراسیون فوتبال ایران از امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی بزرگسالان و مجید جلالی رئیس کمیته توسعه و پیشرفت دعوت کرد تا در سومین اجلاس مربیان ملی قاره کهن شرکت کنند.
کنفراس مربیان تیم‌های ملی قاره آسیا که در جام ملت‌های ۲۰۲۳ قطر نیز حضور داشتند از هفتم تا نهم ماه می میلادی (۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود.

اعلام رای دیدار جنجالی تراکتور

با حکم کمیته انضباطی، نتیجه دیدار امید بعثت کرمانشاه و تراکتور، سه بر صفر به نفع تبریزی‌ها اعلام شد.
به گزارش ایرنا، براساس حکم کمیته انضباطی در خصوص دیدار دو تیم امید بعثت کرمانشاه و امید تراکتور در تاریخ هفتم اسفندماه سال ۱۴۰۲، تراکتور سه بر صفر برنده اعلام شد.
همچنین تیم بعثت به پرداخت ۵۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی و برگزاری سه دیدار خارج از استان کرمانشاه محکوم شد. گفتنی است، اعضای تیم امید تراکتور در بدو ورود به استادیوم برای دیدار با بعثت کرمانشاه، مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند.