دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئيس پليس آگاهي پايتخت خبر داد

فرار دختر 18 ساله به خاطر عشق به پسر الکلی

رئيس پليس آگاهي پايتخت از دستگيري عامل اغفال يک دختر 18 ساله در شمال شهر تهران خبر داد.
سردار علي ولي‌پور گودرزي؛ رئيس پليس آگاهي پايتخت اظهار کرد: اواسط فروردين ماه سال جاري در پي فقدان دختري حدوداً 18 ساله و شکايت خانواده وي به پليس، موضوع رسيدگي به اين پرونده در دستورکار تيمي زبده از کارآگاهان اداره چهارم پليس آگاهي تهران قرار گرفت.
وي افزود: پدر فرد فقداني ماجرا را اينطور توضيح داد، دختر 18 ساله‌ام 8 ماه قبل با پسر جواني که به مشروبات الکلي اعتياد شديدي دارد دوست شد و قصد داشت تا ازدواج کند که با مخالفت شديد من رو‌به‌رو شد؛ فرزندم به بهانه رفتن به سوپر مارکت از خانه بيرون رفت اما ديگر بازنگشت.رئيس پليس آگاهي پايتخت تصريح کرد: با تحقيقات ميداني مشخص شد فقداني به همراه مرد جوان از خانه فرار کرده و آنها در مسير از مغازه خوراکي تهيه کردند و بدين ترتيب درابتدا با بازبيني دوربين‌هاي مداربسته چهره اين مرد جوان شناسايي و در نهايت با رصد‌هاي اطلاعاتي مخفيگاه وي شناسايي شد.
سردار ولي‌پور گودرزي متذکر شد: پس از اقدامات پليسي نامحسوس و شبانه‌روزي و با هماهنگي‌هاي لازم با مرجع قضائي متهم در مخفيگاهش دستگير و به‌همراه فقداني به اداره چهارم پليس آگاهي منتقل شد. اين مقام ارشد انتظامي عنوان کرد: متهم پس از انتقال به اداره چهارم هدف تحقيقات قرار گرفت و به جرم خود مبني بر اغفال دختر جوان با شگرد وعده‌هاي دروغين ازدواج و مهاجرت اعتراف کرد. به گزارش پليس، وي در پايان خاطرنشان کرد: وبا صدور قرار قانوني از سوي مرجع قضائي، فقداني تحويل خانواده‌اش شد و متهم براي کشف جرائم احتمالي در اختيار کارآگاهان قرار گرفت.
دستگيري سارق حرفه‌اي خودرو و بعنف
رئيس پليس آگاهي پايتخت از دستگيري سارق جوان خودرو توسط کارآگاهان پليس آگاهي خبر داد.
سردار علي وليپور گودرزي اظهار کرد: فروردين ماه امسال، در راستاي اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي کارآگاهان پليس آگاهي در محدوده خيابان «فدائيان اسلام» تهران در حال گشت زني بودند که به يک دستگاه خودرو تيبا با 2 سرنشين مشکوک شدند و تحقيقات ابتدايي را آغاز کردند. رئيس پليس آگاهي پايتخت افزود: کارآگاهان در گام نخست متوجه شدند، پلاک خودروي موردنظر سابقه سرقت از حوزه استحفاظي کلانتري 108 نواب را دارد و وسيله نقليه مذکور سرقت شده است که همين کافي بود تا کارآگاهان پليس آگاهي وارد عمل شوند و بلافاصله دستور ايست وسيله نقليه مذکور را صادر کنند.
اين مقام ارشد انتظامي عنوان کرد: متهم پس از مشاهده پليس با ماشين به صورت خطرناکي (خلاف جهت ) در بزرگراه بعثت متواري شد که کارآگاهان در جريان تعقيب و گريز چند کيلومتري با رعايت قانون بکارگيريبا شليک چند تير هوايي و اجراي طرح مهار خودرو را پس از تصادف با يک ماشين نيسان متوقف کردند. رئيس پليس آگاهي پايتخت با بيان اينکه يکي از متهمان با سواستفاده از تاريکي هوا فرار کرد اما همدستش بازداشت شد، گفت: تحقيقات ابتدايي کارآگاهان نشان داد، متهمان قصد ارتکاب اعمال مجرمانه‌اي از جمله سرقت خودروي ديگري را در جنوب تهران داشته که با درايت بموقع پليس دستگير شد. به گزارش پليس، وي گفت: متهم در جريان تحقيقات ابتدايي نيز به جرم خود مبني بر سرقت خودرو در جنوب تهران و سرقت به عنف گوشواره از زن جواني اعتراف کرد.
قتل در تهران دستگيري در قشم
رئيس پليس آگاهي پايتخت گفت: مرد جواني که بخاطر فحاشي در محله دربند مرتکب قتل شده بود توسط کارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي پس ازيک سال در قشم بازداشت شد.
سردار علي وليپور گودرزي اظهار کرد: بامداد جمعه 28 مردادماه 1401، درگيري مرگبار 2 مرد جوان در خياباني در محله «دربند» تهران از سوي مردم به مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش شد. رئيس پليس آگاهي پايتخت افزود: با اعلام اين خبر، تيمي از زبده ترين کارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي راهي محل حادثه شدند و جسد مرد حدودا 25 ساله‌اي را مشاهده کردند که از ناحيه سينه هدف يک ضربه چاقو قرار گرفته بود، همچنين در ادامه مشخص شد قاتل پس از ارتکاب جنايت بلافاصله پا به فرار گذاشته است.
سردار وليپور گودرزي تصريح کرد: تحقيقات ابتدايي تيم جنايي حکايت از آن دارد که مقتول در ساختمان مجلل رو به روي محل جنايت مشغول سرايداري بوده و با قاتل جوان از قبل اختلاف داشته که اين موضوع درگيري مرگباري را رقم زده‌ است. اين مقام ارشد انتظامي عنوان کرد: کارآگاهان اداره دهم که در جريان تحقيقات جنايي متوجه دوربين‌ مداربسته ساختمان شدند و به بازبيني لحظه به لحظه آن پرداختند و در ادامه پي بردند، دوست مقتول که يکي ديگر از سرايداران ساختمان بوده، قاتل را به صورت پنهاني به سالن انتظار ساختمان راه داده‌ است.
رئيس پليس آگاهي پايتخت بيان کرد: از سوي ديگر بررسي‌ها نشان داد قاتل پس از حضور در ساختمان موردنظر، مرد جوان را با درگيري به خيابان منتقل کرده و با يک ضربه چاقو از پا درآورده که در ادامه نيز مشخص شد مرد جنايتکار خيلي زود کشور را به صورت غيرقانوني به افغانستان ترک کرده است. وي گفت: کارآگاهان در نخسين گام با اقدامات اطلاعاتي و بهره‌گيري از شيوه‌هاي کشف نوين جرم متوجه شدند که متهم پس از 2 سال به ايران بازگشته و به صورت مخفيانه در قشم کارگري مي‌کند که همين سرنخ کافي بود تا متهم در يک قدمي بازداشت قرار بگيرند.
به گزارش پليس، رئيس پليس آگاهي تهران برگ متذکر شد: کارآگاهان جنايي اداره دهم پليس آگاهي پس از دريافت اين اطلاعات مهم بي‌درنگ راهي قشم شدند و پس از تعقيب و مراقبت‌هاي چند ساعته مردجنايتکار را در يک فرصت مناسب طي عمليات ضربتي دستگير کردند؛ متهم نيز در جريان بازجويي‌هاي اوليه به قتل اعتراف و عنوان کرد بخاطر فحاشي دست به ارتکاب جرم زده است.
سردار علي وليپور گورزي در پايان با بيان اينکه خط قرمز پليس امنيت شهروندان است، خاطرنشان کرد: متهم براي روشن شدن زواياي پنهان پرونده و تحقيقات مقدماتي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.