; ?>; ?> ایران قصد ادامه عملیات را ندارد - مردم سالاری آنلاين
 
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
رحیمی جهان آبادی:

ایران قصد ادامه عملیات را ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: عملیات دیشب، پاسخ به حمله اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق بود و ایران آن را کافی می‌داند اگر اسراییل حمله مجددی انجام ندهد.
آقای جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با شفقنا در رابطه با اقدام نظامی ایران به پایگاه‌های اسراییل گفت: اقدام نظامی ایران، پاسخ به حمله‌ای بود که اسراییلی‌ها به کنسولگری ایران در دمشق انجام دادند و ایران پاسخ به آن حمله را داد.
وی ادامه داد: طبق ماده ۵۱ منشور ملل متحد و اصل دفاع مشروع، این مجوز برای هر کشوری وجود دارد که وقتی مورد حمله نظامی قرار می‌گیرد، تا زمان اقدام شورای امنیت، از خودش دفاع کند. ایران هم بعد از حمله اسراییل به کنسولگری صبر کرد اما اقدامی از سوی شورای امنیت علیه متجاوز انجام نشد، لذا حق طبیعی ایران بود که بر اساس اصل «دفاع مشروع» به اسراییل پاسخ دهد.
رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه پاسخ ایران چند ویژگی دیگری هم داشت، گفت: ایران به مکان‌های غیر نظامی و مسکونی حمله نکرد با اینکه این توانایی را داشت. توان موشکی ایران بسیار فراتر از هشدار دیشب بود و می‌توانست پاسخ گسترده ای را انجام دهد و تخریب گسترده ای را در بخش‌های مختلف اسراییل به وجود بیاورد اما اقدام ایران محدود و در حد اقدامی بود که اسراییل انجام داد. وی در پاسخ به این سوال که آیا حملات ادامه پیدا می‌کند، گفت: این مسأله به اسراییل ارتباط دارد و توپ در میدان اسراییل و آمریکا است و اگر معقول عمل کنند و اسراییل حمله مجددی را به تاسیسات نظامی و هسته‌ای ایران انجام ندهد، ایران قصد ادامه این عملیات را ندارد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا این حملات می‌تواند تاثیری در تحولات غزه داشته باشد یا نه، گفت: عملیات دیشب ایران، در دفاع از امنیت خودمان و در پاسخ به حمله اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق بود و ممکن است در جایگاهی که اسراییل برای خودش در خاورمیانه ترسیم کرده بود و یا اینکه جنگ را در غزه ادامه دهند یا نه تاثیری داشته باشد اما مجددا تاکید می‌کنم که این حمله، پاسخ به حمله اسراییل به کنسولگری بود و ایران آن را کافی می‌داند اگر اسراییل حمله مجددی انجام ندهد.