چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳

اخبار کوتاه

حیوان آزاری مرد سنگدل در گلبهار

عامل حیوان‌آزاری در شهرستان گلبهار دستگیر شد.
به گزارش رکنا، سرهنگ محسن صبری‌پور فرمانده انتظامی شهرستان گلبهار در خراسان رضوی اظهار کرد: عامل حیوان آزاری که یک قلاده سگ را به خودرو بسته بود و می‌کشید، شناسایی و دستگیر شده است.وی افزود: به دستور دادستان، فرد خاطی شناسایی شد و در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت. همچنین خودرو متهم توقیف و به پارکینگ منتقل شد.
از چند روز قبل ویدئویی از حیوان‌آزاری در گلبهار در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده که در پی آن دادستانی اعلام جرم کرد. در این ویدئو یک قلاده سگ با طنابی به قسمت عقب یک خودرو در حال حرکت بسته شده و روی زمین کشیده می‌شد که واکنش تند کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشت.

جریمه 13 میلیاردی پزشک متخلف در مازندران

برای پزشک متخلف مازندرانی سابقه تخلف و جریمه ثبت شد.به گزارش رکنا، یداله ملکی مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران گفت: پرونده دریافت وجه اضافی پزشک متخلف از بیمار به ارزش۵۵۰ میلیون ریال در شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی ساری بررسی شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و استعلام از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تخلف را محرز و علاوه بر پرداخت۵۵۰ میلیون ریال در حق شاکی، توبیخ کتبی، لغو پروانه مسئول فنی و درج در پرونده پزشکی، متخلف را به پرداخت ۱۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.ملکی گفت: کمیسیون ماده ۱۱ دانشگاه علوم پزشکی استان گزارش این تخلف را با دریافت شکایت بیمار به تعزیرات حکومتی برای رسیدگی ارسال کردند.

مرگ ناگهانی جوان 14 ساله در تصادف

انحراف از مسیر خودرو پژو سبب مرگ جوان ۲۴ساله شوشی شد.به گزارش رکنا، رئیس آتش نشانی شوش از یک تصادف منجر به مرگ خبر داد و گفت؛ یک خودروی پژو slx در ورودی شوش از مسیر منحرف شده که در این حادثه راننده فوت شد.موسوی افزود: طی تماس فوریتهای اورژانس ۱۱۵در ساعت ۲٠و ۵دقیقه روز گذشته به ستاد فرماندهی آتش نشانی مبنی بر انحراف و واژگونی خودرو پژو slx بی درنگ اکیپ امداد و نجات همراه خودرو نجات از مرکز آتش نشانی به محل حادثه اعزام شد.وی تصریح کرد:با حضور تیم‌های نجات آتش نشانی درمحل، جسد آقای حدوداً ۲۴ ساله محبوس شده در خودرو پژو که متاسفانه بر اثر جراحات وارده فوت شده بود به بیرون از خودرو منتقل و تحویل پرسنل انتظامی گردید.

مرگ تلخ جوان روانسری در لحظه
چیدن گیاهان دارویی

جمع‌آوری گیاهان بهاری در منطقه کوهستانی شهرستان روانسر جان یک نفر را گرفت.به گزارش رکنا، فرمانده انتظامی روانسر روز گذشته اعلام کرد: یک جوان ۳۷ ساله از اهالی این شهرستان روز گذشته به علت سقوط از کوه هنگام چیدن گیاهان خوراکی بهاری جان خود را از دست داد.
سرهنگ احمد رستمی گفت: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط از ارتقاع در کوه‌های اطراف روانسر، تیمی از ماموران به سرعت در محل حاضر شدند.وی ادامه داد: پس از حضور ماموران مشخص شد جوان ۳۷ ساله ای به قصد برداشت گیاهان بهاره به کوه رفته که بنا به دلایلی نامعلوم از کوه به پایین پرتاب شده و به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.سرهنگ رستمی در پایان از تشکیل پرونده ای در این خصوص و انتقال جسد متوفی به پزشکی قانونی برای تعیین علت دقیق فوت وی خبر داد.

انتقال مواد مخدر با هلی شات به زندان در خوزستان

چهار نفر که قصد انتقال مواد مخدر به زندان شیبان را داشتند دستگیر شدند.به گزارش رکنا، مصطفی یوسفی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باوی اظهار کرد: روز ۱۲ فروردین‌ماه در پی کسب خبری مبنی بر اینکه چند نفر قصد انتقال یک بسته مشکوک به داخل زندان مرکزی شیبان با استفاده از هلی شات را دارند، با دستور قضایی و اعزام دوتیم مجرب و کمین، از این اقدام پیشگیری شد.
وی افزود: در این ارتباط 3 مرد و یک زن در کنار زندان مرکزی توسط عوامل پلیس اطلاعات فراجای شهرستان باوی دستگیر و بسته که شامل مقادیری مواد مخدر شامل هروئین، تریاک و شیشه و یک دستگاه گوشی تلفن همراه بود، از آن‌ها کشف و ضبط شد.یوسفی گفت: متهمان پس از تفهیم اتهام و صدور قرار تامین مناسب روانه زندان شدند و تحقیقات در خصوص سایر زوایای موضوع ادامه دارد.

کشف پیش‌دستانه کلاهبرداری
۱۰۰ هزار میلیارد تومانی

رئیس پلیس فتای استان زنجان، از کشف پیش‌دستانه کلاهبرداری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی با شگرد جعل و ایجاد مبلغ حبابی روی کارت‌های NFC خبر داد. به گزارش ایلنا از زنجان، سرهنگ سیداحمد موسوی ، اظهار کرد: برابر اخبار و گزارش‌های مردمی مبنی بر کلاهبرداری با فروش کارت‌های NFC، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا زنجان قرار گرفت. با انجام تحقیقات از مال‌باختگان و گرفتن دستور قضایی، دو نفر متهم به هویت‌های معلوم در زنجان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتای زنجان انتقال داده شدند.
رئیس پلیس فتای استان، ادامه داد: با بررسی‌های فنی مشخص شد این دو متهم از طریق اپلیکیشن موبایلی با دستکاری روی کارت‌های NFC اقدام به ایجاد موجودی به نام بانک‌های مختلف می‌کردند و با اقدامات متقلبانه با ادعای موجودی کلان، کارت‌ها را می‌فروختند.سرهنگ موسوی، افزود: متهمان در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه بزه ارتکابی شدند؛ ولی در مواجهه با مدارک و مستندات به کلاهبرداری از افراد با این شگرد اعتراف کردند.
وی، با بیان اینکه با هوشیاری کارگاهان پلیس فتا از ۴۰ فقره کارت مکشوفه از متهمان، بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان موجودی به‌صورت حباب احصا شد، گفت: متهمان با فروش این کارت‌ها در معاملات کلان اقدام به کلاهبرداری می‌کردند که قبل از رسیدن به مقاصد خود روانه زندان شدند.