چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳

شهری

آغاز به کار خانه محیط زیست محله ایوانک

گروه اجتماعی: خانه محیط زیست محله ایوانک با هدف توانمندسازی و جلب مشارکت حداکثری شهروندان و تحقق اهداف محیط زیستی در سرای محله آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، علی اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به لزوم جلب مشارکت حداکثری شهروندان در زمینه حل معضلات محیط زیستی با ایجاد خانه‌های محیط زیست در سراهای محلات گفت: در همین راستا پنجمین خانه محیط زیست منطقه در سرای محله ایوانک آغاز به کار کرد و طی برنامه ریزی صورت گرفته در نظر است تا سایر سراهای محلات منطقه نیز به خانه محیط زیست مجهز شوند.
به گفته وی با ایجاد خانه‌های محیط زیست ضمن فراهم شدن بستر تعامل مشترک مدیریت شهری و شهروندان برای شناسایی و رفع مسائل زیست محیطی، امکان اطلاع رسانی و ارتقاء دانش‌های کاربردی و مهارتی شهروندان درخصوص موضوعات زیست محیطی فراهم می‌شود.
وی افزود:در این خانه‌ها فعالیت‌هایی در زمینه شناسایی داوطلبان، فعالان و متخصصان و صاحب نظران حوزه محیط زیست که علاقه مند به فعالیت در خانه محیط زیست هستند، تشکیل بانک اطلاعاتی در سامانه جامع محلات اعم از جمعیت ساکن منطقه، افراد فعال، سازمان‌های مردم نهاد، مدارس، مساجد و ...، برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های محله ای و منطقه ای محیط زیستی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی صورت می‌گیرد.

منطقه 19 مجهز به اولین سینمای تخصصی
کودک می‌شود

گروه اجتماعی: سرپرست شهرداری منطقه 19 از راه اندازی نخسین سینمای تخصصی کودک در سرای محله شریعتی شمالی با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در راستای توسعه فضاهای فرهنگی و هنری در این منطقه خبر داد.به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، حسین اخگر پور اظهار کرد: با توجه به نقش مهم کودکان به عنوان نسل آینده ساز، برنامه‌ریزی مناسب برای تفریح ، نشاط و آموزش کودکان، نقش موثری در سرمایه گذاری برای رشد و بالندگی آنها در آینده دارد.
وی با اشاره به اینکه سینمای ویژه کودکان یکی از مهمترین و پرمخاطب‌ترین بخش‌های سینما را در بر می‌گیرد گفت: بر همین اساس نخستین سینمای تخصصی کودک در این منطقه با گنجایش 250 نفر به عنوان یکی از اقدامات مهم و تاثیر گذار در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی محسوب می‌شود.

دومین جشنواره «ماهور» برگزار می‌شود

همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، دومین جشنواره سحری‌خوانی و مناجات‌خوانی ایرانیان با عنوان جشنواره «ماهور» برگزار می‌شود.به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سیدمحسن حسینی دبیر دومین جشنواره «ماهور» با اعلام این خبر اظهار داشت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با همکاری انجمن موسیقی ایران، مرکز موسیقی حوزه هنری، بنیاد رودکی و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با ایام پر فیض ماه مبارک رمضان، دومین جشنواره «ماهور» را با برنامه‌هایی همچون شعرخوانی مناجات، نشست‌های تخصصی نقد و بررسی، اجرای ساز و آواز و مناجات‌خوانی پیشکسوتان عرصه موسیقی برگزار می‌کند.
وی موسیقی رمضان را یکی از شاخه‌های شناخته‌شده موسیقی مذهبی دانست و افزود: از دیرباز، نیایش و مناجات‌خوانی یکی از پایه‌های اصلی فرهنگ موسیقایی ایرانیان در ماه مبارک رمضان بوده است و این هنر، ریشه در تاریخ و فرهنگ ایرانیان دارد.
از این رو، جشنواره «ماهور» با هدف آشنایی و تقویت‌بخش مناجات‌خوانی در موسیقی مذهبی و آیینی در روزهای ۱۸ تا ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ و با حضور اساتید و پیشکسوتان و همچنین علاقه‌مندان به این هنر مذهبی
برگزار می‌شود.