چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳

تهدید بزرگ اسرائیل علیه بشریت

مصطفی فرح بخش
عدم اجماع جهانی برای جلوگیری از نسل کشی در غزه آن را تبدیل به اپیدمی در جهان خواهد کرد و حقوق بشر را بی‌معنا جلوه خواهد داد.
رژیم صهیونیستی در هر صورت بازنده اصلی میدان غزه خواهد بود. در ابتدا کشتار ۳۵ هزار نفر در نوار غزه از شروع جنگ چند ماهه که غالب آنها کودکان و سپس زنان بوده‌اند و تبدیل کردن آنجا به قبرستان و بی‌توجهی محض به نهاد‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل نشان داد که اسرائیل محور شرارت و عامل عدم پایداری و ثبات نقض حقوق بشر و رژیمی کودک کش و بی‌محابا در مواجه با مسائل انسانی است.
رژیم صهیونیستی نشان داد که می‌تواند به راحتی حریم تمام کشور‌های همسایه‌اش را نقض و به راحتی جنگ دیگری به راه بیندازد.
وزیر جنگ اسرائیل در مصاحبه خود گفته بود که ما از چندسال پیش نقشه حمله به غزه را تمرین کرده بودیم؛ لذا چه با طوفان الاقصی چه غیر از آن قطعا دیر یا زود این فجایع انسانی توسط رژیم صهیونیستی رقم می‌خورد.
اما چرا بازنده اصلی اسرائیل است؟ کوتاه و مختصر می‌گویم رقم زدن فجایع بی‌سابقه انسانی عدم تصرف کامل غزه آن هم نه در مواجهه با ارتشی قدرتمند بلکه گروهی مسلح با کمترین امکانات یعنی حماس در وهله بعد اجماع ملت‌های جهان برای اولین بار علیه اسرائیل و تضعیف جبهه متحدانش از جمله آمریکا و اروپا در مواضع مختلف از جمله اوکراین تاثیر جنگ‌های منطقه حتی بر معادلات و اقتصاد بین‌المللی نیز تاثیر‌های فراوانی دارد. برای مثال به تبع جنگ غزه امروز دریای سرخ توسط نیروهای نظامی یمن بسته و عملا مراوده تجاری برای غالب کشور‌ها ناممکن شده است.
تاثیر بسته شدن آبراه دریای سرخ برخی کمپانی‌های تجاری را دچار بحران اقتصادی و گاها ورشکستگی کرده و نظم دریافت کالاهای ضروری و مصرفی کشور‌های مختلف را گاها متوقف و یا نظم چرخه‌ای آن‌را دچار بی‌نظمی و بحران کرده است.
یا در مثالی دیگر کشوری همچون آمریکا به سبب حمایت از اسرائیل، مواضعش در عراق، سوریه، و دیگر نقاط منطقه غرب آسیا مورد حمله نظامی قرار می‌گیرد.
تمرکز ایالات متحده آمریکا بخاطر حمایت نادرست از رژیم صهیونیستی سبب شد جبهه جنگ اوکراین و حمایت‌هایش از آن تحت تاثیر قرار بگیرد و به تبع تضعیف اوکراین پیشروی نیروهای روسیه و تضعیف جبهه جنگ به ضرر اروپایی‌ها و خودشان رقم بخورد. در واقع اسرائیل یک تنه باعث تضعیف مواضع آمریکا و اروپا در سطح بین‌المللی شده است.
اجماع جهانی بی سابقه ملت‌ها در جهان علیه اسرائیل و تفکر صهیونیستی چهره مجعول و به ظاهر انسان‌دوستانه مورد ادعای صهیونیست‌ها را به چالش کشید.
کسانی که به بهانه ادعای مورد شک و تردید هولوکاست سال‌ها مظلومیت خود را در عرصه‌های بین المللی جار زدند امروز و در عرض چند ماه ۳۵ هزار کودک و زن فلسطینی را کشته و هولوکاستی نو این‌بار برای مسلمانان رقم زده است.
تظاهرات‌های میلیونی علیه اسرائیل در خیابان‌های کشور‌های اروپایی و حمایت اجتماعی ملت‌های جهان اعمم از مسلمان، یهودی، مسیحی، و تمام ادیان و یا حتی بی دین‌های عالم قلب شان از کشتار بی‌محابای رژیم صهیونیستی به درد آمده است. جلوگیری از رسیدن مواد غذایی و بستن آب و غذا به روی مردم عادی و از طرفی کشتار روزانه این مردم چهره انسانی این قرن را سیاه و غیر قابل دفاع کرده است. عدم جلوگیری از اعمال شنیع رژیم صهیونیستی جبهه جنگ در منطقه را به چهار تا شش جبهه جدید بدل خواهد کرد.
از طرف دیگر مخاصمه روسیه و اوکراین و حمایت‌ها و تحرکات جدید کشور فرانسه در حمایت از اوکراین در صورت ادامه به بحرانی بین‌المللی بدل خواهد شد و حملات بی‌سابقه‌ای را شاهد خواهیم یود. جنگ جهانی سوم بسیار نزدیک است اگر دولت‌ها و ملت‌ها حمایت از ظالم و مظلوم را به غلط پیش نبرند.
تغییرات اقلیمی، و عدم بهره‌مندی برخی کشور‌ها از منابع طبیعی به سبب کمبود آن در سطح بین‌المللی و از طرفی جنگ‌های منطقه‌ای در اقصی نقاط جهان که مهمترین کشور‌ها را درگیر آن کرده از جمله جنگ غزه، جنگ اوکراین، جنگ سودان و بحران تایوان و چین و از طرفی کره شمالی در تهدید کره جنوبی و برخی مواضع مهم آمریکا در شرق آسیا احتمال وقوع جنگی همه‌گیر را بیش از پیش محتمل می‌کند.