پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲
جدال طلسم‌شدگان در انزلی

ملوان و استقلال به دنبال تکرار نتایج هفته هفتم

ملوان و استقلال در شرایطی به مصاف یکدیگر می‌روند که آخرین پیروزی خانگی انزلی‌چی‌ها و آخرین برد آبی‌ها در قامت میهمان، در لیگ برتر، مربوط به هفته هفتم می‌شود.
به گزارش فوتبال 360، ملوان و استقلال برگزارکننده یکی از حساس‌ترین و مهیج‌ترین دیدارهای هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر خواهند بود. جدالی که از ساعت 17:15 در ورزشگاه سیروس قایقران آغاز می‌شود. هر 2 تیم برای تداوم روند مثبتی که در پیش گرفته‌اند به پیروزی نیاز دارند و البته هر2 درگیر اختلالی شده‌اند که در این گزارش به آن می‌پردازیم.
پنج بازی و پنج تساوی، ماحصل نتایج اخیر استقلال در قامت میهمان
پیش از برگزاری دیدارهای هفته هفدهم، استقلال با 2 برد، پنج تساوی و یک باخت و کسب 11 امتیاز، در جدول رده‌بندی عملکرد تیم‌ها به عنوان تیم میهمان، رتبه نازل نهم را به خود اختصاص داده است و صدرنشینی کنونی‌اش در لیگ به یمن درخشش فوق‌العاده و کسب 100 درصدی امتیازات بازی‌هایی بوده که میزبان بوده است. شاگردان جواد نکونام مدت‌هاست در قامت تیم میهمان، نه برده‌اند و نه شکست را متحمل شده‌اند.
آبی‌پوشان در پنج مسابقه اخیر که میهمان بوده‌اند (یکی از بازی‌ها برابر پرسپولیس بود و استقلال، عنوان تیم میهمان را یدک می‌کشید) پنج تساوی عایدشان شده است. آن‌ها چهار ماه و 18 روز قبل در چارچوب هفته هفتم با یک گل در رفسنجان از سد مس این شهر گذشتند و حالا 137 روز است که طعم برد در ردای تیم میهمان را نچشیده‌اند. آن‌ها به ترتیب مقابل شمس آذر، ذوب‌آهن، فولاد، پرسپولیس و گل‌گهر به تساوی رضایت دادند و حالا امید دارند بتوانند مقابل میزبان‌شان ملوان، این طلسم را بشکنند و کاری را انجام بدهند که هفته دوم فصل قبل در انزلی انجام دادند و با سه امتیاز به خانه بازگشتند.
ملوان و 136 روز دوری از برد خانگی در لیگ برتر
داستان ملوان هم شبیبه استقلال است. تیم تحت هدایت مهدی تارتار نیز در مسابقات خانگی نتوانسته عملکرد شگفت‌انگیزی داشته باشد.
آنها فردای بازی مس رفسنجان و استقلال، در خانه با نتیجه یک بر صفر از سد نساجی گذشتند و این، سومین و آخرین برد خانگی ملوانان تا به حال بوده است.
قوهای سپید در 136 روز بعدی مقابل تیم‌های تراکتور (مساوی)، شمس آذر (باخت)، استقلال خوزستان (مساوی)، پرسپولیس (مساوی) در رسیدن به پیروزی ناکام ماندند و حالا مهیای جدال با استقلال می‌شوند.
البته انزلی‌چی‌ها آخرین بازی خانگی خود را با برد پشت سر گذاشتند و در جام حذفی با نتیجه یک بر صفر از سد شهر راز شیراز گذشتند.
ملوان آخرین بار در فصل 93-1392 با نتیجه پرگل 4 بر 2 و با هدایت دراگان اسکوچیچ موفق شد در انزلی استقلال را شکست دهد و پس از آن 2 مساوی و یک باخت عاید سفیدپوشان برابر تیم آبی‌پوش پایتخت شده است.
باید دید این طلسم پس از حدود 10 سال در لیگ برتر شکسته می‌شود یا خیر.