; ?>; ?> کوتاه از استان‌ها - مردم سالاری آنلاين
 
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲

کوتاه از استان‌ها

در دولت سیزدهم گاز رسانی به 1 و شهر 248 روستا و تعداد 539 مشترک صنعتی انجام گرفته است

گروه شهرستانها- سهیلا مرادی: مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان، عملکرد این شرکت در دولت سیزدهم را این گونه تشریح کرد : شرکت گاز استان کردستان در دولت سیزدهم با روند رو به رشد و تصاعدی نسبت به تحت پوشش قراردادن تمامی ساکنین شهرها و روستاها اقدام کرده و موفق شده است 1 شهر ، 248 روستا و تعداد 539 مشترک صنعتی را به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل نماید.
احمد فعله گری افزود: از زمان آغاز بهکار دولت سیزدهم، بیش از 945 میلیارد تومان سرمایهگذاری در حوزهها و بخشهای مختلف صنعت گاز در استان کردستان هزینه شده است.
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان تصریح کرد: در دو سال گذشته ، 1 هزار و 550 کیلومتر شبکه گذاری و تعداد 23 هزار و 357 علمک برای شهرنشینان ، ساکنان روستاها و واحدهای تولیدی و صنعتی نصب شده است.
فعله گری با بیان اینکه در دولت سیزدهم بیش از 59 هزار مشترک جدید جذب شده است ، عنوان کرد: عملکرد شرکت گاز استان کردستان در قسمت جذب مشترکین جدید 59 هزار و 477 مورد بوده است که موجب شده است تعداد 54 هزار و 766 خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار گیرند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد : میزان شبکه گذاری در این استان 13 هزار و 300 کیلومتر می باشد که بیشترین حجم این شبکه گذاری ها در روستاهای استان اجراء شده است وتعداد مشترکین استان کردستان 627 هزار مورد می باشد که پیش بینی می گردد تا پایان سال تعداد مشترکین گاز طبیعی در استان از مرز 630 هزار مورد عبور کند .
فعله گری طرح اصلاح و بهینه سازی را جزء پروژه های اولویتدار شرکت گاز استان کردستان ذکر کرد و افزود: اجرای این پروژه از تکالیف قانونی است که بهعهده شرکت ملی گاز قرار دارد و شرکت گاز استان کردستان در راستای اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها گام های بسیار مفیدی برداشته است و با بهینه سازی 584 مشترک دارای سیستم حرارت مرکزی و تعداد 2 هزار و 28 واحد موتور خانه و هزینه کرد 108 میلیارد و 168 میلیون ریال نسبت به بهینه سازی 1 میلیون و 14 هزار متر مربع فضای گرمایشی اقدام نموده است..
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت کل استان کردستان اظهار داشت : در آغاز شروع به فعالیت دولت سیزدهم ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری 99 در صد و در جمعیت روستایی 94 درصد بود که با افتتاح پروژه های گازرسانی در دهه مبارک فجرسال جاری هم اکنون ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری و روستایی 100 درصد می باشد و استان کردستان به عنوان استان کاملا سبز شناخته می شود.
فعله گری در پایان سخنان خود یکی از اهداف استراتژیک شرکت گاز استان کردستان را تامین انرژی پایدار برای صنایع ذکر کرد و گفت : با اهمیت دادن به تامین پایدار سوخت برای واحدهای تولیدی و صنعتی تعداد واحدهای صنعتی گازدار به بیش از 2703 مورد افزایش یافته است و حجم جایگزینی و ظرفیت سازی برای صنایع به 60 هزار و 673 متر مکعب در ساعت افزایش یافته است بدون شک در دنیای امروز تأثیرات متقابل صنعت گاز بر مباحث رفاه اجتماعی و توسعه پایدار و همچنین امنیت ملی بر کسی پوشیده نیست.

ورود سرمایه‌گذاران جدید به حوزه گردشگری استان کرمان؛ به زودی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان از حضور سرمایه‌گذارانی در حوزه گردشگری استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: بسته‌های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حوزه معدنی ارائه داده‌ایم که حدود ۵۰ درصد سرمایه‌گذاران برای ورود به این بخش استقبال کرده‌اند.
امیر حسن زاده در نشست تخصصی گردشگری استان کرمان در محل نمایشگاه بین المللی گردشگری اظهار کرد: این نمایشگاه ویترینی از گردشگری استان کرمان است و باید کارهای عملیاتی برای رونق گردشگری استان انجام شود. وی با بیان این مطلب که نگاه به حوزه گردشگری باید اقتصادی باشد، افزود: باید بسته‌های گردشگری از مناطق مختلف استان را به گردشگران ارائه کنیم.معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در گذشته در حوزه زیرساخت‌های گردشگری گفت: در یک سال اخیر، گردشگری استان متفاوت‌تر از گذشته شده است.
وی عدم شناخت مردم از جاذبه‌های گردشگری استان را علت مغفول ماندن ظرفیت‌های کرمان دانست و بیان کرد: جاذبه‌های گردشگری را به خوبی معرفی نکرده‌ایم.
باید در گام نخست جاذبه‌های گردشگری را به مردم کرمان معرفی کرد و همچنین همایش‌ها و گردهمایی‌های بزرگ کشوری را در استان کرمان میزبانی کنیم. حسن زاده از حضور سرمایه‌گذارانی در حوزه گردشگری استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: بسته‌های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حوزه معدنی ارائه داده‌ایم که حدود ۵۰ درصد سرمایه‌گذاران برای ورود به این بخش استقبال کرده‌اند.وی با اشاره به تنوع اقلیمی، تاریخی و فرهنگی استان کرمان عنوان کرد: با توجه به اینکه کویر پتانسیل فوق العاده‌ای دارد لذا مطالعات رینگ کویر در حال انجام است.معاون استاندار کرمان با بیان این مطلب که اول باید گردشگران داخلی را جذب کنیم و سپس به دنبال جذب گردشگران خارجی برویم، عنوان کرد: هر کسی می‌تواند کمک کند و همه جاذبه‌های گردشگری استان را تبلیغ و زنجیره درست کنید.

پیش‌بینی آتش سوزی جنگل‌های مازندران
به دلیل هوای گرم در بهمن ماه

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با بیان اینکه افزایش دما در مازندران تا پایان هفته در مازندران جریان دارد، گفت: افزایش پتانسیل آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع پیش‌بینی می‌شود.
حسینعلی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام اینکه در پی هشدار جوی سطح زرد شماره ۴۲ هواشناسی مازندران، تداوم جریانات گرم جنوبی از سوی هواشناسی استان پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: از روز ۲۴ بهمن ماه تا عصر پنج شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲امسال شاهد افزایش دما، وزش بادگرم گاهی نسبتا شدید همراه با کاهش نسبی رطوبت مواجه هستیم.
وی منطقه اثر این جو هوای گرم را دردامنه‌ها و ارتفاعات، عنوان کرد و گفت: افزایش پتانسیل آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکال مدیریت بحران استان مازندران در توصیه‌ای به شهروندان، گفت: هموطنان و گردشگران لازم است بعد از روش کردن آتش در جنگل، اطمینان از خاموش کردن آن داشته و سایر تمهیدات پیشگیرانه لازم را به کار گیرند.

البرز در تعطیلات بهمن
دومین استان پرتردد کشور بود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز، با بیان اینکه در تعطیلات اخیر یک میلیون و ۵۸۲ هزار و ۷۵۶ خودرو وارد استان شده ‌است، گفت: البرز از نظر تعداد خودروهای ورودی بعد از تهران استان دوم بود.
به گزارش ایسنا، علی زندی‌فر با اشاره به وضعیت تردد در محورهای استان در تعطیلات گذشته، اظهار کرد: در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۲ بهمن شاهد سه میلیون و ۱۰۷ هزار و ۶۷۶ تردد بین استانی در محورهای مواصلاتی البرز بودیم. وی با بیان اینکه در مدت زمان مذکور یک میلیون و ۵۸۲ هزار و ۷۵۶ خودرو وارد البرز شده است، افزود: شاهد رشد ۴۵.۶ درصدی ورود خودرو به استان نسبت به مدت مشابه هفته گذشته هستیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز همچنین از خروج یک میلیون و ۵۲۴ هزار و ۹۲۰ خودرو از استان خبر داد و خاطرنشان کرد: نسبت به مدت مشابه هفته گذشته ۲۷.۸ درصد افزایش در خروج از استان داریم.
زندی‌فر سرعت متوسطه وسایل نقلیه در این بازه زمانی را ۶۹.۸ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و گفت: سهم وسایل نقلیه سنگین از آمار تردد در این بازه ۵.۱ درصد بوده است. این مسئول در پایان پرترددترین محور مواصلاتی استان در این بازه زمانی را آزادراه کرج- تهران محدوده شهرک خاتم با متوسط تردد ساعتی شش هزار و ۳۰۵ خودرو اعلام کرد.