; ?>; ?> ایران در جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۲۴ - مردم سالاری آنلاين
 
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲

ایران در جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۲۴

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران پس از ۷ سال در رقابت‌های جام جهانی شرکت می‌کند و از شانس‌های قهرمانی در این جام است.
به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران روز پنج شنبه با دیدار مقابل اسپانیا جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۲۴ امارات را آغاز خواهد کرد. تیم ملی ایران پس از ۷ سال به این رقابت‌ها پا می‌گذارد. آخرین دوره حضور تیم ملی به سال ۲۰۱۷ بر می‌گردد. ایران در آن دوره از رقابت‌ها که به میزبانی کشور باهاما برگزار می‌شد با تیم‌های نیجریه، مکزیک و ایتالیا همگروه بود و در نهایت به مقام سوم رقابت‌ها دست پیدا کرد.
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با پیروزی در دیدار رده‌بندی جام جهانی ۲۰۱۷ موفق شد برای نخستین بار، روی سکوی جام جهانی قرار بگیرد.
فوتبال ساحلی ایران پیش از این سه بار در ‌جام‌های جهانی با ایتالیا رو به رو شده بود و هر بار شکست خورده بود.
آن بازی، نخستین پیروزی ایران بر ایتالیا در دیدارهای رسمی بود. در پایان آن تورنمنت احمدزاده توپ طلایی آدیداس را از فیفا دریافت کرد که مهم‌ترین جایزه انفرادی در جام جهانی فوتبال ساحلی است. همچنین دستکش طلایی به عنوان جایزه بهترین دروازه‌بان به پیمان حسینی رسید.
ایران در سال ۲۰۱۹ جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب نکرد. ایران در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا با نتیجه ۳-۲ مقابل ژاپن شکست خورد که با این نتیجه نه تنها از مسابقات آسیایی حذف شد بلکه جواز حضور در جام‌جهانی را هم از دست داد. دوری ایران از جام جهانی ساحلی به دلیل تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال ۲۰۲۱ به ۷ سال تمدید شد.
ایران در جام جهانی ۲۰۲۴ قرار است با تیم‌های اسپانیا، تاهیتی و آرژانتین بازی کند. تیم ملی فوتبال ساحلی ایران پس از پیروزی برابر بحرین در مسابقات قهرمانی فوتبال ساحلی آسیا ۲۰۲۳ برای هشتمین بار به جام جهانی راه یافته است.
هیچکدام از رقبای ایران در دور گروهی تجربه قهرمانی در جام جهانی را ندارند اما ایتالیا و تاهیتی هر کدام دو مرتبه نایب قهرمان شده‌اند. آرژانتین هم یک مرتبه رتبه سوم را به دست آورده است. البته ایتالیا پرافتخارترین تیم این گروه است چرا که علاوه بر دو عنوان نایب قهرمانی، یکبار سوم جهان شده و چهار مرتبه هم در رتبه چهارم قرار گرفته است.
تیم ملی اگرچه در گروه سختی هم حضور دارد اما رقبای ایران معتقد هستند که تیم ملی شانس خوبی برای کسب عنوان قهرمانی دارد. به طور مثال چیکی، بازیکن اسپانیا، در مصاحبه با سایت فیفا اعلام کرد ایران شانس اول کسب قهرمانی جام جهانی است.