چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲

شلیک دو موشک بالستیک سپاه با برد 1700 کیلومتر

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر روز سه‌شنبه دو موشک بالستیک از خانواده فاتح از داخل کانتینر بر روی شناور اقیانوس پیمای شهید مهدوی بصورت آزمایشی شلیک کرد و با موفقیت هدف موردنظر را منهدم کرد. براساس این گزارش موشک بالستیک شلیک‌شده دارای برد 1700 کیلومتر است.
سلامی تأکید کرد: این دستاورد جدید برد نفوذ و قدرت دریایی ما را تا هر نقطه دلخواهی افزایش داد زیرا ناوهای اقیانوس‌پیمای ما می‌توانند در هر نقطه‌ای از جهان حاضر شوند و زمانی که می‌توانیم از آن‌ها موشک شلیک کنیم، قاعدتاً هیچ نقطه امنی برای قدرتی که بخواهد برای ما ناامنی ایجاد کند، وجود ندارد.
همچنین ناو شهید مهدوی اسفند ماه سال گذشته توسط سپاه پاسداران رونمایی و به ناوگان نیروی دریایی الحاق شد، این ناو یک ناو کاملاً ایرانی، سنگین، چندمنظوره و دوربرد است. این ناو قادر است انواع بالگرد، انواع پهپاد، و شناورهای موشک‌انداز را حمل کند و درون خود انواع سامانه‌های موشکی، پدافندی و راداری را جای داده است. وزن این ناو بیش از 2100 تن و طول آن 240 متر و عرض 27 متر است، این ناو انواع رادارهای پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه‌ سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناوهای خاص کشور محسوب می‌شود.