سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
سردار تنگسیری:

در ساخت شناورهای تندرو، پیشرو هستیم

سردار دریادار علیرضا تنگسیری با اشاره به توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی در ۴۵ سال گذشته، گفت: نیروی دریایی یک نیروی تخصصی است و قبل از انقلاب، آموزش‌ها را در کشورهایی مثل ایتالیا، آمریکا و انگلیس برگزار می‌کردند؛ چون آن زمان دانشگاه نظامی در بخش دریایی مثل «دانشگاه امام خمینی (ره)» و «امام خامنه‌ای» در نیروی دریایی نداشتیم؛ لذا مجبور بودیم برای فراگیری آموزش‌های لازم به خارج از کشور برویم؛ اما الان این آموزش‌ها در داخل کشورمان انجام می‌شود.
وی درباره تجهیزات دفاعی کشور عنوان کرد: قبل از انقلاب بالاترین برد موشکی که در دریایی داشتیم ۴۰ کیلومتر متعلق به موشک «هارپون» بود، ولی امروز فقط از روی شناورهای کوچک ما که شش متری هستند، موشک‌هایی با برد ۳۰ کیلومتر شلیک می‌شود؛ موشک‌هایی که صفر تا صد آن در درون کشور ساخته شده است.
علاوه بر این ما امروز ناوشکن و شناورهایی مثل شناور شهید «سلیمانی» می‌سازیم؛ البته شناورهای متعدد و پیشرفته‌ای تاکنون ساخته‌ایم به نحوی که درخصوص شناورهای تندرو پیشرو هستیم؛ زیرا در دنیا بی‌سابقه است که در سرعت ۹۰ نات و ۱۱۰ نات بتوان موشک شلیک کرد و این یعنی تمام سلاح‌های مورد استفاده را در داخل کشورمان ساختیم.
تنگسیری تاکید کرد: در زمان طاغوت، مهمات‌سازی وزارت جنگ آن زمان بالاترین محصول تولیدی، خمپاره ۶۰ و ۸۱ بود که آن هم با کمک مستشاران آمریکایی ساخته می‌شد، ولی الان همان وزارت دفاع، کشتی و موشک و هر آنچه نیاز باشد را می‌سازد و این نشان می‌دهد که نیروهای مسلح کشورمان در تولید ملزومات مورد نیاز خود رو به پیشرفت است. به عنوان مثال نیروی دریایی سپاه از موشک‌های ۳۰ کیلومتری تا هر آنچه که فکر می‌کنید را با کمک وزارت دفاع می‌سازد.