دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲

اخبار کوتاه

کشف 50 ميلياردي غذاي حيوانات قاچاق در تهران

با تلاش ماموران امنيت اقتصادي پايتخت 19 تن غذاي حيوانات قاچاق در ساختماني در جنوب شهر تهران به ارزش 50 ميليارد ريال کشف شد.
به گزارش خبرگزاري پليس، سرهنگ کارآگاه «مهدي افشاري» رئيس پليس امنيت اقتصادي تهران ابراز داشت: ماموران پليس امنيت اقتصادي تهران گزارشي در خصوص دپو و نگهداري غذاي حيوانات در ساختماني در جنوب تهران دريافت کردند.
وي عنوان کرد: تحقيقات اوليه حاکي از اين بود که مالک ساختمان مقداري غذاي حيوانات قاچاق تهيه و در اين ساختمان پنهان کرده که نتيجه تحقيقات انجام شده به مرجع قضائي منعکس شد.
اين مقام انتظامي گفت: تيمي از ماموران امنيت اقتصادي تهران در اجراي دستور قضائي به نشاني اعلامي اعزام و موفق شدند ضمن دستگيري مالک ساختمان، در بازرسي از اين ساختمان 19 هزار و 5 کيلوگرم غذاي حيوانات قاچاق فاقد بارنامه و مدارک و مجوزهاي قانوني و گمرکي کشف کنندکه کارشناسان ارزش ريالي اقلام کشف شده را 50 ميليارد ريال برآورد کرده اند.
به گفته رئيس امنيت اقتصادي تهران مالک ساختمان با تکميل تحقيقات براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.

سارق 200 ميليون ريالي در غرب تهران دستگير شد

سرکلانتر دوم پليس پيشگيري پايتخت، از دستگيري يک سارق لوازم و محتويات خودرو در غرب تهران خبر داد و گفت: اين متهم در بازجويي‌هاي انجام شده به 10 فقره سرقت به ارزش 200 ميليون ريال اعتراف کرد.
به گزارش خبرگزاري پليس، سرهنگ «حسين مافي»، با اشاره به جزئيات اين خبر، گفت: ماموران کلانتري 134 شهرک قدس در راستاي اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي، در محدوده خيابان «پاکنژاد» در حال گشت‌زني بودند که به راننده يک دستگاه خودروي سواري که رفتار مشکوکي داشت، مظنون شده و براي بررسي وي را به شکل نامحسوس تحت تعقيب و مراقبت انتظامي قرار دادند. وي افزود: بررسي‌هاي اوليه ماموران نشان داد، پلاک خودروي فرد مظنون به طرز ماهرانه اي مخدوش شده است و همين سرنخ کافي بود تا ماموران دستور توقف به راننده را صادر کنند. سرکلانتر دوم پليس پيشگيري پايتخت ادامه داد: راننده پس از مشاهده گشت پليس بلافاصله به طرز خطرناکي از محل متواري و با حرکات مارپيچ به ساير خودروي‌هاي عبوري آسيب زد.
اين مقام انتظامي با اشاره به اينکه با آغاز عمليات تعقيب و گريز راننده خودرو توجهي به فرمان‌هاي پليسي نمي‌کرد، ادامه داد: ماموران با استفاده از قانون بکارگيري سلاح، خودروي مظنون را متوقف و او را دستگير کردند.
سرهنگ مافي، با اشاره به اين که از خودروي متهم علاوه بر آلات و ادوات سرقت، 2 جفت پلاک مسروقه، 2 قبضه سلاح سرد، 2 عدد کامپيوتر مسروقه خودرو، هشت باطري مسروقه مجموعا به ارزش 200 ميليون ريال کشف شد، گفت: اين متهم پس از انتقال به کلانتري و بازجويي‌هاي انجام شده به 10 فقره سرقت اعتراف کرد. سرکلانتر دوم پليس پايتخت، در پايان افزود: متهم که داراي سوابق متعدد کيفري است و با صدور قرار قانوني از سوي مرجع قضائي براي کشف جرائم احتمالي و جزئيات پرونده در اختيار کارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

واژگونی اتوبوس در محور رزن -آوج
۲۱ مصدوم بر جای گذاشت

رئیس مرکز اورژانس استان همدان اعلام کرد: واژگونی اتوبوس مسافربری در محور رزن به آوج باعث مصدومیت ۲۱ نفر از مسافران شد.
دکتر محمدرضا شکوهی بیان کرد: ساعت ۲۳:۳۰ شب ۲۱ بهمن- به دنبال واژگونی اتوبوس در محور رزن به آوج روبروی سراوک ۲۲ نفر از مسافران این اتوبوس مصدوم شدند. وی اعلام کرد: به محض گزارش حادثه به مرکز ارتباطات و کنترل عملیات اورژانس بلافاصله چهار دستگاه آمبولانس اورژانس از شهرستان‌های رزن، فامنین و کبودراهنگ و دو دستگاه آمبولانس هلال احمر به محل فوریت اعزام شدند.
شکوهی افزود: ۱۱ نفر از مصدومان به بیمارستان ولیعصر(عج) رزن انتقال یافتند که بعد از انجام اقدامات درمانی ۶ نفر ترخیص و چهار نفر بستری شدند و یک نفر به بیمارستان بعثت اعزام شد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز اورژانس ۱۱۵ استان همدان، وی ادامه داد: چهار مصدوم دیگر به بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) فامنین اعزام شدند که همه مصدومان بعد از اقدامات درمانی ترخیص شدند.
رئیس مرکز اورژانس استان همدان خاطرنشان کرد: 6 مصدوم هم به بیمارستان بعثت همدان اعزام شد که کلیه مصدومان بعد از انجام اقدامات درمانی در بیمارستان بستری و تحت مراقبت هستند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در این حادثه فوتی نداشتیم، تصریح کرد: اتوبوس از همدان به سمت چالوس در حال حرکت بوده که در شهرستان رزن روبروی سراوک واژگون شده است.