; ?>; ?> خیانت به نظام و آرمان‌های امام با ادامه خالص‌سازی - مردم سالاری آنلاين
 
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
شجاعی کیاسری در گفت‌وگو با «مردم سالاری» تشریح کرد

خیانت به نظام و آرمان‌های امام با ادامه خالص‌سازی

مجلس یازدهم مطالبه‌گر و پرقدرت نبود
گروه سیاسی- مانیا شوبیری: روزهای زیادی تا مهم‌ترین رویداد سیاسی کشور باقی نمانده؛ همچنان همه نگاه‌ها به شورای نگهبان است تا شاید بتوان شاهد رقابتی هرچند نابرابر بود. خبرهای ضدونقیضی از احتمال ائتلاف اصلاح طلبان و اصولگرایان میانه‌رو به گوش می‌رسد. گویا همه بسیج شده‌اند تا راه تکرار بر خطر ببندند، به نظر می‌رسد همه در تلاش هستند تا جلوی تندروی‌ها را بگیرند و نقطه پایانی باشند بر خالص سازی در کشور.
سید رمضان شجاعی کیاسری، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با «مردم سالاری» معتقد است احزاب و گروه‌های که برای رقابت در انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند همه از یک جریان هستند که بین خودشان رقابت وجود دارد و وقتی همه سلایق سیاسی حضور نداشته باشند، طبیعتا مشارکت هم مشارکت قابل قبولی نخواهد بود.
وی معتقد است که انتخابات می‌تواند خون تازه‌ای در شریان و رگ‌های مدیریتی کشور ایجاد کند، اما اگر فضا بسته باشد و تنها در اختیار جریان خاص قرار گیرد، رسانه و تریبون‌ها در اختیار یک جریان خاص باشد، نگاه، نگاه تنگ‌نظرانه باشد مردم و آینده کشور متضرر خواهد شد.
این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی‌با اشاره به اینکه پایداری‌ها به دنبال سهم‌خواهی‌ و حداقل‌ها هستند تاکید کرد که اگر انتخابات، انتخابات رقابتی باشد، حتما این جریان فکری کنار گذاشته می‌شود. در ادامه مشروح گفت‌وگوی «مردم سالاری» با رمضان شجاعی کیاسری را می‌خوانید:
میدان رقابت برای مشارکت حداکثری فراهم نیست
سید رمضان شجاعی کیاسری، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با مردم سالاری با اشاره به اینکه انتخابات مظهر دموکراسی، اعتقاد و اعتماد مردم به نظام است، گفت: رهبری در سخنرانی‌های اخیر خود بارها بر مشارکت حداکثری و رقابت در انتخابات تاکید داشتند. وی با بیان اینکه این دو رکن چند وجه دارد افزود: یک وجه مهم و موثر آن به حاکمیت و نظارتی که بر انتخابات انجام می‌شود، برمی‌گردد. این موضوع نیز دو وجه دارد یکی تایید صلاحیت‌ها که مربوط به شورای نگهبان است و دیگری برگزاری سالم انتخابات که بر عهده وزارت کشور است. شجاعی کیاسری با بیان اینکه به نظر می‌رسد تا به اینجا میدان رقابت برای مشارکت حداکثری فراهم نشده است، گفت: با وجود اینکه برخی جریان‌ها و گروه‌ها هنوز اعلام حضور نکرده‌اند، به نظر می‌رسد که مشارکت، مشارکت قابل قبولی نباشد.
وی خاطر نشان کرد: باید همه احزاب و سلایق نمایندگان خودشان را در این لیست ببینند تا در انتخابات بتوانند شرکت کنند، شما اگر صد سیب را کنار هم قرار دهید شاید چند نفر استفاده کنند، اما ممکن است کسانی اصلا سیب دوست نداشته باشد، بنابراین باید سلایق مختلف را مدنظر قرار داد.
کاندیداهای یک جریان
با خودشان رقابت می‌کنند
این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی‌با تاکید بر اینکه احزاب و گروه‌های که اعلام آمادگی کرده‌اند به نظر نمی‌رسد از جریان‌های مختلفی باشند، افزود: همه از یک جریان هستند که بین خودشان رقابت وجود دارد و حتی بعضی از جریان‌های سیاسی به لیست مورد نظرشان که باید به تعداد مشخصی برسد، نرسیده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: وقتی همه سلایق سیاسی حضور نداشته باشند، طبیعتا مشارکت هم مشارکت قابل قبولی نخواهد بود؛ امیدوارم در زمان باقی مانده حجم وسیعی از داوطلبان که برای تحقق فرامین رهبری شرکت کردند، فرصت حضور پیدا کنند تا اصل دموکراسی در کشور ما تحقق یابد.
شجاعی‌کیاسری افزود: حالا که افراد به میدان آمده‌اند و دست شورای نگهبان نیز باز است، امیدواریم سلایق مختلفی را تایید کنند تا هم مشارکت ارتقا یابد و هم رقابت، رقابت جدی و سازنده‌ای باشد تا در دنیا جمهوری اسلامی‌که نماد مردم سالاری دینی ست، یک نمونه دموکراسی دینی را به نمایش بگذارد.
به گفته این نماینده دوار مجلس انتخابات چند وجه دارد و وجه مهم آن مردم سالاری است که باید اتفاق بیفتد.
شجاعی کیاسری با اشاره به اینکه عدم رغبت مردم به مشارکت در انتخابات چند علت دارد و یکی از دلایل آن رقابتی نبودن انتخابات است، خاطر نشان کرد: در 45 سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد، مردم در انتخابات‌های مختلف شرکت کرده‌اند، اما اثر وجودی آن که باید تعالی و پیشرفت کشور به ویژه در اقتصاد و معیشت باشد؛ در خروجی این انتخابات‌ها دیده نشد است.
وی تاکید کرد وضعیت اقتصادی کشور و به طبع آن فقر، بیکاری از یک سو و وجود فساد، اختلاس‌ها از سوی دیگر بر کم شدن مشارکت مردم تاثیر دارد.
مجلس یازدهم مطالبه‌گر
و پرقدرت نبود
وی در ادامه با اشاره به عملکرد مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم اگر با مجالس قبل و بعد از انقلاب مقایسه شود، مجلس مطالبه‌گر و پرقدرتی نبوده است. شجاعی کیاسری خاطر نشان کرد: مجلس یازدهم همانطور که از اقدامات موثر دولت حمایت می‌کند، باید در خصوص نقاط ضعف دولت نیز تذکر دهد، در برکناری مدیران ناکارآمد و کسانی که توانمندی لازم را در اداره دستگاه خود ندارند نیز پر قدرت ورود پیدا کند.
نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه هم مجلس قوی و مقتدر می‌تواند دولت را قوی و مقتدر کند و هم دولت، یادآور شد: مجلس همانطور که به وزارای دولت رای اعتماد می‌دهد، می‌تواند از آنها به دلیل ناکارآمدی سلب اعتماد کند، مجلس نباید این موضوع را فراموش کند. کمک کردن به دولت همیشه حمایت کردن نیست وی با تاکید بر اینکه کمک کردن به دولت همیشه حمایت کردن نیست، افزود: گاهی برکناری به موقع یک مدیر یا وزیر ضعیف و تذکر دادن بخشی از حمایت کردن از دولت است. وی ابراز امیدواری کرد که در آینده مجلس مطالبه‌گر و قوی، با حضور همه جریان‌ها و سلایق تشکیل شود که بتواند مشکل مردم را حل کند.
شجاعی کیاسری با تاکید بر اینکه ما به دنبال جریان یا حزب خاصی نیستیم که حاکمیت را به دست بگیرد، خاطر نشان کرد: هرکسی که شایسته است، توانمندی دارد و می‌تواند مشکلات مردم را حل کند، هرکسی که می‌تواند در مجلسی قوی، قوانین راهگشا وضع کند تا هم تعارضات قانونی را از بین ببرد و هم بتواند به دولت کمک کند باید در مجلس دوازدهم حضو داشته باشد.
نماینده ادوار مجلس با اشاره برنامه دولت و بودجه 1403 خاطر نشان کرد: همه دولت‌ها هم برنامه دارند و هم بودجه، متاسفانه برنامه‌های که توسط دولت‌ها نوشته شده است حداکثر نتیجه‌ای که از آنها گرفته شده کمتر از 40 درصد است؛ برنامه‌ای که نوشته می‌شود باید عملیاتی شود که اینطور نمی‌شود.
وی افزود: بودجه نیز اینگونه است، خود دولت می‌نویسید، اما وقتی به مجلس می‌رسد، چکش‌های که می‌خورد طبیعتا دولت در خیلی از جاها همراهی نمی‌کند و این ناترازی و ناهمانگی که در برنامه و بودجه به وجود می‌آید در سرنوشت و اقتصاد مردم تاثیر گذار است.
پایداری‌ها به دنبال سهم‌خواهی
‌ و حداقل‌ها هستند
شجاعی کیاسری در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به حضور جریان پایداری در قدرت گفت: به نظر من حساسیت نشان دادن روی جریان پایداری منطقی نیست، پایداری‌ها به دنبال سهم‌خواهی‌ و حداقل‌ها هستند و همیشه در مواجه با جریانات و دستگاه‌های دیگر طلبکارانه وارد می‌شوند در صورتی که نظام و کشور متعلق به همه مردم است.
وی خاطر نشان کرد: همه را با تهمت و افترا و حرف‌های نسنجیده غیر سیاسی و غیر اخلاقی کنار زدن، یکدست سازی و خالص سازی کردن، در راستای اهداف سیاسی خود گام برداشتن حتما خیانت به نظام و آرامان‌های امام و خیانت به نظر مقام معظم رهبری در حداکثری کردن جامعه است.
نماینده ادوار مجلس با تاکید کرد: اگر انتخابات انتخابات رقابتی باشد، حتما این جریان فکری کنار گذاشته می‌شود، اگر انتخابات رقابتی نباشد و بسته باشد باز هم این افراد هستند و فضای بسته و ادامه خالص سازی‌هاست؛ این روند به نفع مردم و کشور نیست.
دولت نمره قابل قبولی نمی‌گیرد
وی در ادامه به عملکرد دولت نیز اشاره کرد و گفت: کار و تلاش دولت قابل تقدیر است، اما این کار و تلاش باید در سفره و زندگی مردم، در معیشت مردم، در عمران و آبادانی تاثیر گذار باشد، اما عملا اتفاقی نیوفتاده است و به همین دلیل دولت نمره قابل قبولی نمی‌گیرد.
شجاعی کیاسری همچنین معتقد است آینده کشور درخشان است، اگر زمینه‌های مناسب و مساعد در کشور فراهم شود. وی با اشاره به اینکه انتخابات حتما می‌تواند خون تازه‌ای در شریان و رگ‌های مدیریتی کشور ایجاد کند، گفت: در صورتی که بخواهیم این چرخش اتفاق بیفتد باید زیر ساخت‌ها و زمینه‌های آن فراهم شود، اگر فراهم شود می‌توان امیدوار بود. وی با اشاره به اینکه ما مدیران تربیت یافته‌ای داریم که می‌توانند به مردم خدمت کنند، گفت: می‌توان این مدیران را ساماندهی کرد و از آنها استفاده کرد اگر از خالص سازی و یکدست سازی فاصله گرفت.
شجاعی کیاسری خاطر نشان کرد: آینده کشور با این زمینه سازی و با حضور همه دلسوزان نظام در صحنه درخشان خواهد بود، اما اگر فضا بسته باشد، محدودیت‌های ایجاد شود، فضا در اختیار جریان خاص قرار گیرد، رسانه و تریبون ها در اختیار یک جریان خاص باشد، نگاه، نگاه تنگ نظرانه باشد مردم و آینده کشور متضرر خواهد شد. به گفته وی اگر همین روال ادامه پیدا کند و یا یک جریان خاص خروجی کار شورای نگهبان باشد، مجلس قوی‌تری نسبت به دوره قبل نخواهیم داشت.