چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲

کوتاه از استان‌ها

افتتاح و راه‌اندازی آنژیوپلاستی
بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان

گروه شهرستانها: مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به انجام 10 میلیون خدمات سرپایی در سال 1401در درمان مستقیم که شامل 5 میلیون ویزیت تخصصی و فوق تخصصی و 5 میلیون آزمایش و موارد پاراکلینیک است، گفت: همه خدمات درمانی در مراکز ملی به صورت رایگان ارائه می‌شود.
به گزارش روابط عمومی‌مدیریت درمان دکتر محمد رجالی افزود: مراکز ملکی تامین اجتماعی شامل 3 بیمارستان، 28 درمانگاه تخصصی با 900تخت، قریب به 80هزار بستری و انجام بیش از 47 هزار عمل جراحی را پشتیبانی می‌کند که با توجه به جمعیت بالای بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان اصفهان و تعداد مراجعین، هزینه‌ها قابل توجه به بخش درمان تحمیل می‌شود.
رجالی با اذعان به رشد18درصدی عملکرد در 1401 نسبت به 1400، گفت: در سال 1401، بین 5تا7هزار مورد بستری و جراحی بیشتر از سال 1400 داشته‌ایم.
همچنین، در 9 ماهه اول امسال، افزایش 8درصدی بستری را نسبت به زمان مشابه سال قبل داشتیم و پوشش این خدمات توسط مراکز درمانی تامین اجتماعی به کاهش هزینه‌های درمان افراد جامعه کمک می‌کند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان، راه‌اندازی بخش جراحی قلب بیمارستان شریعتی با توجه به جمعیت بیمه شده استان را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: انجام بیش از سیصد عمل جراحی قلب تاکنون در این بیمارستان خدمت بزرگی به افراد تحت پوشش و افزایش امید به زندگی است.
او با بیان آنکه سالانه 9 تا 10میلیارد تومان هزینه جراحی قلب داریم، از راه اندازی آنژیوپلاستی در کنار جراحی قلب در بیمارستان شریعتی خبر داد و یادآور شد: بسیاری از عارضه‌های قلبی در بخش آنژیوپلاستی درمان می‌شود.

برق به منطقه ۷ محمدیه رسید

گروه شهرستانها - ناهید نقدی: محمد پیری شهردار محمدیه گفت: در راستای حل مشکلات چندین ساله شهروندان بالاخص مالکین زمین‌های منطقه ۷ و با پیگیری‌ها و مکاتبات متعدد اعضای شورا و شهرداری با مدیران عامل شرکت آب، برق، گاز و... در آستانه چهل و پنجمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی، شهرداری اقدام به خرید ترانسفورماتور جهت ایجاد شبکه برق رسانی این منطقه نمود.
شهردار محمدیه گفت: بعد از آماده سازی و زیرسازی منطقه فوق و اجرای عملیات عمرانی احداث میدان جمهوری، شاهد ساخت و ساز در این منطقه بودیم که نبود زیرساخت‌های خدماتی مشکلاتی را ایجاد نموده بود و مدیریت شهری در راستای عمل به وعده و پایبندی به تعهد در جهت ایجاد شور،نشاط و امید و رونق کسب و کار بالاخص در حوزه ساختمانی این اقدام را به صورت جهادی در دستور کار قرار داد.
محمد پیری افزود: امید که با ایجاد شبکه برق، مالکین اقدام به ساخت وساز نموده و شاهد پویایی و سرزندگی باشیم و مراکز نسبت به ایفای تعهدات که همان احداث مراکز خدماتی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی است، پایبند باشند.
شهردار محمدیه خاطرنشان کرد: مدیریت شهری محمدیه در جهت تحقق هر وعده ای که به شهروندان داده تلاش و پشتکار دوچندان خواهد داشت تا تعهد و وعده مدیران را به اثبات برساند و اجرای بیش از ۴۰ پروژه خود دلیل بر این ادعاست.

به رغم تمامی‌ محدودیت‌های اعتباری
احداث خطوط قطارشهری مشهد ادامه دارد

گروه شهرستانها - علیرضا کریمی: شهردار مشهدمقدس در مراسم آغاز عملیات حفاری مسیر غربی پروژه خط سه قطارشهری و پروژه احداث سطح سوم تقاطع غیرهمسطح میدان شهید فهمیده گفت: برای خدمت به مردم فارغ از هر موضوع و چالشی که وجود دارد، آماده هستیم.
محمدرضا قلندرشریف اظهار کرد: احداث خطوط قطارشهری ثمره خودباوری است، هدف گذاری و ریل گذاری ما حرکت به سمت پروژه‌های کوتاه، میان و بلند مدت است و نگاه ما فرازمانی است و به دنبال کار تبلیغاتی نیستیم؛ تمامی‌اقدامات با برنامه ریزی و نیازسنجی انجام‌ می‌شود.
وی گفت: در مشهد دو دستگاه TBM مشغول به کار هستند که هزینه نگهداری و تجهیز بسیار گزاف است اما قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) پای کار مدیریت شهری است؛ احداث هر کیلومتر خط قطارشهری دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.
یکی از اولویت‌های مدیریت شهری در این دوره کاهش گره‌های ترافیکی در محورهای مهم شهر است. بر همین اساس پروژه احداث پل‌های سطح سوم میدان شهید فهمیده در دستور کار قرار گرفته است.

ضرب‌الأجل برای بحران آب بیرم
توسط دادگستری فارس

شورای تبیین مواضع بسیج‌دانشجویی استان فارس طی نامه‌ای خطاب به رئیس‌کل دادگستری استان فارس ، خواستار ورود دستگاه قضا به مسئله بحران آب بیرم شد.
به گزارش ایلنا، در این نامه با تاکید بر ضرورت صیانت از حقوق عامه، به سابقه ۲۰ساله بحران آب بیرم اشاره شده و با ارائه اسناد مرتبط بیان شده است: به‌رغم پژوهش‌های فنی انجام شده، اقدامات و عملکرد استان موکول به ورود وزارت نیرو شده؛ این در حالیست که میراث بحران آب بیرم بیش از ۲ سال است که به دولت سیزدهم رسیده است.
همچنین با توجه به بحران خشکسالی و تاسیس کارخانه‌های آب‌بر در استان، شورای تبیین مواضع بسیج‌دانشجویی استان فارس بر ضرورت ایجاد ستاد رسیدگی به بحران آب ذیل کمیته صیانت از حقوق عامه توسط رئیس‌کل دادگستری استان تاکید کرد.
در آخر راه‌حل برون‌رفت و حل مشکل آب بیرم، تعیین ضرب‌الاجل زمانی از سوی دادگستری استان بیان شد که مردم شریف بیرم و جریان دانشجویی در انتظار صدور آن خواهد بود.
طی سالیان اخیر در سایه عملکرد ناموجه مسئولین، مردم بخش بیرم به دلیل مصرف آب نیتراته و غیربهداشتی، درگیر سرطان‌های گوارشی و کلیوی بوده‌اند.